Čínský Qoros prodal první rok v Evropě 51 aut. Všechny na Slovensku

Čínský Qoros prodal první rok v Evropě 51 aut. Všechny na Slovensku

Čínsko—izraelská automobilka Qoros vstoupila v roce 2013 na evropský trh a v loňském roce dokázala udat 51 vozů přes své prozatím jediné dealerství ve slovenské Bratislavě, informují stránky left-lane.com. Automobilka nicméně nemá příliš velké plány, první roky se chce na evropském trhu především učit.

Qoros chce také zlepšit povědomí o čínských automobilkách. Evropští zákazníci se stále bojí kvality, spolehlivosti a především bezpečnosti po několika fatálních selháních čínských aut v minulosti. Nicméně nový Qoros 3 ukázal, že na bezpečnost myslí. Stal se dokonce nejbezpečnějším autem roku 2013 podle Euro NCAP.

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Qoros chce v Evropě prodávat 10 procent své produkce, ale automobilka neřekla, kdy chce tohoto cíle dosáhnout. Víme jen, že se jedná o „dlouhodobý výhled“. V současné nabídce je jen sedan, brzy přijde hatchback a hlavně crossover. Tyto modely dorazí do prodeje zřejmě ještě letos.

Značka Qoros se také potřebuje prosadit na domácím čínském trhu. Domácí prodeje mají potenciál generovat zisky, které pak značka může investovat nejen do vývoje, ale i do rozšiřování prodejní sítě mimo Čínu.

Současný Qoros 3 stojí na Slovensku v přepočtu asi 550 000 korun, ale auto je velmi dobře vybavené a dostanete přeplňovaný čtyřválec 1,6 l s výkonem 154 koní a točivým momentem 210 Nm. Sílu přenáší na přední kola standardně dvouspojková převodovka.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků