Čínský plagiát Fiatu Panda stihl zákaz prodeje

Turínský soud zakázal dovoz minivozu GWPeri, výrobku čínské soukromé automobilky Great Wall, do Evropy. Důvodem pro rozhodnutí soudu se stala skutečnost, že automobil GWPeri je takřka shodný s vozem Fiat Panda. Před nedávnem jsme vás přitom informovali o jinám zásahu proti čínskému plagiátorství, jemuž učinil přítrž bavorský soud, který zakázal dovoz automobilů Shonghuan CEO příliš připomínajících BMW X5.

Dne 16. července soud v Turíně uvedl, že „...GWPeri nevypadá jako odlišné auto, ale jako (Fiat) Panda s pozměněnou přídí“. Soud importérovi vyměřil pokutu 15 000 Euro za první dovezené auto a pokutu 50 000 Euro za každý další vůz daného typu, jenž by se objevil na území Evropské unie. Vyslyšeny tím byly snahy právníků Fiatu, kteří na automobilku Great Wall podali trestní oznámení zároveň v Itálii a Číně s úmyslem zabránit prodeji GWPeri v EU i Číně, a to i přesto, že zde Fiat svoji Pandu neprodává. Na rozhodnutí čínských soudů se zatím vyčkává. 
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků