Čínský XPeng P5 jde oficiálně na trh. Je plný elektroniky, možná dorazí do Evropy

Značka představuje svůj třetí sériový model. Po SUV G3 a velkém sedanu P7 rozjíždí prodeje středně velkého elektromobilu.

O tom, jak berou Číňané Evropu útokem, píšeme stále častěji. Značka XPeng, založená před sedmi lety, své vozy na starém kontinentu již prodává – v Norsku koupíte model G3 s dojezdem 451 km dle WLTP a P7, které ujede až 520 kilometrů a na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy. Novinka je doposud nejpokročilejším vozem značky, dle samotné automobilky možná i na celém světě díky své bohaté elektronické výbavě.

Do ČR míří levná SUV z Číny. Dongfeng spustil rezervace, už známe i české ceny

Do ČR míří levná SUV z Číny. Dongfeng spustil rezervace, už známe i české ceny

Sedan P5 má ve své nejvyšší výbavě dva LiDARy (dálkoměry vypočítávající vzdálenost dle doby šíření pulsu laserového paprsku), 12 ultrazvukových senzorů, 13 kamer. Díky této technice má vůz dokonalý přehled o svém okolí a díky systému XPILOT 3.5 jezdí téměř sám nejen po silnicích a dálnicích, ale také ve městě – alespoň co se týče čínského trhu. Výkon činí 155 kW a točivý moment 310 Nm, na 100 km/h zrychlí za 7,5 sekundy.

Čína míří do Evropy: Malá Ora Cat a silný plug-in Wey Coffee 01 dorazí už příští rok

Čína míří do Evropy: Malá Ora Cat a silný plug-in Wey Coffee 01 dorazí už příští rok

V prodeji bude šest verzí. Modely 460G a 460E mají Li-ion baterii o kapacitě 66,2 kWh a dojezd 460 kilometrů dle metodiky NEDC. Provedení 550G, 550E a 550P využívají akumulátory s kapacitou 66,2 kWh a mají dojezd 550 kilometrů. Nejlepší model 600P – jak už název napovídá – zvládne 600 kilometrů, jeho baterie má 71,4 kWh.

Číňané testovali autonomní řízení. Flotila vozů P7 ujela 3600 km v podstatě sama

Číňané testovali autonomní řízení. Flotila vozů P7 ujela 3600 km v podstatě sama

P5 má na délku 4808 mm a rozvor činí 2768 mm, dva zavazadlové prostory nabídnou 450 plus 70 litrů objemu. Uvnitř můžete sklopit všechna sedadla a vyspat se na nafukovací matraci, nebo sledovat filmy na obrazovce s úhlopříčkou 15,6 palce. Za loketní opěrkou zde dokonce najdete lednici na nápoje. Na čínském trhu ceny startují na zhruba 530 tisících korunách za verzi 460G, vrcholné provedení 600 P stojí v přepočtu 750 tisíc korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 19 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků