Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Na veletrhu CES v Las Vegas se snaží se svým konceptem elektromobilu zaujmout návštěvníky také nově zřízená čínská značka.

V posledních letech už řada čínských výrobců oznámila svůj záměr začít v dohledné době na území Spojených států amerických začít prodávat své vozidlo poháněné elektrickou energií. Nyní se k nim přiřadila i zbrusu nová značka Byton, kterou automobilka Future Mobility Corporation vytvořila teprve v loňském roce. Do funkce nejvyššího šéfa dosadila bývalého manažera německé značky BMW Carstena Breitfleda.

Obří čínský „autobus“ vyrazil do reálného provozu

Obří čínský „autobus“ vyrazil do reálného provozu

Design konceptu je svébytný, přesto se v něm dá vystopovat určitý vliv tvarových řešení používaných třeba Nissanem nebo Land Rover. Uvnitř pak je ale vše podle vlastního gusta. Například přes celou šířku vozu se vpředu na horní úrovni palubní desky táhne širokananánský displej. Jeho úhlopříčku zatím Byton neprozradil, ale kam se na něj hrabe třeba Mercedes....

To, že jsou displeje také na opěradlech předních sedadel pro cestující vzadu asi nepřekvapí, dost udivující je ale další displej uprostřed volantu. Tedy na tom místě, kde obvykle bývá umístěn airbag řidiče. Jak je to řešeno s ním, zatím můžeme jen hádat.

Přední sedačky jsou nejen výškově a podélně nastavitelné, jak bývá zvykem, ale dají se také natočit směrem k sobě. Každé prý v úhlu až dvanáct stupňů.

Koncept je prý z 85 procent takový, jak bude nakonec vypadat sériově vyráběné auto. Například onen obří displej uvnitř prý určitě zůstane. V exteriéru samozřejmě přibudou vnější zpětná zrcátka, také příď i záď může ještě doznat jistých drobných úprav.

Byton chce nabízet verzi jak s jedním motorem, která by měla nabídnout výkon 272 koňských sil, tak i se dvěma pohonnými agregáty. V takovém případě výkon naroste až na 476 koní. Slabší varianta by měla mít dojezd okolo čtyř set kilometrů, ta silnější prý zvládne dojet do vzdálenosti ještě o dalších sto kilometrů delší.

Auto by se mělo na trhu objevit někdy v roce 2019. Předpokládaná základní cena činí 45 000 amerických dolarů.

 

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

včera | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky