O vlně čínských elektromobilů směřujících do Evropy se stále mluví. O kdovíjak masivní ofenzivě však zatím nemůže být řeč, ačkoliv plán nabízet elektrická vozidla i na starém kontinentu najdete u takřka každé velké čínské automobilky. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

O vlně čínských elektromobilů směřujících do Evropy se stále mluví. O kdovíjak masivní ofenzivě však zatím nemůže být řeč, ačkoliv plán nabízet elektrická vozidla i na starém kontinentu najdete u takřka každé velké čínské automobilky. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

Co však není, může velice rychle být. Za průkopníka cesty do Evropy tak můžete nyní označit Xpeng. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

Co však není, může velice rychle být. Za průkopníka cesty do Evropy tak můžete nyní označit Xpeng. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

Čínská značka, která se označuje za vedoucího výrobce chytrých elektromobilů, totiž započala dodávku modelu Xpeng G3 zájemcům v Norsku. Elektrické SUV zde už putuje k první stovce zákazníků. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

Čínská značka, která se označuje za vedoucího výrobce chytrých elektromobilů, totiž započala dodávku modelu Xpeng G3 zájemcům v Norsku. Elektrické SUV zde už putuje k první stovce zákazníků. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

Volba Norska jako prvního trhu expanze do Evropy není překvapivá. O vozidla s čistě spalovacím motorem je v severské zemi stále menší zájem, kdy jejich počet padá  k méně než 20 % ze všech prodávaných automobilů na trhu . | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

Volba Norska jako prvního trhu expanze do Evropy není překvapivá. O vozidla s čistě spalovacím motorem je v severské zemi stále menší zájem, kdy jejich počet padá k méně než 20 % ze všech prodávaných automobilů na trhu. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

Xpeng G3 chce být rozumnou volbou mezi elektrickými vozy. SUV má motor o výkonu 145 kW (197 koní) a točivém momentu 300 N.m. S baterií o kapacitě 66 kWh uvádí výrobce dojezd až 451 km (WLTP). | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

Xpeng G3 chce být rozumnou volbou mezi elektrickými vozy. SUV má motor o výkonu 145 kW (197 koní) a točivém momentu 300 N.m. S baterií o kapacitě 66 kWh uvádí výrobce dojezd až 451 km (WLTP). | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

Ve výbavě nechybí velký na výšku orientovaný displej infotainmentu ve stylu Tesly a také řada asistenčních funkcí pro částečně autonomní jízdu. Cenovka začíná na 358.000 norských korun, tedy v přepočtu asi 890.000 Kč. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

Ve výbavě nechybí velký na výšku orientovaný displej infotainmentu ve stylu Tesly a také řada asistenčních funkcí pro částečně autonomní jízdu. Cenovka začíná na 358.000 norských korun, tedy v přepočtu asi 890.000 Kč. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

Druhý elektrický model, sportovně laděný sedan P7 (viz galerie), plánuje čínská značka uvést v Evropě během následujícího roku. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

Druhý elektrický model, sportovně laděný sedan P7 (viz galerie), plánuje čínská značka uvést v Evropě během následujícího roku. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

„V týdnu proběhlé dodávky norským zákazníkům jsou pro Xpeng milníkem v jeho plánu stát se opravdovým mezinárodním výrobcem chytrých elektromobilů,“ dodal k uvedení G3 v Evropě He Xiaopeng, generální ředitel čínské značky. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

„V týdnu proběhlé dodávky norským zákazníkům jsou pro Xpeng milníkem v jeho plánu stát se opravdovým mezinárodním výrobcem chytrých elektromobilů,“ dodal k uvedení G3 v Evropě He Xiaopeng, generální ředitel čínské značky. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

Čínských automobilek aspirujících na vpád do Evropy není málo, z těch největších lze zmínit koncern Geely, majitele mimo jiné švédského Volva, který kromě vozů  značky Lynk & Co  představil nedávno i vlastní  globální SUV Icon . | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

Čínských automobilek aspirujících na vpád do Evropy není málo, z těch největších lze zmínit koncern Geely, majitele mimo jiné švédského Volva, který kromě vozů značky Lynk & Co představil nedávno i vlastní globální SUV Icon. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

O vstupu do Evropy mluvila během letoška i  značka Aiways , s pandemií v zádech ale došlo k jasnému odložení plánů. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng

O vstupu do Evropy mluvila během letoška i značka Aiways, s pandemií v zádech ale došlo k jasnému odložení plánů. | Xpeng G3 | Zdroj: Xpeng

 | Xpeng P7 Zdroj: Xpeng

 | Xpeng P7 | Zdroj: Xpeng

 | Xpeng P7 Zdroj: Xpeng

 | Xpeng P7 | Zdroj: Xpeng

 | Xpeng P7 Zdroj: Xpeng

 | Xpeng P7 | Zdroj: Xpeng

 | Xpeng P7 Zdroj: Xpeng

 | Xpeng P7 | Zdroj: Xpeng

Co však není, může velice rychle být. Za průkopníka cesty do Evropy tak můžete nyní označit Xpeng. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng
Čínská značka, která se označuje za vedoucího výrobce chytrých elektromobilů, totiž započala dodávku modelu Xpeng G3 zájemcům v Norsku. Elektrické SUV zde už putuje k první stovce zákazníků. | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng
Volba Norska jako prvního trhu expanze do Evropy není překvapivá. O vozidla s čistě spalovacím motorem je v severské zemi stále menší zájem, kdy jejich počet padá  k méně než 20 % ze všech prodávaných automobilů na trhu . | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng
Xpeng G3 chce být rozumnou volbou mezi elektrickými vozy. SUV má motor o výkonu 145 kW (197 koní) a točivém momentu 300 N.m. S baterií o kapacitě 66 kWh uvádí výrobce dojezd až 451 km (WLTP). | Xpeng G3 Zdroj: Xpeng
14
Fotogalerie

Čínský Xpeng dorazil do Evropy. V Norsku dodal prvních 100 kusů elektrického SUV G3

Další v plánu je elektrický sedan P7, který už se prodává doma v Číně.

O vlně čínských elektromobilů směřujících do Evropy se stále mluví. O kdovíjak masivní ofenzivě však zatím nemůže být řeč, ačkoliv plán nabízet elektrická vozidla i na starém kontinentu najdete u takřka každé velké čínské automobilky. Co však není, může velice rychle být. Za průkopníka cesty do Evropy tak můžete nyní označit Xpeng.

Čínská značka, která se označuje za vedoucího výrobce chytrých elektromobilů, totiž započala dodávku modelu Xpeng G3 zájemcům v Norsku. Elektrické SUV zde už putuje k první stovce zákazníků. Volba Norska jako prvního trhu expanze do Evropy není překvapivá. O vozidla s čistě spalovacím motorem je v severské zemi stále menší zájem, kdy jejich počet padá k méně než 20 % ze všech prodávaných automobilů na trhu

Xpeng G3 chce být rozumnou volbou mezi elektrickými vozy. SUV má motor o výkonu 145 kW (197 koní) a točivém momentu 300 N.m. S baterií o kapacitě 66 kWh uvádí výrobce dojezd až 451 km (WLTP). Ve výbavě nechybí velký na výšku orientovaný displej infotainmentu ve stylu Tesly a také řada asistenčních funkcí pro částečně autonomní jízdu. Cenovka začíná na 358.000 norských korun, tedy v přepočtu asi 890.000 Kč.

Druhý elektrický model, sportovně laděný sedan P7 (viz galerie), plánuje čínská značka uvést v Evropě během následujícího roku. „V týdnu proběhlé dodávky norským zákazníkům jsou pro Xpeng milníkem v jeho plánu stát se opravdovým mezinárodním výrobcem chytrých elektromobilů,“ dodal k uvedení G3 v Evropě He Xiaopeng, generální ředitel čínské značky.

Čínských automobilek aspirujících na vpád do Evropy není málo, z těch největších lze zmínit koncern Geely, majitele mimo jiné švédského Volva, který kromě vozů značky Lynk & Co představil nedávno i vlastní globální SUV Icon. O vstupu do Evropy mluvila během letoška i značka Aiways, s pandemií v zádech ale došlo k jasnému odložení plánů.

Doporučujeme

Články odjinud