Premiéru velkého SUV s názvem U8 jsme čekali, překvapením se stalo představení sporťáku U9. Zdroj: BYD

Premiéru velkého SUV s názvem U8 jsme čekali, překvapením se stalo představení sporťáku U9. | Zdroj: BYD

Jde o vůz s délkou 5,3 metru a více než třímetrovým rozvorem, stojí na žebřinovém rámu, ale má jít o velmi sofistikovaný stroj. Zdroj: BYD

Jde o vůz s délkou 5,3 metru a více než třímetrovým rozvorem, stojí na žebřinovém rámu, ale má jít o velmi sofistikovaný stroj. | Zdroj: BYD

Pohání ho čtveřice elektromotorů, z nichž má každý na starost jedno kolo – u automobilky BYD a této její nové značky YangWang jde o prvenství. Systém umožňuje jemnou regulaci točivého momentu a má reagovat stokrát rychleji, než tradiční pohony všech kol. Zdroj: BYD

Pohání ho čtveřice elektromotorů, z nichž má každý na starost jedno kolo – u automobilky BYD a této její nové značky YangWang jde o prvenství. Systém umožňuje jemnou regulaci točivého momentu a má reagovat stokrát rychleji, než tradiční pohony všech kol. | Zdroj: BYD

Umí také trik s otočkou na místě, při němž se kola na jedné straně točí dopředu a na opačné dozadu. Výkon se má pohybovat okolo 820 kW, což je lehce přes 1100 koní, a zrychlení na 100 km/h by mělo nastat za zhruba tři sekundy. Zdroj: BYD

Umí také trik s otočkou na místě, při němž se kola na jedné straně točí dopředu a na opačné dozadu. Výkon se má pohybovat okolo 820 kW, což je lehce přes 1100 koní, a zrychlení na 100 km/h by mělo nastat za zhruba tři sekundy. | Zdroj: BYD

Podle výrobce je U8 „milionovým autem,“ myšleno v čínských jüanech. V přepočtu by tak mělo stát zhruba 3,3 milionu korun. Zdroj: BYD

Podle výrobce je U8 „milionovým autem,“ myšleno v čínských jüanech. V přepočtu by tak mělo stát zhruba 3,3 milionu korun. | Zdroj: BYD

Překvapivou novinkou je sportovní vůz U9, vybavený stejným hnacím ústrojím (ale jistě bez rámu). Zdroj: BYD

Překvapivou novinkou je sportovní vůz U9, vybavený stejným hnacím ústrojím (ale jistě bez rámu). | Zdroj: BYD

Z dálky trochu připomíná současné McLareny, zaujme také průhlednou ploutví v zadní části. Zdroj: BYD

Z dálky trochu připomíná současné McLareny, zaujme také průhlednou ploutví v zadní části. | Zdroj: BYD

Na 100 km/h zrychlí za dvě sekundy – další podrobnosti si automobilka zatím nechává pro sebe. Zdroj: BYD

Na 100 km/h zrychlí za dvě sekundy – další podrobnosti si automobilka zatím nechává pro sebe. | Zdroj: BYD

YangWang U8 Zdroj: BYD

YangWang U8 | Zdroj: BYD

YangWang U8 Zdroj: BYD

YangWang U8 | Zdroj: BYD

YangWang U9 Zdroj: BYD

YangWang U9 | Zdroj: BYD

YangWang U9 Zdroj: BYD

YangWang U9 | Zdroj: BYD

Jde o vůz s délkou 5,3 metru a více než třímetrovým rozvorem, stojí na žebřinovém rámu, ale má jít o velmi sofistikovaný stroj. Zdroj: BYD
Pohání ho čtveřice elektromotorů, z nichž má každý na starost jedno kolo – u automobilky BYD a této její nové značky YangWang jde o prvenství. Systém umožňuje jemnou regulaci točivého momentu a má reagovat stokrát rychleji, než tradiční pohony všech kol. Zdroj: BYD
Umí také trik s otočkou na místě, při němž se kola na jedné straně točí dopředu a na opačné dozadu. Výkon se má pohybovat okolo 820 kW, což je lehce přes 1100 koní, a zrychlení na 100 km/h by mělo nastat za zhruba tři sekundy. Zdroj: BYD
Podle výrobce je U8 „milionovým autem,“ myšleno v čínských jüanech. V přepočtu by tak mělo stát zhruba 3,3 milionu korun. Zdroj: BYD
12
Fotogalerie

Čínský BYD míří do první ligy. Představil tisícikoňové SUV YangWang U8 a sporťák U9

Asijský gigant chce zatopit Mercedesu, BMW a Audi. Jeho nová značka YangWang má nemalé ambice.

Čekali jsme, že se novinka bude jmenovat R1, nakonec má neméně inspirativní název U8. Jde o velké SUV s délkou 5,3 metru a více než třímetrovým rozvorem, stojí na žebřinovém rámu, ale má jít o velmi sofistikovaný stroj. Pohání ho čtveřice elektromotorů, z nichž má každý na starost jedno kolo – u automobilky BYD a této její nové značky YangWang jde o prvenství.

Systém umožňuje jemnou regulaci točivého momentu a má reagovat stokrát rychleji než tradiční pohony všech kol. Umí i trik s otočkou na místě, při němž se kola na jedné straně točí dopředu a na opačné dozadu. Výkon se má pohybovat okolo 820 kW, což je lehce přes 1100 koní, a zrychlení na 100 km/h by mělo nastat za zhruba tři sekundy.

Za kapotáží s exoticky působícími světly stojí šéfdesignér značky BYD Wolfgang Egger, který v dřívějších dobách navrhoval třeba Alfy 156, 166 nebo 8C. Velkou zajímavostí je stupeň krytí pohonu a karoserie IP68 – brodění ve velké hloubce by tak neměl být problém. Podle výrobce je U8 „milionovým autem,“ myšleno v čínských jüanech. V přepočtu by tak mělo stát zhruba 3,3 milionu korun.

Další překvapivou novinkou je sportovní vůz U9, vybavený stejným hnacím ústrojím (ale jistě bez rámu). Z dálky trochu připomíná současné McLareny, zaujme také průhlednou ploutví v zadní části. Na 100 km/h zrychlí za dvě sekundy – další podrobnosti si automobilka zatím nechává pro sebe.

Doporučujeme

Články odjinud