Čínský Byton M-Byte odhaluje sériový interiér. Tohle tady ještě nebylo

Největší veletrh spotřební elektroniky na světě, CES, otevře své brány již 8. ledna. Kromě spotřebičů a výpočetní techniky vítá každoročně i automobilový průmysl. Jako například tento čínský elektromobil, který mění pohled na uživatelské rozhraní interiéru.

Čínský elektromobil od poměrně nového startupu Byton se veřejnosti představil již loni na tom samém místě. SUV zvané M-Byte návštěvníky výstavy uchvátilo svým přístupem k elektromobilitě a budoucnosti automobilů. Vůz přinesl unikátní koncept interiéru, který má pouze minimum tlačítek a ovládá se převážně gestikulací. Toto ovládání je dnes již běžná věc, ovšem ne v takovém měřítku.

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Před řidičem je pouze volant s pevným středem, ve kterém je instalovaný tablet. Obří displej po celé délce palubní desky se ovládá pohyby ruky, které snímá kamera umístěná uprostřed. Na letošním veletrhu se podle všeho představí již sériová verze a automobilka zatím láká prvním pohledem na interiér.

Ten se od konceptu na první pohled moc neliší. Podrobnější informace zatím bohužel nevíme. Víme ale, že hlavní obrazovka v konceptu měla rozměry 1240 x 240 mm, úhlopříčka tedy činí skoro 50 palců. Jen pro srovnání, Tesla Model 3 má infotainment o úhlopříčce 15 palců. Displej je také vybaven automatickým snižováním a zvyšováním jasu, v závislosti na okolí. Více informací automobilka prozradí 6. ledna, dva dny před zahájením výstavy.

Hyundai chce svá auta zabudovat do domácností. Podívejte se na video

Hyundai chce svá auta zabudovat do domácností. Podívejte se na video

M-Byte se začne prodávat v Číně již na konci letošního roku. V příštím roce se začne přijede i do Ameriky a podle nedávných informací se během dvou let chystá i do Evropy. Také to nebude žádný lenoch, základní model nabídne výkon 200 kW (268 k) a 400 N.m. I dojezd na jedno nabití je velmi slušných 400 km.

Vrcholná verze jde s výkonem 350 kW (475 koní) a točivým momentem 710 N.m ještě dál. To vše navíc s pohonem všech kol a dojezdem až 520 kilometrů na jedno nabití. To jsou lepší parametry, než má například Audi e-tron. Cena za základní model je stanovena na 45.000 dolarů (v přepočtu 1.017.000 Kč). Výstava CES proběhne od 8. do 12. ledna v Las Vegas.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků