Čínský Byton M-Byte odhaluje sériový interiér. Tohle tady ještě nebylo

Největší veletrh spotřební elektroniky na světě, CES, otevře své brány již 8. ledna. Kromě spotřebičů a výpočetní techniky vítá každoročně i automobilový průmysl. Jako například tento čínský elektromobil, který mění pohled na uživatelské rozhraní interiéru.

Čínský elektromobil od poměrně nového startupu Byton se veřejnosti představil již loni na tom samém místě. SUV zvané M-Byte návštěvníky výstavy uchvátilo svým přístupem k elektromobilitě a budoucnosti automobilů. Vůz přinesl unikátní koncept interiéru, který má pouze minimum tlačítek a ovládá se převážně gestikulací. Toto ovládání je dnes již běžná věc, ovšem ne v takovém měřítku.

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Před řidičem je pouze volant s pevným středem, ve kterém je instalovaný tablet. Obří displej po celé délce palubní desky se ovládá pohyby ruky, které snímá kamera umístěná uprostřed. Na letošním veletrhu se podle všeho představí již sériová verze a automobilka zatím láká prvním pohledem na interiér.

Ten se od konceptu na první pohled moc neliší. Podrobnější informace zatím bohužel nevíme. Víme ale, že hlavní obrazovka v konceptu měla rozměry 1240 x 240 mm, úhlopříčka tedy činí skoro 50 palců. Jen pro srovnání, Tesla Model 3 má infotainment o úhlopříčce 15 palců. Displej je také vybaven automatickým snižováním a zvyšováním jasu, v závislosti na okolí. Více informací automobilka prozradí 6. ledna, dva dny před zahájením výstavy.

Hyundai chce svá auta zabudovat do domácností. Podívejte se na video

Hyundai chce svá auta zabudovat do domácností. Podívejte se na video

M-Byte se začne prodávat v Číně již na konci letošního roku. V příštím roce se začne přijede i do Ameriky a podle nedávných informací se během dvou let chystá i do Evropy. Také to nebude žádný lenoch, základní model nabídne výkon 200 kW (268 k) a 400 N.m. I dojezd na jedno nabití je velmi slušných 400 km.

Vrcholná verze jde s výkonem 350 kW (475 koní) a točivým momentem 710 N.m ještě dál. To vše navíc s pohonem všech kol a dojezdem až 520 kilometrů na jedno nabití. To jsou lepší parametry, než má například Audi e-tron. Cena za základní model je stanovena na 45.000 dolarů (v přepočtu 1.017.000 Kč). Výstava CES proběhne od 8. do 12. ledna v Las Vegas.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků