Čínský Qoros prodal první rok v Evropě 51 aut. Všechny na Slovensku

Čínský Qoros prodal první rok v Evropě 51 aut. Všechny na Slovensku

Čínsko—izraelská automobilka Qoros vstoupila v roce 2013 na evropský trh a v loňském roce dokázala udat 51 vozů přes své prozatím jediné dealerství ve slovenské Bratislavě, informují stránky left-lane.com. Automobilka nicméně nemá příliš velké plány, první roky se chce na evropském trhu především učit.

Qoros chce také zlepšit povědomí o čínských automobilkách. Evropští zákazníci se stále bojí kvality, spolehlivosti a především bezpečnosti po několika fatálních selháních čínských aut v minulosti. Nicméně nový Qoros 3 ukázal, že na bezpečnost myslí. Stal se dokonce nejbezpečnějším autem roku 2013 podle Euro NCAP.

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Qoros chce v Evropě prodávat 10 procent své produkce, ale automobilka neřekla, kdy chce tohoto cíle dosáhnout. Víme jen, že se jedná o „dlouhodobý výhled“. V současné nabídce je jen sedan, brzy přijde hatchback a hlavně crossover. Tyto modely dorazí do prodeje zřejmě ještě letos.

Značka Qoros se také potřebuje prosadit na domácím čínském trhu. Domácí prodeje mají potenciál generovat zisky, které pak značka může investovat nejen do vývoje, ale i do rozšiřování prodejní sítě mimo Čínu.

Současný Qoros 3 stojí na Slovensku v přepočtu asi 550 000 korun, ale auto je velmi dobře vybavené a dostanete přeplňovaný čtyřválec 1,6 l s výkonem 154 koní a točivým momentem 210 Nm. Sílu přenáší na přední kola standardně dvouspojková převodovka.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků