Jde o typický crossover /Byton

Jde o typický crossover /Byton

Displej uprostřed volantu jsme ještě neviděli/Byton

Displej uprostřed volantu jsme ještě neviděli/Byton

Obří displej přes celou palubní desku také ne/Byton

Obří displej přes celou palubní desku také ne/Byton

Příď trošku připomíná modely značky Land Rover/Byton

Příď trošku připomíná modely značky Land Rover/Byton

Záď působí poměrně uhlazeně/Byton

Záď působí poměrně uhlazeně/Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Byton

Displej uprostřed volantu jsme ještě neviděli/Byton
Obří displej přes celou palubní desku také ne/Byton
Příď trošku připomíná modely značky Land Rover/Byton
Záď působí poměrně uhlazeně/Byton
16
Fotogalerie

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Na veletrhu CES v Las Vegas se snaží se svým konceptem elektromobilu zaujmout návštěvníky také nově zřízená čínská značka.

V posledních letech už řada čínských výrobců oznámila svůj záměr začít v dohledné době na území Spojených států amerických začít prodávat své vozidlo poháněné elektrickou energií. Nyní se k nim přiřadila i zbrusu nová značka Byton, kterou automobilka Future Mobility Corporation vytvořila teprve v loňském roce. Do funkce nejvyššího šéfa dosadila bývalého manažera německé značky BMW Carstena Breitfleda.

Design konceptu je svébytný, přesto se v něm dá vystopovat určitý vliv tvarových řešení používaných třeba Nissanem nebo Land Rover. Uvnitř pak je ale vše podle vlastního gusta. Například přes celou šířku vozu se vpředu na horní úrovni palubní desky táhne širokananánský displej. Jeho úhlopříčku zatím Byton neprozradil, ale kam se na něj hrabe třeba Mercedes....

To, že jsou displeje také na opěradlech předních sedadel pro cestující vzadu asi nepřekvapí, dost udivující je ale další displej uprostřed volantu. Tedy na tom místě, kde obvykle bývá umístěn airbag řidiče. Jak je to řešeno s ním, zatím můžeme jen hádat.

Přední sedačky jsou nejen výškově a podélně nastavitelné, jak bývá zvykem, ale dají se také natočit směrem k sobě. Každé prý v úhlu až dvanáct stupňů.

Koncept je prý z 85 procent takový, jak bude nakonec vypadat sériově vyráběné auto. Například onen obří displej uvnitř prý určitě zůstane. V exteriéru samozřejmě přibudou vnější zpětná zrcátka, také příď i záď může ještě doznat jistých drobných úprav.

Byton chce nabízet verzi jak s jedním motorem, která by měla nabídnout výkon 272 koňských sil, tak i se dvěma pohonnými agregáty. V takovém případě výkon naroste až na 476 koní. Slabší varianta by měla mít dojezd okolo čtyř set kilometrů, ta silnější prý zvládne dojet do vzdálenosti ještě o dalších sto kilometrů delší.

Auto by se mělo na trhu objevit někdy v roce 2019. Předpokládaná základní cena činí 45 000 amerických dolarů.

 

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud