Čínský Great Wall Motors se chystá vyrábět v Bulharsku

Jeden z předních čínských automobilových výrobců Great Wall Motors plánuje postavit v Evropě svůj první závod, v němž bude vyrábět svá auta určena pro evropský a ruský trh. Nová fabrika, jejíž výstavba začne zřejmě již na jaře příštího roku, bude stát zhruba 170 km severovýchodně od Bulharského hlavního města Sofia a zpočátku vytvoří přibližně 1 500 stálých pracovních míst.

Představitelé automobilky již mají za sebou několik rokování s bulharským premiérem a některými dalšími členy vlády. Do výstavby továrny podle odhadů investuje společnost až 80 milionů eur, přičemž partnerem této výstavby bude místní firma Litex. Připomeňme, že společnost Great Wall Motors jen přednedávnem uvedla na trh kompaktní vůz GWPeri „náhodně“ podobný s Fiatem Panda. A poo výstavbě bulharského závodu k nám budou čínská auta opět o něco blíž.

Klepněte pro větší obrázek
GWPeri
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky