Čínský plagiát Fiatu Panda stihl zákaz prodeje

Turínský soud zakázal dovoz minivozu GWPeri, výrobku čínské soukromé automobilky Great Wall, do Evropy. Důvodem pro rozhodnutí soudu se stala skutečnost, že automobil GWPeri je takřka shodný s vozem Fiat Panda. Před nedávnem jsme vás přitom informovali o jinám zásahu proti čínskému plagiátorství, jemuž učinil přítrž bavorský soud, který zakázal dovoz automobilů Shonghuan CEO příliš připomínajících BMW X5.

Dne 16. července soud v Turíně uvedl, že „...GWPeri nevypadá jako odlišné auto, ale jako (Fiat) Panda s pozměněnou přídí“. Soud importérovi vyměřil pokutu 15 000 Euro za první dovezené auto a pokutu 50 000 Euro za každý další vůz daného typu, jenž by se objevil na území Evropské unie. Vyslyšeny tím byly snahy právníků Fiatu, kteří na automobilku Great Wall podali trestní oznámení zároveň v Itálii a Číně s úmyslem zabránit prodeji GWPeri v EU i Číně, a to i přesto, že zde Fiat svoji Pandu neprodává. Na rozhodnutí čínských soudů se zatím vyčkává. 
 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků