Elektrický sedan z daleké Asie oficiálně vstupuje do prodeje v Dánsku, Nizozemí, Švédsku a Norsku. Už si ho můžete objednat proti malé záloze.
Ve své domovské Číně je vůz Xpeng P5 nabízen s třemi kapacitami baterie – 55,9 kWh, 66,2 kWh a 71,4 kWh. Největší akumulátor mu má dávat dojezd až 600 kilometrů podle metodiky NEDC. Na vybraných evropských trzích je nyní k dostání prostřední model, jehož dojezd je podle WLTP slušných 465 kilometrů. Vůz disponuje technologií V2L, díky níž může dodávat energii až 3,3 kW spotřebičům nebo domu. Výkon evropské verze oficiálně není znám, měl by se ale pohybovat okolo 155 kW. Údaj o zrychlení na 100 km/h ale výrobce uvádí: 7,5 sekundy.
Provedení pro domácí čínský trh si před nedávnem uzurpovalo titul prvního masového modelu s LiDARem v základní výbavě – předběhlo tak evropské i americké automobilky. Tento přesný způsob dálkového měření vzdálenosti umožňuje vozu jezdit s vysokým stupněm asistence, evropská verze však bude spoléhat na klasické radary, ultrazvukové senzory a kamery.
Nicméně z hlediska výbavy nejde o žádné holátko, v základu má asistenční systém XPilot 2.5, digitální přístrojový štít a 15,6“ displej infotainmentu, hlasové ovládání, tepelné čerpadlo, automatickou klimatizaci, výhřev sedadel vpředu i vzadu, LED světla a 17“ kola. Připlatit si můžete za paket Deluxe s 18“ disky a lepším audiosystémem, nebo za jeden ze tří laků. Ceny začínají na 48.000 eurech, což je v přepočtu zhruba 1.170.000 Kč. K objednávce skládáte stoeurovou zálohu.