Čínský Great Wall Motors se chystá vyrábět v Bulharsku

Jeden z předních čínských automobilových výrobců Great Wall Motors plánuje postavit v Evropě svůj první závod, v němž bude vyrábět svá auta určena pro evropský a ruský trh. Nová fabrika, jejíž výstavba začne zřejmě již na jaře příštího roku, bude stát zhruba 170 km severovýchodně od Bulharského hlavního města Sofia a zpočátku vytvoří přibližně 1 500 stálých pracovních míst.

Představitelé automobilky již mají za sebou několik rokování s bulharským premiérem a některými dalšími členy vlády. Do výstavby továrny podle odhadů investuje společnost až 80 milionů eur, přičemž partnerem této výstavby bude místní firma Litex. Připomeňme, že společnost Great Wall Motors jen přednedávnem uvedla na trh kompaktní vůz GWPeri „náhodně“ podobný s Fiatem Panda. A poo výstavbě bulharského závodu k nám budou čínská auta opět o něco blíž.

Klepněte pro větší obrázek
GWPeri
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků