Čínský Qoros prodal první rok v Evropě 51 aut. Všechny na Slovensku

Čínský Qoros prodal první rok v Evropě 51 aut. Všechny na Slovensku

Čínsko—izraelská automobilka Qoros vstoupila v roce 2013 na evropský trh a v loňském roce dokázala udat 51 vozů přes své prozatím jediné dealerství ve slovenské Bratislavě, informují stránky left-lane.com. Automobilka nicméně nemá příliš velké plány, první roky se chce na evropském trhu především učit.

Qoros chce také zlepšit povědomí o čínských automobilkách. Evropští zákazníci se stále bojí kvality, spolehlivosti a především bezpečnosti po několika fatálních selháních čínských aut v minulosti. Nicméně nový Qoros 3 ukázal, že na bezpečnost myslí. Stal se dokonce nejbezpečnějším autem roku 2013 podle Euro NCAP.

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Qoros chce v Evropě prodávat 10 procent své produkce, ale automobilka neřekla, kdy chce tohoto cíle dosáhnout. Víme jen, že se jedná o „dlouhodobý výhled“. V současné nabídce je jen sedan, brzy přijde hatchback a hlavně crossover. Tyto modely dorazí do prodeje zřejmě ještě letos.

Značka Qoros se také potřebuje prosadit na domácím čínském trhu. Domácí prodeje mají potenciál generovat zisky, které pak značka může investovat nejen do vývoje, ale i do rozšiřování prodejní sítě mimo Čínu.

Současný Qoros 3 stojí na Slovensku v přepočtu asi 550 000 korun, ale auto je velmi dobře vybavené a dostanete přeplňovaný čtyřválec 1,6 l s výkonem 154 koní a točivým momentem 210 Nm. Sílu přenáší na přední kola standardně dvouspojková převodovka.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 45 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků