Čínský plagiát Fiatu Panda stihl zákaz prodeje

Turínský soud zakázal dovoz minivozu GWPeri, výrobku čínské soukromé automobilky Great Wall, do Evropy. Důvodem pro rozhodnutí soudu se stala skutečnost, že automobil GWPeri je takřka shodný s vozem Fiat Panda. Před nedávnem jsme vás přitom informovali o jinám zásahu proti čínskému plagiátorství, jemuž učinil přítrž bavorský soud, který zakázal dovoz automobilů Shonghuan CEO příliš připomínajících BMW X5.

Dne 16. července soud v Turíně uvedl, že „...GWPeri nevypadá jako odlišné auto, ale jako (Fiat) Panda s pozměněnou přídí“. Soud importérovi vyměřil pokutu 15 000 Euro za první dovezené auto a pokutu 50 000 Euro za každý další vůz daného typu, jenž by se objevil na území Evropské unie. Vyslyšeny tím byly snahy právníků Fiatu, kteří na automobilku Great Wall podali trestní oznámení zároveň v Itálii a Číně s úmyslem zabránit prodeji GWPeri v EU i Číně, a to i přesto, že zde Fiat svoji Pandu neprodává. Na rozhodnutí čínských soudů se zatím vyčkává. 
 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků