Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Na veletrhu CES v Las Vegas se snaží se svým konceptem elektromobilu zaujmout návštěvníky také nově zřízená čínská značka.

V posledních letech už řada čínských výrobců oznámila svůj záměr začít v dohledné době na území Spojených států amerických začít prodávat své vozidlo poháněné elektrickou energií. Nyní se k nim přiřadila i zbrusu nová značka Byton, kterou automobilka Future Mobility Corporation vytvořila teprve v loňském roce. Do funkce nejvyššího šéfa dosadila bývalého manažera německé značky BMW Carstena Breitfleda.

Obří čínský „autobus“ vyrazil do reálného provozu

Obří čínský „autobus“ vyrazil do reálného provozu

Design konceptu je svébytný, přesto se v něm dá vystopovat určitý vliv tvarových řešení používaných třeba Nissanem nebo Land Rover. Uvnitř pak je ale vše podle vlastního gusta. Například přes celou šířku vozu se vpředu na horní úrovni palubní desky táhne širokananánský displej. Jeho úhlopříčku zatím Byton neprozradil, ale kam se na něj hrabe třeba Mercedes....

To, že jsou displeje také na opěradlech předních sedadel pro cestující vzadu asi nepřekvapí, dost udivující je ale další displej uprostřed volantu. Tedy na tom místě, kde obvykle bývá umístěn airbag řidiče. Jak je to řešeno s ním, zatím můžeme jen hádat.

Přední sedačky jsou nejen výškově a podélně nastavitelné, jak bývá zvykem, ale dají se také natočit směrem k sobě. Každé prý v úhlu až dvanáct stupňů.

Koncept je prý z 85 procent takový, jak bude nakonec vypadat sériově vyráběné auto. Například onen obří displej uvnitř prý určitě zůstane. V exteriéru samozřejmě přibydou vnější zpětná zrcátka, také příď i záď může ještě doznat jistých drobných úprav.

Byton chce nabízet verzi jak s jedním motorem, která by měla nabídnout výkon 272 koňských sil, tak i se dvěma pohonnými agregáty. V takovém případě výkon naroste až na 476 koní. Slabší varianta by měla mít dojezd okolo čtyř set kilometrů, ta silnější prý zvládne dojet do vzdálenosti ještě o dalších sto kilometrů delší.

Auto by se mělo na trhu objevit někdy v roce 2019. Předpokládaná základní cena činí 45 000 amerických dolarů.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků