Čínský Volkswagen NMC se odhaluje na prvním snímku

Volkswagen neuhlídal únik oficiální fotky nového modelu NMC. Nebo to byl marketing? Kdo ví. Snímek sice nevyniká kvalitou, ale základní tvary poznat jsou.
Čínský Volkswagen NMC se odhaluje na prvním snímku

Koncept New Midsize Coupé byl představen teprve letos v dubnu na autosalonu v Pekingu. „Kupé“ je pochopitelně jen marketingové označení, ve skutečnosti se jedná o čtyřdveřový sedan. Má jen sportovnější tvary (na VW určitě) a nižší střechu.

Ano, v rámci koncernové strategie i tak vypadá usedle, ale klienti ho takový chtějí. Stane se menší alternativou k Passatu CC. Označení NMC určitě není definitivní, může být zařazen do nějaké existující modelové řady. Určitě máte v paměti americký Passat NMS (New Midsize Sedan).

Volkswagen NMC chce ztížit život Mercedesu CLA

Volkswagen NMC chce ztížit život Mercedesu CLA

NMC je však menší, má platformu MQB, zadní víceprvkovou nápravu a dostane velmi známé motory TSI objemu 1,4 a 2,0 l. První je spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, DSG v případě druhého má jen šest rychlostí. Dle čínského serveru auto.163.com se chystá i úsporná varianta BlueMotion.

Koncept byl 4597 mm dlouhý, 1838 mm široký a 1422 vysoký, tedy kratší než Jetta! Pětisetlitrový kufr do série určitě vydrží, tady nebylo třeba mnoho měnit. Auto se samozřejmě trochu zcivilizovalo, z předního nárazníku zmizely chromované ozdoby a na masce naopak jedna přibyla, ta horní. Rudý vůz z Pekingu ji neměl. Změnil se také tvar mlhovek, místo diodového pásku jsou klasické a kruhové.

Nový Volkswagen Passat zná české ceny. Začíná na 638 900 korun

Nový Volkswagen Passat zná české ceny. Začíná na 638 900 korun

Proč byl představen na jaře v Říši středu, je jasné. Volkswagen NMC se totiž bude vyrábět a pochopitelně také prodávat pouze tam. Prvních oficiálních snímků se snad dočkáme již 29. srpna. Produkce poběží v šanghajské továrně Volkswagenu.

Určitě zamíří do čínských showroomů v první polovině příštího roku a odhadovaná základní cena hovoří o 180 tisících jüanech, tedy 614 tisících korunách. Panoramatické střešní okno má být součástí základní výbavy. Pochopitelně sériovou verzi ještě předtím čeká výstavní premiéra, konkrétně na prosincovém autosalonu v Kantonu. Server 163.com však uvádí, že bude představena už 2. listopadu na výstavě v Čcheng-tu.  

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků