Čínský BYD zbrojí do Evropy. Prodávat zde chce i nový elektrický sedan Han EV

58 komentářů

Tommy
14. května • 12:45

Pepíci přecházejí z fáze "je to blbost, kterou nikdo nechce" do fáze "zakažte konkurenci a přikažte kupovat naře hrkače".
Svět se nezmění jen proto, že to chcete. Lidi chtějí elektrická auta a buď jim je poskytnou evropské automobilky, nebo dopadnou jako evropští výrobci mobilních telefonů.

Allamarein
14. května • 11:02

Vnější design je celkem hezký, i když bude docela rychle stárnout. Přiostření některých linií by mu prospělo. Uvnitř taková zvláštní kombinace klasiky s obří televizí, tu bych si klidně odpustil. Technologie uspořádání článků akumulátoru je ovšem zajímavá. Je to sice stále "jen" lithiová technologie, ale po dlouhé době je to změna k lepšímu.

Assasin
14. května • 11:00

Dokud bude možnost nekupovat výrobky od těch prasat, nekoupím nic!

Jozef
14. května • 11:24

Problém je, že nemáš ani šajnu čo všetko kúpiš a je to aj tak vyrobené v Číne 🥴

Paly
14. května • 13:18

Napríklad kúpiš si elektrocentralu Güde,Kraft,Swiss,Heron,Einhell... a myslíš si že si vyhodne kúpil poctivú nemecku kvalitu.Ale pod nemeckym nazvom sa skryva lowcostova činska technika.

Assasin
14. května • 12:43

Jejich výrobek v podobě automobilu si kupovat nemusím. Tak si nekoupím. Rozuměno?

FCUK
14. května • 10:08

Designově vypadá lépe než kdovíjaký Fritzek za 2x vyšší cenu. Technicky? Ta technologie akumulátorů je zajímavá, tak uvidíme.

jeden pepik
14. května • 11:34

Pro tuhle automobilku dodavame jiste komponenty. Ja bych si od nich auto rozhodne nekoupil.. To radsi budu chodit pesky..

FCUK
14. května • 11:56

Anonymní diskuze na internetu snese všechno. Já klidně můžu napsat, že půlka dílů v RR Phantom je made in China.

14. května • 9:09

Už tak je dost čínských komponentů evropských autech. Bohužel mnohým peníze nesmrdí a nechají si pro jidášský groš zničit evropské hodnoty. Takže jim umožní dál expandovat. Jsem rád, že se toho už nejspíš nedožiju.

Shimi
14. května • 11:12

JŠ: Evropské hodnoty? Tak ten byl dobrej :-D

Allamarein
14. května • 12:46

Ty "evropské hodnoty" by mě taky zajímaly. Kdekdo se tím ohání, ale co to vlastně doopravdy je? Sebestřednost, sobectví, prospěchářství, tunelářství, manipulace, lhaní... to je tak jediné, co mi ve spojení s "Evropou" přichází na mysl.
Něco jiného jsou národní hodnoty (i když, jak kdy), nebo nějaké "evropské kořeny", ze kterých historicky vycházíme. Ale hodnoty?

Politruk
14. května • 16:46

Čína jsou komunisté. Špiclovací kamery s detekcí obličeje na nejzapadlejších místech pouště. Města prosycena kamerami, na každé křižovatce na tebe míří několik, v taxíku kamery, vstup do budov a i domů na základě rozpoznání obličeje. Vše napojeno na centrální systém. Když někdo cekne co se úřadům nelíbí, umizí. Kolik lékařů, kteří teď kritizovali vládu zmizelo. Komunistická vláda Číny je nebezpečná sebranka, která kontroluje vše. A tohle v takovém rozsahu, to určitě nejsou evropské hodnoty, zatím. Takže já se budu snažit nepodporovat tento režim. Číňané již několikrát stříleli do lidí, v afrických dolech. Jsou to nebezpeční rasisté. Těmhle bandidům nebudu odevzdávat své peníze. Chápu výhody globální ekonomiky, ale také chápu výhody individuální podpory CZ/EU trhu.

Allamarein
14. května • 18:08

Ta přezdívka k tobě sedí. Jen na to jdeš z druhé strany, než za komunismu, ale rétorika je naprosto stejná.

Zelí
14. května • 17:24

Tvoje data otisky prstů, obraz oka, všechny tvoje finanční operace, pohyb autem všechno
snímá andrák a jde to do serverů v uss. Ifoun tě sleduje celý den pak, když spíš, tak to zpracuje a výsledek odešle do redmontu. Amíci ti vypouští nad hlavu 42 tisíc špionážních, špehovacích satelitů 5g, přez WHO ti nařídí rozestup 2m, aby tě měli konkrétně na lopatě,
Ty jsi v americkém krimu, jestli sis nevšiml. Sakra v čem tě sleduje čína !!!!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Politruk
14. května • 17:35

Čínské telefony odesílají násobně více dat, než android. Navíc, neanonymizovaná data se v demokratických oblastech mohou použít výhradně na vyžádání úřadů a ty k tomu musejí mít důvod. Čínomilství je naivní postoj.

Shimi
14. května • 18:00

Politruk: Pane jo, z tebe by měl Pepa Goebbels radost. Jak může být někdo takhle naivní?

Politruk
14. května • 18:09

Lidé vítali i Hitlera, tak si vítej Čínu.

Shimi
14. května • 18:15

Politruk: Já někde vítám Čínu? Kde? Já ti pouze nastavil zrcadlo.

Politruk
14. května • 18:47

Když máš na výběr, je lepší volit tuzemské společnosti, aby neodtekly peníze. A jsme na původní myšlence.

Allamarein
14. května • 22:39

Já radši volím dobrou kvalitu za přiměřenou cenu, než průměrnou kvalitu za vysokou cenu, jak dovedou tuzemské společnosti. Snad jediné, kde rád udělám výjimku, je sportovní oblečení, to jde našim líp.

Ďuri
14. května • 8:50

Pomaly,ale isto sa začinaju prejavovať vyhody vlastnictva Číňanov viac ako 60% bani v Afrike,v ktorych su vzacne kovy nevyhnutne na vyrobu baterií. Z  baní,ktore nie su v činskych rukach,horniny z nich putuju k činskym priekupnikom obchodujucim s nerastmi.BYD nie je len vyrobca elektrickych haraburd,ale toxicke baterie vyraba a dodava aj inym automobilkam.Waren Bufett aj preto do nich investoval 230 milionov usd...

Ginter
14. května • 8:20

To by mě zajímalo, kolik technologií je velmi mírně řečeno "převzatých". V zásadě nekupovat. Nemám rád lháře, podvodníky a zloděje.

Tias
14. května • 11:32

V zásadě nekupovat, nemám rad lháře, zloděje a podvodníky, nebo jak to bylo. Tak doufám, ze měříš všem stejným metrem a proto nikdy nekupovat koncern, který podváděl s emisemi a lhal o tom....

Tom
14. května • 13:56

Spíše mi ukaž, kdo ne...

Allamarein
14. května • 18:10

Tesla. :-D

Rembaz
14. května • 9:24

Keďže EV sa predá % absolútne minimum tak Číňania nemajú v EU absolútne šancu.

Jozef
14. května • 11:21

Zatiaľ, oni sú trpezliví !!!

Allamarein
14. května • 10:49

Číňani mohou právě tohle změnit, pokud udrží příznivé ceny. Elektrická auta se neprodávají, jelikož jejich cena je extrémní. To ale není případ Číny. Nakonec, i elektrická Dacia bude jen přeznačkovaný čínský vůz Renaultu, díky tomu si udrží nižší ceny.

Rembaz
14. května • 13:09

Nezmysel. Koľko sa predá/predalo v EU čínskych aut s klasickym pohonom? Minimimum. A aj napriek tomu, že sú/boli podstatne lacnejšie.EV momentálne kupujú ľudia čo nato majú. A pre nich čínske auta nie sú alternatíva.
Kto nato nemá si kúpi stále klasiku.

Allamarein
14. května • 14:27

Nesmysl to není. Čínských aut se tu prodává docela dost, stačí se podívat, kolik tradičních značek už Čína vlastní. A i do nich prosazuje své technologie. Jen to kupujeme pod značkou, na kterou jsme zvyklí.
Ano, elektrická auta kupují ti, kdo na to mají. Ale pokud cena auta klesne o 20 - 30 %, bude těch "majících" zase o něco více. Je plno lidí, kteří by chtěli elektrické auto, ale nedají milión za nižší střední třídu. To nejsou lidi, kteří by hleděli na značku nebo na prémiovost, zajímá je úplně jiný aspekt - provoz, ekologie, cena, jiný společenský obraz. Takové lidi nebude těžké oslovit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
14. května • 14:37

Pod čínskou značkou sa tu predá minimálny počet aut. A ma to svoj dôvod. Nemiešaj tu nejake čínske vlastníctvo.U EV to nebude inak. Skôr ešte horšie. To čo si napísal nemá logiku.
Pretože by som mohol rovnako argumentovať, že niekto neda 1M za nemecké SUV a kúpi si radšej čínske o za 0.7M.A štatistiky predaja ukazujú, že nekúpi.

Allamarein
14. května • 18:06

Ty nechápeš svět elektrických aut. Koukáš na něj pohledem fanouška automobilismu, ne elektromobility.
Stejně jako popíráš, že Volvo je v současné době už čínská značka.

Rembaz
14. května • 18:38

Tak to ma pobavilo. Pretože je to presne naopak. Ty stále nechápeš, že čínske značky sa v EU nepresadili ako spalovaky a nepresadia sa ani ako EV. Zákazníkov Volva nezaujíma kto je vlastník.

Allamarein
14. května • 22:37

Jasně... ty prostě nevíš, jak přemýšlí lidi ze světa EV, protože jsi tupě zahleděný do své reality.

Rembaz
15. května • 6:47

Akej svojej reality? Skúšali to Číňania v EU so svojimi značkami? skúšali. Uspeli? Neuspeli.
Naozaj nechápem kde berieš optimizmus a ešte mi budeš aj nadávať.

Allamarein
15. května • 12:20

Já neberu nikde optimismus, já jsem čistokrevný realista. Lidi, které oslovuje elektromobilita, neřeší nějakou značku nebo to, jestli auto je z Evropy, USA nebo z Číny. Mají prostě jiné hodnoty. Že zaostalá ČR a SR má jiné chování? V evropském pohledu je to zanedbatelné.

Rembaz
15. května • 12:39

Nikde som nespomínal špecificky SR a CR ale celu EU.Ešte raz aby si to pochopil. V rámci celej EU sa predá koľko EV? 1 max 2%.
Čiže aj napriek dosť veľkej podpore je to stále veľmi maly trh. Či už vďaka cene alebo nutnosti/nemožnosti nabíjania.Ak by Číňania zatlačili na cenu, tak áno možno prilákajú nových zákazníkov. Ale nižšie ceny neznamenajú hneď raketové nárasty predajov čínskych značiek. Pretože veľká časť ľudí k ním nemá dôveru.Ty tvrdíš, že priaznivcom EV nezáleží na značke ale na ekológiu atd. Ale to je čisto iba tvoja domnienka bez nejakého reálneho podkladu.Okrem toho, vďaka tej panike okolo vírusu sa cely automobilový trh masívne prepadol a ešte dlho bude v recesii.
Ďalším nepriaznivým faktorom je nízka cena PHM. A určite znižovanie dotacii.Preto hovorím, že si optimista. Keď si myslíš, že Číňania s EV urobia v najbližších rokoch dieru na EU automobilovom trhu.

Zelí
14. května • 17:12

Jakmile postaví čína automobilku v EU např. v sk, tak jsou tady se vším všudy. Stejně jako jižní kimovci. Než se fyzicky vetřeli do evropy, tak byli marní. To čína je nyní na daleko vyšší úrovni než byli kimovci když se cpali do evropy..

Rembaz
14. května • 17:56

Samozrejme, a bude to fabrika na EV. Všetci pobežia si ich kvôli tomu kupovať.
Chlapi, vy ste naozaj optimisti.A porovnávate neporovnateľne.

Jozef
14. května • 8:12

Bola doba, keď sme podcenovali aj Korejské autá 🤔

Viem
14. května • 8:47

Je zasadna chyba porovnavat Cinanov a Korejcov.Kedze si myslis, ze su rovnaki, musim ta opravit. Su medzi nimi obrovske rozdiely.Porovnanie podla mojich osobnch skusenosti:
Korejec drzi slovo, nepotrebuje ani papierovy dokument. Korejec tlaci na cneu, ale pozaduje maximalmalnu kvalitu odvedenej prace. Korejec nepohrda inymi narodmi.Cinan neustale klame, alebo aspon nehovori uplnu pravdu, dohoda mu nic nehovori. Cinan sa nezaujima o nic len o svoj prospech. Cinan je rasista a vo vsetko povazuje cokolvek cinske za nadradene.

Jozef
14. května • 11:20

...... Pozri sa okolo seba, všetko made in China, aj ten smartfón čo máš v ruke 🥴

Politruk
14. května • 12:39

I tak je možné se řídit pravidlem: Méně Číny. Místo Huawei zvolíš Samsung, místo Lenova máš Dell, atd..

Tom
14. května • 13:55

Tak Korea nebo Čína, to je jedno. Jen Korea začala ca 25 let dříve. Viz třeba daewoo racer.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
14. května • 17:07

Licence Opel.

Kuk Vykuk
15. května • 11:16

Vlastněnej GM. B-]

Allamarein
14. května • 12:44

A v Samsungu či Dellu budeš mít v Číně vyrobený procesor, paměti, baterku, displej... Dell sám nevyrábí vůbec nic, vše skládají v Číně. Samsung má taky polovinu výroby u čínských partnerů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Politruk
14. května • 12:57

Bohužel. Proto píši "méně" a nikoliv "žádná". I tak jde u nečínských značek část kapitálu mimo soudruhy.

Allamarein
14. května • 14:23

Mě zajímá hlavně to, kde najdu větší přínos. A ten v neasijských značkách začíná chybět.

Lukasz
14. května • 10:15

Viem: vulgárně lžete !!!

FCUK
14. května • 10:06

Píšeš kraviny. Je to o jednotlivcích, případně konkrétních firmách.

Politruk
14. května • 8:01

Je třeba se držet pravidla "Méně Číny".

kejvac hustil
14. května • 11:27

Presne toto mne napadlo, hned kdyz jsem uvidel titulek. Omezeni spotreby cinskeho zbozi je zrejme jedina moznost, jak realne dat Cinanum najevo nasi nelibost. Vuci jakymkoliv jinym projevum nasi nelibosti se zdaji byt inertni.

Tom
14. května • 13:53

Nelibost mě nezajímá. Ale to, že chci aby peníze zůstaly v CR nebo aspoň v EU ano. Takže se taky snažím, poku je alternativa, nekupovat nic z Asie.
Bohužel je to občas dost složité, aspoň s auty to zatím jde.

Mirek
14. května • 14:04

Asi si vůbec neuvědomuješ, že velká část předvýrobních "prací" automobilek končí v Číně, případně jiných asijských zemí, tedy když kupuješ auto, vždy se v něm odrazí cenovka za "Čínu".
A pokud jde o jakékoliv výrobky od oblečení až po..., prakticky vždy tam jsou nějaké asijské kořeny. To by mě zajímalo, jak se tomu vyhýbáš. Co si Evropa, potažmo svět zasel, to teď z Asie sklízí.

Tom
14. května • 15:38

A co je nepochopitelné na větě pokud existuje alternativa?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
16. května • 20:16

Zkus je vyjmenovat.

Doporučujeme

Články odjinud