Další čínský elektromobil míří do Evropy. BYD Tang ujede až 520 km a nestojí moc

Luxusní SUV začne svou evropskou pouť v Norsku. Odtud se pak rozšíří i do ostatních států.

Další čínskou automobilkou, která se s osobními automobily chystá na evropský trh, je automobilový chameleon BYD. V jeho portfoliu najdete vedle osobních vozů i autobusy a užitkové vozy. Společnost nyní zveřejnila novou strategii vstupu na evropský trh a můžeme si tak udělat obrázek o tom, co nás čeká.

Elektrické SUV z Číny dorazí do Evropy ještě letos. Výroba probíhá navzdory koronaviru

Elektrické SUV z Číny dorazí do Evropy ještě letos. Výroba probíhá navzdory koronaviru

Předně půjde o elektrické středně velké SUV Tang, které do Evropy zavítá v aktuální druhé generaci. Verze EV600 s 82,8kWh baterií a dojezdem na jedno nabití 520 km (dle NEDC) dorazí do Evropy již tento rok. Prvním trhem, na kterém se objeví, bude Norsko. Tento severní stát je s infrastrukturou elektromobilů zřejmě tím nejpokrokovějším, začátek prodejů právě zde tak dává největší smysl.

První generace tohoto vozu se na domácím trhu prodávala jako plug-in hybrid. Druhá generace z roku 2018 se už ale nabízí i jako zcela elektrický vůz pro pět až sedm pasažérů s jedním elektromotorem na každé nápravě. Kombinovaný výkon činí 483 koní. Pokud spojí tyto celkem slušné atributy s nízkou cenou, mohl by se Tang prodávat jako teplé housky na krámě.

Nové Audi e-tron Sportback na krásných fotkách. Ještě vydržte, dorazí nejdříve v létě

Nové Audi e-tron Sportback na krásných fotkách. Ještě vydržte, dorazí nejdříve v létě

Cena pro Evropu zatím není známá. Na domácím trhu se ale v přepočtu pohybuje pod milionem korun. Součástí expanze do Evropy budou i aktualizovaná vlna užitkových vozů. To tu ale nebude nic nového, BYD prodává nákladní vozy a autobusy v Evropě již od roku 2012. 

Další čínské elektrické SUV, které se letos podívá do Evropy, je i Aiways U5. Kusy určené pro Evropu se začnou vyrábět až v červenci. První zákazníci by se svých vozů měli dočkat tento srpen.

Galerie doplněna o interiér spalovací verze vozu.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků