Čínský plagiát Fiatu Panda stihl zákaz prodeje

Turínský soud zakázal dovoz minivozu GWPeri, výrobku čínské soukromé automobilky Great Wall, do Evropy. Důvodem pro rozhodnutí soudu se stala skutečnost, že automobil GWPeri je takřka shodný s vozem Fiat Panda. Před nedávnem jsme vás přitom informovali o jinám zásahu proti čínskému plagiátorství, jemuž učinil přítrž bavorský soud, který zakázal dovoz automobilů Shonghuan CEO příliš připomínajících BMW X5.

Dne 16. července soud v Turíně uvedl, že „...GWPeri nevypadá jako odlišné auto, ale jako (Fiat) Panda s pozměněnou přídí“. Soud importérovi vyměřil pokutu 15 000 Euro za první dovezené auto a pokutu 50 000 Euro za každý další vůz daného typu, jenž by se objevil na území Evropské unie. Vyslyšeny tím byly snahy právníků Fiatu, kteří na automobilku Great Wall podali trestní oznámení zároveň v Itálii a Číně s úmyslem zabránit prodeji GWPeri v EU i Číně, a to i přesto, že zde Fiat svoji Pandu neprodává. Na rozhodnutí čínských soudů se zatím vyčkává. 
 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků