Čínský Qoros 3 překvapil, je nejbezpečnějším autem roku 2013

Organizace Euro NCAP, která se zabývá posuzováním bezpečnosti aut nově uváděných na evropský trh, zveřejnila seznam nejbezpečnějších vozů testovaných v roce 2013. A tradiční výrobci mají o čem přemýšlet.

Za absolutně nejbezpečnější z celkem 33 aut, které loni poslala proti bariéře, označila Euro NCAP model Qoros 3 sedan. Ano, to je výrobek té čínské značky, kterou dosud nikdo v Evropě nebral vážně. Qoros 3 je zároveň historicky první auto z Číny, které od respektované instituce dostalo plných pět hvězdiček.

S výjimkou celkového vítěze Euro NCAP absolutní pořadí nezveřejňuje. Namísto toho vyhlásila nejbezpečnější auta v jednotlivých kategoriích:

Kategorie MPV má dva vítěze, protože Carens i Tourneo Connect dosáhly shodného počtu bodů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všechna vítězná auta si můžete prohlédnout ve fotogalerii

Celkové hodnocení každého vozu vychází z výsledků ve čtyřech dílčích kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětských pasažérů, ochrana chodců, asistenční systémy.

Automobilky chtějí sjednotit bezpečnostní normy v USA a EU

Automobilky chtějí sjednotit bezpečnostní normy v USA a EU

Ve výsledném hodnocení se odrazí i detaily jako přítomnost upozornění na nezapnuté pásy nebo nastavitelného omezovače rychlosti. Jádrem jsou ale bariérové zkoušky: čelní náraz do deformovatelné překážky s přesazením 40 %, boční náraz deformovatelné překážky do dveří řidiče a boční náraz do sloupu.

Euro NCAP je konsorcium tvořené úřady několika evropských zemí, některými národními autokluby a také mezinárodním sdružením organizací hájících zájmy spotřebitelů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků