Čínský BYD zbrojí do Evropy. Prodávat zde chce i nový elektrický sedan Han EV

Čínský výrobce BYD představuje za krátkou chvíli už druhý model, se kterým chce zaujmout v Evropě.

Minulý týden oznámila čínská automobilka BYD, že vstup na evropský trh zahájí jeho středně velké elektrické SUV Tang, a to ještě letos na trhu Norska. Aby si však značka vytvořila schopnou modelovou řadu, dalším modelem určeným pro Evropu bude i nový sedan Han EV, který by se mohl pokusit zatopit Tesle.

Další čínský elektromobil míří do Evropy. BYD Tang ujede až 520 km a nestojí moc

Další čínský elektromobil míří do Evropy. BYD Tang ujede až 520 km a nestojí moc

Čínská novinka má zaujmout především svou technologií Blade Battery, která má bateriovému modulu zajišťovat jednodušší konstrukci, zabírající méně místa než v případě konkurence, avšak nabízející vyšší dojezd a vyšší úroveň bezpečnosti.

Přesnou kapacitu baterie zatím BYD neuvádí. Dojezd má ovšem čítat 605 kilometrů, a to v případě starého testovacího cyklu NEDC. Přesnější WLTP hodnoty se dozvíme později s homologací vozu pro evropský trh. Elektromotor o dosud neznámém výkonu má poté vozu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny.

Elektrické SUV z Číny dorazí do Evropy ještě letos. Výroba probíhá navzdory koronaviru

Elektrické SUV z Číny dorazí do Evropy ještě letos. Výroba probíhá navzdory koronaviru

Uvnitř nebude chybět 5G konektivita, hromada inteligentních asistentů zaručujících částečně autonomní řízení a velká dotyková obrazovka po vzoru Tesly, nicméně doplněná o klasický přístrojový digitální štít před řidičem.  

BYD předpokládá cenovku Han EV mezi 45.000 až 55.000 eur, v závislosti na jednotlivých trzích, tedy v přepočtu mezi 1,2 až 1,5 milionu korun. Model si nejprve odbude premiéru letos v červnu v Číně, poté chystá značka uvedení v Evropě.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 63 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků