Asijský gigant chce zatopit Mercedesu, BMW a Audi. Jeho nová značka YangWang má nemalé ambice.
Čekali jsme, že se novinka bude jmenovat R1, nakonec má neméně inspirativní název U8. Jde o velké SUV s délkou 5,3 metru a více než třímetrovým rozvorem, stojí na žebřinovém rámu, ale má jít o velmi sofistikovaný stroj. Pohání ho čtveřice elektromotorů, z nichž má každý na starost jedno kolo – u automobilky BYD a této její nové značky YangWang jde o prvenství.
Systém umožňuje jemnou regulaci točivého momentu a má reagovat stokrát rychleji než tradiční pohony všech kol. Umí i trik s otočkou na místě, při němž se kola na jedné straně točí dopředu a na opačné dozadu. Výkon se má pohybovat okolo 820 kW, což je lehce přes 1100 koní, a zrychlení na 100 km/h by mělo nastat za zhruba tři sekundy.
Za kapotáží s exoticky působícími světly stojí šéfdesignér značky BYD Wolfgang Egger, který v dřívějších dobách navrhoval třeba Alfy 156, 166 nebo 8C. Velkou zajímavostí je stupeň krytí pohonu a karoserie IP68 – brodění ve velké hloubce by tak neměl být problém. Podle výrobce je U8 „milionovým autem,“ myšleno v čínských jüanech. V přepočtu by tak mělo stát zhruba 3,3 milionu korun.
Další překvapivou novinkou je sportovní vůz U9, vybavený stejným hnacím ústrojím (ale jistě bez rámu). Z dálky trochu připomíná současné McLareny, zaujme také průhlednou ploutví v zadní části. Na 100 km/h zrychlí za dvě sekundy – další podrobnosti si automobilka zatím nechává pro sebe.