Rozmach čínských automobilů na evropských a zámořských trzích roste na objemu Zdroj: Great Wall Motor

Rozmach čínských automobilů na evropských a zámořských trzích roste na objemu Zdroj: Great Wall Motor

Proto je třeba věnovat pozornost zatím lokálním asijským modelům, jelikož nikdy nevíme, kdy se objeví i zde. Zdroj: Great Wall Motor
Tank 500 sice známe už od předloňského srpna, ale nyní nabízí i velice zajímavý plug-in hybridní pohon. Zdroj: Great Wall Motor
Zatímco klasická verze má třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 260 kW a točivým momentem 500 N.m, plug-in hybridní dvoulitr se chlubí výkonem 300 kW a 750 N.m. Zdroj: Great Wall Motor
K tomu přidává nadprůměrnou 37,1kWh baterii uloženou pod podlahou zavazadelníku. Zdroj: Great Wall Motor
18
Fotogalerie

Čínský Tank 500 PHEV ujede na baterii 100 kilometrů a má luxusní výbavu. Přitom není drahý

V kontextu zdražování evropských automobilů roste import čínských automobilek na důležitosti. Tento trend pociťují i zámořské trhy a Tank 500 s plug-in hybridním pohonem by na obou kontinentech dokázal pěkně zamíchat kartami.

Rozmach čínských automobilů na evropských a zámořských trzích roste. Proto je třeba věnovat pozornost zatím lokálním asijským modelům, jelikož nikdy nevíme, kdy se objeví i zde. A věřte, že vlajková loď Tank 500 PHEV by tady určitě kupce našel. 

Tento model známe už od předloňského srpna, ale nyní nabízí i velice zajímavý plug-in hybridní pohon. Zatímco klasická verze má třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 260 kW a točivým momentem 500 N.m, plug-in hybridní dvoulitr se chlubí výkonem 300 kW a 750 N.m. K tomu přidává 37,1kWh baterii uloženou pod podlahou kufru. Nabíjet ji lze výkonem až 50 kW, což znamená, že se z 30 na 80 % dostanete za 25 minut.

Umístění baterie vzadu přináší bohatý prostor cestujícím ve druhé řadě a dojezd dle WLTP kolem 100 km v elektrickém režimu. Nevýhodou je vysoká nákladová hrana a celková hmotnost vozu 2810 kg. Je třeba mít na paměti, že jde o SUV dlouhé 5,1 metru a s výškou 1,9 metru. V kontextu s tím je akcelerace na stovku za 6,9 sekundy slušný výkon.

Protože Tank 500 PHEV si umí obout i holínky, je devítistupňový automat doplněn uzávěrkou středového a zadního diferenciálu. Podporu v terénu dále zajišťuje asistent sjezdu svahů a redukce. Tank 500 má dohromady 11 jízdních režimů pro všechny příležitosti.

Interiér se sice dílenským zpracováním nemůže rovnat evropské a americké prémii, ale za cenu v přepočtu 1.150.000 korun rychle přehlédnete méně povedený dřevěný dekor a některé plasty. Pozornost totiž upoutá digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce a 14,6 palce velký infotainment. Zobrazovací sestavu doplňuje head-up displej, zatímco o hudební zážitek se stará 12reproduktorová audiosoustava.

Elektricky ovládaná přední sedadla mají devět úrovní ventilace i vyhřívání a řidičovo místo má i masážní funkci. Cestujícím vzadu je k dispozici obrazovka v loketní opěrce, s jejíž pomocí si nastavují klimatizaci, clonu střešního okna a vyhřívání i chlazení sedadel.

Doporučujeme

Články odjinud