Čínský Byton M-Byte odhaluje sériový interiér. Tohle tady ještě nebylo

Největší veletrh spotřební elektroniky na světě, CES, otevře své brány již 8. ledna. Kromě spotřebičů a výpočetní techniky vítá každoročně i automobilový průmysl. Jako například tento čínský elektromobil, který mění pohled na uživatelské rozhraní interiéru.

Čínský elektromobil od poměrně nového startupu Byton se veřejnosti představil již loni na tom samém místě. SUV zvané M-Byte návštěvníky výstavy uchvátilo svým přístupem k elektromobilitě a budoucnosti automobilů. Vůz přinesl unikátní koncept interiéru, který má pouze minimum tlačítek a ovládá se převážně gestikulací. Toto ovládání je dnes již běžná věc, ovšem ne v takovém měřítku.

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Před řidičem je pouze volant s pevným středem, ve kterém je instalovaný tablet. Obří displej po celé délce palubní desky se ovládá pohyby ruky, které snímá kamera umístěná uprostřed. Na letošním veletrhu se podle všeho představí již sériová verze a automobilka zatím láká prvním pohledem na interiér.

Ten se od konceptu na první pohled moc neliší. Podrobnější informace zatím bohužel nevíme. Víme ale, že hlavní obrazovka v konceptu měla rozměry 1240 x 240 mm, úhlopříčka tedy činí skoro 50 palců. Jen pro srovnání, Tesla Model 3 má infotainment o úhlopříčce 15 palců. Displej je také vybaven automatickým snižováním a zvyšováním jasu, v závislosti na okolí. Více informací automobilka prozradí 6. ledna, dva dny před zahájením výstavy.

Hyundai chce svá auta zabudovat do domácností. Podívejte se na video

Hyundai chce svá auta zabudovat do domácností. Podívejte se na video

M-Byte se začne prodávat v Číně již na konci letošního roku. V příštím roce se začne přijede i do Ameriky a podle nedávných informací se během dvou let chystá i do Evropy. Také to nebude žádný lenoch, základní model nabídne výkon 200 kW (268 k) a 400 N.m. I dojezd na jedno nabití je velmi slušných 400 km.

Vrcholná verze jde s výkonem 350 kW (475 koní) a točivým momentem 710 N.m ještě dál. To vše navíc s pohonem všech kol a dojezdem až 520 kilometrů na jedno nabití. To jsou lepší parametry, než má například Audi e-tron. Cena za základní model je stanovena na 45.000 dolarů (v přepočtu 1.017.000 Kč). Výstava CES proběhne od 8. do 12. ledna v Las Vegas.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků