BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China

BYD Xia | Zdroj: Car News China

BYD Xia Zdroj: Car News China
BYD Xia Zdroj: Car News China
BYD Xia Zdroj: Car News China
BYD Xia Zdroj: Car News China
10
Fotogalerie

Čínský BYD vpustí do Evropy nové luxusní MPV Xia. Dostane extrémně účinný plug-in hybrid

Konkurent pro Volkswagen Multivan, Mercedes třídy V nebo Lexus LM dorazí v příštím roce.

Na autosalonu v Čcheng-tu se odehrála premiéra nového MPV značky BYD. Jmenuje se Xia a patří k sérii vozů Dynasty, které jsou pojmenovávány podle starých čínských dynastií. V tomto případě jde o mytickou dynastii Sia, známou například z Bambusových análů, Knihy dokumentů nebo Zápisků historika. Vládla údajně v letech 2070 až 1600 před naším letopočtem.

Zpátky k autu: Na délku měří 5145 mm, široké je 1970 mm a vysoké 1805 mm. Stojí na rozvoru 3045 mm a využívá speciální plug-in hybridní platformu DM-i 5.0, která byla představena letos v květnu. Ta má údajně poskytovat nejvyšší tepelnou účinnost motoru na světě – 46,06 %.

Pohon by měl mít na starost přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 115 kW, kombinovaný s 200kW elektromotorem. Dojezd čistě na elektřinu se má pohybovat okolo 200 kilometrů. Vnější design využívá motiv „dračí tváře“ na přídi, vzadu pak najdeme světla s laserovým gravírováním pro 3D efekt. Vnitřní uspořádání umožní několik konfigurací sezení pro 4 až 8 osob.

Vůz by měl dle informací britského magazínu Autocar dorazit do Evropy v příštím roce společně s dalšími plug-in hybridními novinkami. Na ty čínská značka spoléhá jakožto na přechodovou techniku k elektromobilům, zároveň jí umožní neplatit clo ve výši 17,4 procenta na její elektrické vozy, které Evropská komise uvalila na čínské bateriové vozy od 5. července letošního roku.

Doporučujeme

Články odjinud