Čínský BYD zbrojí do Evropy. Prodávat zde chce i nový elektrický sedan Han EV

Politruk  |  14. 05. 2020 08:01

Je třeba se držet pravidla "Méně Číny".

Odpovědět  |   | 
kejvac hustil  |  14. 05. 2020 11:27

Presne toto mne napadlo, hned kdyz jsem uvidel titulek. Omezeni spotreby cinskeho zbozi je zrejme jedina moznost, jak realne dat Cinanum najevo nasi nelibost. Vuci jakymkoliv jinym projevum nasi nelibosti se zdaji byt inertni.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 05. 2020 13:53

Nelibost mě nezajímá. Ale to, že chci aby peníze zůstaly v CR nebo aspoň v EU ano. Takže se taky snažím, poku je alternativa, nekupovat nic z Asie.
Bohužel je to občas dost složité, aspoň s auty to zatím jde.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  14. 05. 2020 14:04

Asi si vůbec neuvědomuješ, že velká část předvýrobních "prací" automobilek končí v Číně, případně jiných asijských zemí, tedy když kupuješ auto, vždy se v něm odrazí cenovka za "Čínu".
A pokud jde o jakékoliv výrobky od oblečení až po..., prakticky vždy tam jsou nějaké asijské kořeny. To by mě zajímalo, jak se tomu vyhýbáš. Co si Evropa, potažmo svět zasel, to teď z Asie sklízí.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 05. 2020 15:38

A co je nepochopitelné na větě pokud existuje alternativa?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 05. 2020 20:16

Zkus je vyjmenovat.

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  14. 05. 2020 08:12

Bola doba, keď sme podcenovali aj Korejské autá 🤔

Odpovědět  |   | 
Viem  |  14. 05. 2020 08:47

Je zasadna chyba porovnavat Cinanov a Korejcov.

Kedze si myslis, ze su rovnaki, musim ta opravit. Su medzi nimi obrovske rozdiely.

Porovnanie podla mojich osobnch skusenosti:
Korejec drzi slovo, nepotrebuje ani papierovy dokument. Korejec tlaci na cneu, ale pozaduje maximalmalnu kvalitu odvedenej prace. Korejec nepohrda inymi narodmi.

Cinan neustale klame, alebo aspon nehovori uplnu pravdu, dohoda mu nic nehovori. Cinan sa nezaujima o nic len o svoj prospech. Cinan je rasista a vo vsetko povazuje cokolvek cinske za nadradene.

Odpovědět  |   | 
FCUK  |  14. 05. 2020 10:06

Píšeš kraviny. Je to o jednotlivcích, případně konkrétních firmách.

Odpovědět  |   | 
Lukasz  |  14. 05. 2020 10:15

Viem: vulgárně lžete !!!

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  14. 05. 2020 11:20

...... Pozri sa okolo seba, všetko made in China, aj ten smartfón čo máš v ruke 🥴

Odpovědět  |   | 
Politruk  |  14. 05. 2020 12:39

I tak je možné se řídit pravidlem: Méně Číny. Místo Huawei zvolíš Samsung, místo Lenova máš Dell, atd..

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 12:44

A v Samsungu či Dellu budeš mít v Číně vyrobený procesor, paměti, baterku, displej... Dell sám nevyrábí vůbec nic, vše skládají v Číně. Samsung má taky polovinu výroby u čínských partnerů.

Odpovědět  |   | 
Politruk  |  14. 05. 2020 12:57

Bohužel. Proto píši "méně" a nikoliv "žádná". I tak jde u nečínských značek část kapitálu mimo soudruhy.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 14:23

Mě zajímá hlavně to, kde najdu větší přínos. A ten v neasijských značkách začíná chybět.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 05. 2020 13:55

Tak Korea nebo Čína, to je jedno. Jen Korea začala ca 25 let dříve. Viz třeba daewoo racer.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 05. 2020 17:07

Licence Opel.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 05. 2020 11:16

Vlastněnej GM.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  14. 05. 2020 08:20

To by mě zajímalo, kolik technologií je velmi mírně řečeno "převzatých". V zásadě nekupovat. Nemám rád lháře, podvodníky a zloděje.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  14. 05. 2020 09:24

Keďže EV sa predá % absolútne minimum tak Číňania nemajú v EU absolútne šancu.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 10:49

Číňani mohou právě tohle změnit, pokud udrží příznivé ceny. Elektrická auta se neprodávají, jelikož jejich cena je extrémní. To ale není případ Číny. Nakonec, i elektrická Dacia bude jen přeznačkovaný čínský vůz Renaultu, díky tomu si udrží nižší ceny.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  14. 05. 2020 13:09

Nezmysel. Koľko sa predá/predalo v EU čínskych aut s klasickym pohonom? Minimimum. A aj napriek tomu, že sú/boli podstatne lacnejšie.

EV momentálne kupujú ľudia čo nato majú. A pre nich čínske auta nie sú alternatíva.
Kto nato nemá si kúpi stále klasiku.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 14:27

Nesmysl to není. Čínských aut se tu prodává docela dost, stačí se podívat, kolik tradičních značek už Čína vlastní. A i do nich prosazuje své technologie. Jen to kupujeme pod značkou, na kterou jsme zvyklí.
Ano, elektrická auta kupují ti, kdo na to mají. Ale pokud cena auta klesne o 20 - 30 %, bude těch "majících" zase o něco více. Je plno lidí, kteří by chtěli elektrické auto, ale nedají milión za nižší střední třídu. To nejsou lidi, kteří by hleděli na značku nebo na prémiovost, zajímá je úplně jiný aspekt - provoz, ekologie, cena, jiný společenský obraz. Takové lidi nebude těžké oslovit.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  14. 05. 2020 14:37

Pod čínskou značkou sa tu predá minimálny počet aut. A ma to svoj dôvod. Nemiešaj tu nejake čínske vlastníctvo.

U EV to nebude inak. Skôr ešte horšie. To čo si napísal nemá logiku.
Pretože by som mohol rovnako argumentovať, že niekto neda 1M za nemecké SUV a kúpi si radšej čínske o za 0.7M.

A štatistiky predaja ukazujú, že nekúpi.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 05. 2020 17:12

Jakmile postaví čína automobilku v EU např. v sk, tak jsou tady se vším všudy. Stejně jako jižní kimovci. Než se fyzicky vetřeli do evropy, tak byli marní. To čína je nyní na daleko vyšší úrovni než byli kimovci když se cpali do evropy..

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  14. 05. 2020 17:56

Samozrejme, a bude to fabrika na EV. Všetci pobežia si ich kvôli tomu kupovať.
Chlapi, vy ste naozaj optimisti.

A porovnávate neporovnateľne.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 18:06

Ty nechápeš svět elektrických aut. Koukáš na něj pohledem fanouška automobilismu, ne elektromobility.
Stejně jako popíráš, že Volvo je v současné době už čínská značka.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  14. 05. 2020 18:38

Tak to ma pobavilo. Pretože je to presne naopak.

Ty stále nechápeš, že čínske značky sa v EU nepresadili ako spalovaky a nepresadia sa ani ako EV. Zákazníkov Volva nezaujíma kto je vlastník.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 22:37

Jasně... ty prostě nevíš, jak přemýšlí lidi ze světa EV, protože jsi tupě zahleděný do své reality.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 05. 2020 06:47

Akej svojej reality?

Skúšali to Číňania v EU so svojimi značkami? skúšali. Uspeli? Neuspeli.
Naozaj nechápem kde berieš optimizmus a ešte mi budeš aj nadávať.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  15. 05. 2020 12:20

Já neberu nikde optimismus, já jsem čistokrevný realista. Lidi, které oslovuje elektromobilita, neřeší nějakou značku nebo to, jestli auto je z Evropy, USA nebo z Číny. Mají prostě jiné hodnoty. Že zaostalá ČR a SR má jiné chování? V evropském pohledu je to zanedbatelné.

Odpovědět  |   | 
Rembaz  |  15. 05. 2020 12:39

Nikde som nespomínal špecificky SR a CR ale celu EU.

Ešte raz aby si to pochopil. V rámci celej EU sa predá koľko EV? 1 max 2%.
Čiže aj napriek dosť veľkej podpore je to stále veľmi maly trh. Či už vďaka cene alebo nutnosti/nemožnosti nabíjania.

Ak by Číňania zatlačili na cenu, tak áno možno prilákajú nových zákazníkov. Ale nižšie ceny neznamenajú hneď raketové nárasty predajov čínskych značiek. Pretože veľká časť ľudí k ním nemá dôveru.

Ty tvrdíš, že priaznivcom EV nezáleží na značke ale na ekológiu atd. Ale to je čisto iba tvoja domnienka bez nejakého reálneho podkladu.

Okrem toho, vďaka tej panike okolo vírusu sa cely automobilový trh masívne prepadol a ešte dlho bude v recesii.
Ďalším nepriaznivým faktorom je nízka cena PHM. A určite znižovanie dotacii.

Preto hovorím, že si optimista. Keď si myslíš, že Číňania s EV urobia v najbližších rokoch dieru na EU automobilovom trhu.

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  14. 05. 2020 11:21

Zatiaľ, oni sú trpezliví !!!

Odpovědět  |   | 
Tias  |  14. 05. 2020 11:32

V zásadě nekupovat, nemám rad lháře, zloděje a podvodníky, nebo jak to bylo. Tak doufám, ze měříš všem stejným metrem a proto nikdy nekupovat koncern, který podváděl s emisemi a lhal o tom....

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 05. 2020 13:56

Spíše mi ukaž, kdo ne...

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 18:10

Tesla.

Odpovědět  |   | 
Ďuri  |  14. 05. 2020 08:50

Pomaly,ale isto sa začinaju prejavovať vyhody vlastnictva Číňanov viac ako 60% bani v Afrike,v ktorych su vzacne kovy nevyhnutne na vyrobu baterií. Z  baní,ktore nie su v činskych rukach,horniny z nich putuju k činskym priekupnikom obchodujucim s nerastmi.BYD nie je len vyrobca elektrickych haraburd,ale toxicke baterie vyraba a dodava aj inym automobilkam.Waren Bufett aj preto do nich investoval 230 milionov usd...

Odpovědět  |   | 
 |  14. 05. 2020 09:09

Už tak je dost čínských komponentů evropských autech. Bohužel mnohým peníze nesmrdí a nechají si pro jidášský groš zničit evropské hodnoty. Takže jim umožní dál expandovat. Jsem rád, že se toho už nejspíš nedožiju.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  14. 05. 2020 11:12

JŠ: Evropské hodnoty? Tak ten byl dobrej

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 12:46

Ty "evropské hodnoty" by mě taky zajímaly. Kdekdo se tím ohání, ale co to vlastně doopravdy je? Sebestřednost, sobectví, prospěchářství, tunelářství, manipulace, lhaní... to je tak jediné, co mi ve spojení s "Evropou" přichází na mysl.
Něco jiného jsou národní hodnoty (i když, jak kdy), nebo nějaké "evropské kořeny", ze kterých historicky vycházíme. Ale hodnoty?

Odpovědět  |   | 
Politruk  |  14. 05. 2020 16:46

Čína jsou komunisté. Špiclovací kamery s detekcí obličeje na nejzapadlejších místech pouště. Města prosycena kamerami, na každé křižovatce na tebe míří několik, v taxíku kamery, vstup do budov a i domů na základě rozpoznání obličeje. Vše napojeno na centrální systém. Když někdo cekne co se úřadům nelíbí, umizí. Kolik lékařů, kteří teď kritizovali vládu zmizelo. Komunistická vláda Číny je nebezpečná sebranka, která kontroluje vše. A tohle v takovém rozsahu, to určitě nejsou evropské hodnoty, zatím. Takže já se budu snažit nepodporovat tento režim. Číňané již několikrát stříleli do lidí, v afrických dolech. Jsou to nebezpeční rasisté. Těmhle bandidům nebudu odevzdávat své peníze. Chápu výhody globální ekonomiky, ale také chápu výhody individuální podpory CZ/EU trhu.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  14. 05. 2020 17:24

Tvoje data otisky prstů, obraz oka, všechny tvoje finanční operace, pohyb autem všechno
snímá andrák a jde to do serverů v uss. Ifoun tě sleduje celý den pak, když spíš, tak to zpracuje a výsledek odešle do redmontu. Amíci ti vypouští nad hlavu 42 tisíc špionážních, špehovacích satelitů 5g, přez WHO ti nařídí rozestup 2m, aby tě měli konkrétně na lopatě,
Ty jsi v americkém krimu, jestli sis nevšiml. Sakra v čem tě sleduje čína !!!!

Odpovědět  |   | 
Politruk  |  14. 05. 2020 17:35

Čínské telefony odesílají násobně více dat, než android. Navíc, neanonymizovaná data se v demokratických oblastech mohou použít výhradně na vyžádání úřadů a ty k tomu musejí mít důvod. Čínomilství je naivní postoj.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  14. 05. 2020 18:00

Politruk: Pane jo, z tebe by měl Pepa Goebbels radost. Jak může být někdo takhle naivní?

Odpovědět  |   | 
Politruk  |  14. 05. 2020 18:09

Lidé vítali i Hitlera, tak si vítej Čínu.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  14. 05. 2020 18:15

Politruk: Já někde vítám Čínu? Kde? Já ti pouze nastavil zrcadlo.

Odpovědět  |   | 
Politruk  |  14. 05. 2020 18:47

Když máš na výběr, je lepší volit tuzemské společnosti, aby neodtekly peníze. A jsme na původní myšlence.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 22:39

Já radši volím dobrou kvalitu za přiměřenou cenu, než průměrnou kvalitu za vysokou cenu, jak dovedou tuzemské společnosti. Snad jediné, kde rád udělám výjimku, je sportovní oblečení, to jde našim líp.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 18:08

Ta přezdívka k tobě sedí. Jen na to jdeš z druhé strany, než za komunismu, ale rétorika je naprosto stejná.

Odpovědět  |   | 
FCUK  |  14. 05. 2020 10:08

Designově vypadá lépe než kdovíjaký Fritzek za 2x vyšší cenu. Technicky? Ta technologie akumulátorů je zajímavá, tak uvidíme.

Odpovědět  |   | 
jeden pepik  |  14. 05. 2020 11:34

Pro tuhle automobilku dodavame jiste komponenty. Ja bych si od nich auto rozhodne nekoupil.. To radsi budu chodit pesky..

Odpovědět  |   | 
FCUK  |  14. 05. 2020 11:56

Anonymní diskuze na internetu snese všechno. Já klidně můžu napsat, že půlka dílů v RR Phantom je made in China.

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  14. 05. 2020 11:00

Dokud bude možnost nekupovat výrobky od těch prasat, nekoupím nic!

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  14. 05. 2020 11:24

Problém je, že nemáš ani šajnu čo všetko kúpiš a je to aj tak vyrobené v Číne 🥴

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  14. 05. 2020 12:43

Jejich výrobek v podobě automobilu si kupovat nemusím. Tak si nekoupím. Rozuměno?

Odpovědět  |   | 
Paly  |  14. 05. 2020 13:18

Napríklad kúpiš si elektrocentralu Güde,Kraft,Swiss,Heron,Einhell... a myslíš si že si vyhodne kúpil poctivú nemecku kvalitu.Ale pod nemeckym nazvom sa skryva lowcostova činska technika.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  14. 05. 2020 11:02

Vnější design je celkem hezký, i když bude docela rychle stárnout. Přiostření některých linií by mu prospělo. Uvnitř taková zvláštní kombinace klasiky s obří televizí, tu bych si klidně odpustil. Technologie uspořádání článků akumulátoru je ovšem zajímavá. Je to sice stále "jen" lithiová technologie, ale po dlouhé době je to změna k lepšímu.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  14. 05. 2020 12:45

Pepíci přecházejí z fáze "je to blbost, kterou nikdo nechce" do fáze "zakažte konkurenci a přikažte kupovat naře hrkače".
Svět se nezmění jen proto, že to chcete. Lidi chtějí elektrická auta a buď jim je poskytnou evropské automobilky, nebo dopadnou jako evropští výrobci mobilních telefonů.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 99 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 29 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A