Další čínský elektromobil míří do Evropy. BYD Tang ujede až 520 km a nestojí moc

Luxusní SUV začne svou evropskou pouť v Norsku. Odtud se pak rozšíří i do ostatních států.

Další čínskou automobilkou, která se s osobními automobily chystá na evropský trh, je automobilový chameleon BYD. V jeho portfoliu najdete vedle osobních vozů i autobusy a užitkové vozy. Společnost nyní zveřejnila novou strategii vstupu na evropský trh a můžeme si tak udělat obrázek o tom, co nás čeká.

Elektrické SUV z Číny dorazí do Evropy ještě letos. Výroba probíhá navzdory koronaviru

Elektrické SUV z Číny dorazí do Evropy ještě letos. Výroba probíhá navzdory koronaviru

Předně půjde o elektrické středně velké SUV Tang, které do Evropy zavítá v aktuální druhé generaci. Verze EV600 s 82,8kWh baterií a dojezdem na jedno nabití 520 km (dle NEDC) dorazí do Evropy již tento rok. Prvním trhem, na kterém se objeví, bude Norsko. Tento severní stát je s infrastrukturou elektromobilů zřejmě tím nejpokrokovějším, začátek prodejů právě zde tak dává největší smysl.

První generace tohoto vozu se na domácím trhu prodávala jako plug-in hybrid. Druhá generace z roku 2018 se už ale nabízí i jako zcela elektrický vůz pro pět až sedm pasažérů s jedním elektromotorem na každé nápravě. Kombinovaný výkon činí 483 koní. Pokud spojí tyto celkem slušné atributy s nízkou cenou, mohl by se Tang prodávat jako teplé housky na krámě.

Nové Audi e-tron Sportback na krásných fotkách. Ještě vydržte, dorazí nejdříve v létě

Nové Audi e-tron Sportback na krásných fotkách. Ještě vydržte, dorazí nejdříve v létě

Cena pro Evropu zatím není známá. Na domácím trhu se ale v přepočtu pohybuje pod milionem korun. Součástí expanze do Evropy budou i aktualizovaná vlna užitkových vozů. To tu ale nebude nic nového, BYD prodává nákladní vozy a autobusy v Evropě již od roku 2012. 

Další čínské elektrické SUV, které se letos podívá do Evropy, je i Aiways U5. Kusy určené pro Evropu se začnou vyrábět až v červenci. První zákazníci by se svých vozů měli dočkat tento srpen.

Galerie doplněna o interiér spalovací verze vozu.

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků