Čínský Byton M-Byte odhaluje sériový interiér. Tohle tady ještě nebylo

Největší veletrh spotřební elektroniky na světě, CES, otevře své brány již 8. ledna. Kromě spotřebičů a výpočetní techniky vítá každoročně i automobilový průmysl. Jako například tento čínský elektromobil, který mění pohled na uživatelské rozhraní interiéru.

Čínský elektromobil od poměrně nového startupu Byton se veřejnosti představil již loni na tom samém místě. SUV zvané M-Byte návštěvníky výstavy uchvátilo svým přístupem k elektromobilitě a budoucnosti automobilů. Vůz přinesl unikátní koncept interiéru, který má pouze minimum tlačítek a ovládá se převážně gestikulací. Toto ovládání je dnes již běžná věc, ovšem ne v takovém měřítku.

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Čínský crossover Byton chce konkurovat Tesle Model X. Má na to?

Před řidičem je pouze volant s pevným středem, ve kterém je instalovaný tablet. Obří displej po celé délce palubní desky se ovládá pohyby ruky, které snímá kamera umístěná uprostřed. Na letošním veletrhu se podle všeho představí již sériová verze a automobilka zatím láká prvním pohledem na interiér.

Ten se od konceptu na první pohled moc neliší. Podrobnější informace zatím bohužel nevíme. Víme ale, že hlavní obrazovka v konceptu měla rozměry 1240 x 240 mm, úhlopříčka tedy činí skoro 50 palců. Jen pro srovnání, Tesla Model 3 má infotainment o úhlopříčce 15 palců. Displej je také vybaven automatickým snižováním a zvyšováním jasu, v závislosti na okolí. Více informací automobilka prozradí 6. ledna, dva dny před zahájením výstavy.

Hyundai chce svá auta zabudovat do domácností. Podívejte se na video

Hyundai chce svá auta zabudovat do domácností. Podívejte se na video

M-Byte se začne prodávat v Číně již na konci letošního roku. V příštím roce se začne přijede i do Ameriky a podle nedávných informací se během dvou let chystá i do Evropy. Také to nebude žádný lenoch, základní model nabídne výkon 200 kW (268 k) a 400 N.m. I dojezd na jedno nabití je velmi slušných 400 km.

Vrcholná verze jde s výkonem 350 kW (475 koní) a točivým momentem 710 N.m ještě dál. To vše navíc s pohonem všech kol a dojezdem až 520 kilometrů na jedno nabití. To jsou lepší parametry, než má například Audi e-tron. Cena za základní model je stanovena na 45.000 dolarů (v přepočtu 1.017.000 Kč). Výstava CES proběhne od 8. do 12. ledna v Las Vegas.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků