V letošním roce jsme zachytili řadu zpráv o plánovaném vstupu čínských automobilek na evropské trhy. Zdroj: Aiways

V letošním roce jsme zachytili řadu zpráv o plánovaném vstupu čínských automobilek na evropské trhy. | Zdroj: Aiways

Například Aiways už v Německu prodává plně elektrické SUV U5, které se dokonce objevilo i v našem testu. Foto: Petr Homolka

Například Aiways už v Německu prodává plně elektrické SUV U5, které se dokonce objevilo i v našem testu. | Foto: Petr Homolka

Ten rozhodně doporučujeme přečíst, protože dobře ukazuje, co od konkurentů z Číny můžeme očekávat. Foto: Petr Homolka

Ten rozhodně doporučujeme přečíst, protože dobře ukazuje, co od konkurentů z Číny můžeme očekávat. | Foto: Petr Homolka

Každopádně U5 nezůstalo dlouho samo a nyní mu na pomoc přijíždí derivát s karoserií kupé nazvaný U6 Zdroj: Aiways

Každopádně U5 nezůstalo dlouho samo a nyní mu na pomoc přijíždí derivát s karoserií kupé nazvaný U6 | Zdroj: Aiways

Stejně jako U5 je novinka osazena 63kWh baterií skládající se z 24 modulů. Zdroj: Aiways

Stejně jako U5 je novinka osazena 63kWh baterií skládající se z 24 modulů. | Zdroj: Aiways

Uložená energie podle metodiky WLTP má vystačit k ujetí 400 kilometrů. Zdroj: Aiways

Uložená energie podle metodiky WLTP má vystačit k ujetí 400 kilometrů. | Zdroj: Aiways

To odpovídá průměrné spotřebě 15,9 až 16,6 kWh/100 km. Zdroj: Aiways

To odpovídá průměrné spotřebě 15,9 až 16,6 kWh/100 km. | Zdroj: Aiways

Akumulátor má kapacitu 63 kWh, spotřeba se má dle WLTP pohybovat mezi 15,9 a 16,6 kWh/100 km. Zdroj: Aiways

Akumulátor má kapacitu 63 kWh, spotřeba se má dle WLTP pohybovat mezi 15,9 a 16,6 kWh/100 km. | Zdroj: Aiways

Při použití DC stanice lze nabíjet výkonem až 90 kW. Zdroj: Aiways

Při použití DC stanice lze nabíjet výkonem až 90 kW. | Zdroj: Aiways

V takovém případě se posunete ze 30 na 80 procent za 30 minut. Zdroj: Aiways

V takovém případě se posunete ze 30 na 80 procent za 30 minut. | Zdroj: Aiways

Pro U6 automobilka zvolila výkonnější variantu synchronního elektromotoru s permanentními magnety o výkonu 160 kW se 315 N.m točivého momentu. Zdroj: Aiways

Pro U6 automobilka zvolila výkonnější variantu synchronního elektromotoru s permanentními magnety o výkonu 160 kW se 315 N.m točivého momentu. | Zdroj: Aiways

Na U6 se částečně podílela známá jména automobilového průmyslu. Do designu například promluvil slavný Ken Okuyama, tedy bývalý kreativní ředitel studia Pininfarina. Zdroj: Aiways

Na U6 se částečně podílela známá jména automobilového průmyslu. Do designu například promluvil slavný Ken Okuyama, tedy bývalý kreativní ředitel studia Pininfarina. | Zdroj: Aiways

Pro doplnění, U5 dosahuje výkonu 150 kW s točivým momentem 310 N.m. Zdroj: Aiways

Pro doplnění, U5 dosahuje výkonu 150 kW s točivým momentem 310 N.m. | Zdroj: Aiways

Z 0 na 100 km/h to U6 zvládne za 7 sekund. Zdroj: Aiways

Z 0 na 100 km/h to U6 zvládne za 7 sekund. | Zdroj: Aiways

Jak je u moderních elektromobilů zvykem, interiér je pojatý v minimalisticky futuristickém stylu s minimem fyzických tlačítek. Zdroj: Aiways

Jak je u moderních elektromobilů zvykem, interiér je pojatý v minimalisticky futuristickém stylu s minimem fyzických tlačítek. | Zdroj: Aiways

Ta najdeme téměř jenom na volantu. Zdroj: Aiways

Ta najdeme téměř jenom na volantu. | Zdroj: Aiways

Digitální přístrojový štít je úzký (úhlopříčka 8,2 palců) a velmi jednoduchý. Zdroj: Aiways

Digitální přístrojový štít je úzký (úhlopříčka 8,2 palců) a velmi jednoduchý. | Zdroj: Aiways

Centrum multimediální zábavy se soustředí na 14,6 palců velkou obrazovku. Zdroj: Aiways

Centrum multimediální zábavy se soustředí na 14,6 palců velkou obrazovku. | Zdroj: Aiways

Aiways využívá softwarovou platformu AI-Tech založenou na Androidu s podporou zrcadlení chytrých telefonů Apple CarPlay a Android. Zdroj: Aiways

Aiways využívá softwarovou platformu AI-Tech založenou na Androidu s podporou zrcadlení chytrých telefonů Apple CarPlay a Android. | Zdroj: Aiways

Velmi výrazním prvkem je volič jízdního režimu ve formě páky, inspirované plynem motorového člunu. Zdroj: Aiways

Velmi výrazním prvkem je volič jízdního režimu ve formě páky, inspirované plynem motorového člunu. | Zdroj: Aiways

Kromě náladového osvětlení se 360 různými schématy zaujme interiér anatomicky tvarovanými sedadly s plastickými polštáři. Zdroj: Aiways

Kromě náladového osvětlení se 360 různými schématy zaujme interiér anatomicky tvarovanými sedadly s plastickými polštáři. | Zdroj: Aiways

Volič jízdních režimů připomíná páku z luxusní jachty. Zdroj: Aiways

Volič jízdních režimů připomíná páku z luxusní jachty. | Zdroj: Aiways

Zajímavostí je, že U6 se prodává v jedné motorizaci i výbavě. Zdroj: Aiways

Zajímavostí je, že U6 se prodává v jedné motorizaci i výbavě. | Zdroj: Aiways

Vše je v základu a prakticky není za co si připlatit. V případě karoserie je možný výběr mezi žlutým, zeleným, černým a bílým lakem. Zdroj: Aiways

Vše je v základu a prakticky není za co si připlatit. V případě karoserie je možný výběr mezi žlutým, zeleným, černým a bílým lakem. | Zdroj: Aiways

Standardní výbava zahrnuje například pevnou panoramatickou střechu, dvouzónovou klimatizaci, LED automatické světlomety, tepelné čerpadlo, vyhřívání předních sedadel, kamerový systém 360 °, 20palcová kola a mnoho dalšího. Zdroj: Aiways

Standardní výbava zahrnuje například pevnou panoramatickou střechu, dvouzónovou klimatizaci, LED automatické světlomety, tepelné čerpadlo, vyhřívání předních sedadel, kamerový systém 360 °, 20palcová kola a mnoho dalšího. | Zdroj: Aiways

Německá cena po započítání dotace na elektromobily činí v přepočtu 1.003.000 Kč, ale jelikož Česká republika není na podporu elektromobilů nejštědřejší, je lepší počítat s plnou cenou 1.162.000 Kč. Zdroj: Aiways

Německá cena po započítání dotace na elektromobily činí v přepočtu 1.003.000 Kč, ale jelikož Česká republika není na podporu elektromobilů nejštědřejší, je lepší počítat s plnou cenou 1.162.000 Kč. | Zdroj: Aiways

Aiways do konce roku usiluje o pěticiferné číslo registrovaných vozů v tomto roce. V pořadí druhé SUV a solidní ceny by mu v evropském tažení mohly pomoci. Zdroj: Aiways

Aiways do konce roku usiluje o pěticiferné číslo registrovaných vozů v tomto roce. V pořadí druhé SUV a solidní ceny by mu v evropském tažení mohly pomoci. | Zdroj: Aiways

Například Aiways už v Německu prodává plně elektrické SUV U5, které se dokonce objevilo i v našem testu. Foto: Petr Homolka
Ten rozhodně doporučujeme přečíst, protože dobře ukazuje, co od konkurentů z Číny můžeme očekávat. Foto: Petr Homolka
Každopádně U5 nezůstalo dlouho samo a nyní mu na pomoc přijíždí derivát s karoserií kupé nazvaný U6 Zdroj: Aiways
Stejně jako U5 je novinka osazena 63kWh baterií skládající se z 24 modulů. Zdroj: Aiways
27
Fotogalerie

Čínský Aiways už v Německu prodává druhé elektrické SUV. Má výkonnější motor a nízkou cenu

Na německý trh dorazil druhý elektromobil od čínské automobilky Aiways. Má výkonnější motor a jedinou výbavu.

V letošním roce jsme zachytili řadu zpráv o plánovaném vstupu čínských automobilek na evropské trhy. Například Aiways už v Německu prodává plně elektrické SUV U5, které se dokonce objevilo i v našem testu. Ten rozhodně doporučujeme přečíst, protože dobře ukazuje, co od konkurentů z Číny můžeme očekávat.

Každopádně U5 nezůstalo dlouho samo a nyní mu na pomoc přijíždí derivát s karoserií kupé nazvaný U6. Stejně jako U5 je novinka osazena 63kWh baterií skládající se z 24 modulů. Uložená energie podle metodiky WLTP má vystačit k ujetí 400 kilometrů. To odpovídá průměrné spotřebě 15,9 až 16,6 kWh/100 km. Při použití DC stanice lze nabíjet výkonem až 90 kW. V takovém případě se posunete ze 30 na 80 procent za 30 minut.

Pro U6 automobilka zvolila výkonnější variantu synchronního elektromotoru s permanentními magnety o výkonu 160 kW se 315 N.m točivého momentu. Pro doplnění, U5 dosahuje výkonu 150 kW s točivým momentem 310 N.m. Z 0 na 100 km/h to U6 zvládne za 7 sekund.

Jak je u moderních elektromobilů zvykem, interiér je pojatý v minimalisticky futuristickém stylu s minimem fyzických tlačítek. Ta najdeme téměř jenom na volantu. Digitální přístrojový štít je úzký (úhlopříčka 8,2 palců) a velmi jednoduchý, takže centrum multimediální zábavy se soustředí na 14,6 palců velkou obrazovku. Aiways využívá softwarovou platformu AI-Tech založenou na Androidu s podporou zrcadlení chytrých telefonů Apple CarPlay a Android.

Kromě náladového osvětlení se 360 různými schématy zaujme interiér anatomicky tvarovanými sedadly s plastickými polštáři. Volič jízdních režimů připomíná páku z luxusní jachty. Výdechy ventilace jsou pro celistvost interiéru zakomponovány do tmavého pásu běžícím napříč celou palubní deskou.

Zajímavostí je, že U6 se prodává v jedné motorizaci i výbavě. Vše je v základu a prakticky není za co si připlatit. V případě karoserie je možný výběr mezi žlutým, zeleným, černým a bílým lakem. Standardní výbava zahrnuje například pevnou panoramatickou střechu, dvouzónovou klimatizaci, LED automatické světlomety, tepelné čerpadlo, vyhřívání předních sedadel, 360stupňový kamerový systém, 20palcová kola a mnoho dalšího.

Německá cena po započítání dotace na elektromobily činí v přepočtu 1.003.000 Kč, ale jelikož Česká republika není na podporu elektromobilů nejštědřejší, je lepší počítat s plnou cenou 1.162.000 Kč. Zákazníci se prvních vozů dočkají v polovině příštího roku. Pro srovnání, základní Volkswagen ID.5 začíná na 1.431.900 Kč se 77kWh baterií a 128kW motorem. Má o palec menší kola, nedostanete výhřev předních sedadel, ale klimatizace má 3 zóny. Aiways do konce roku usiluje o pěticiferné číslo registrovaných vozů v tomto roce. V pořadí druhé SUV a solidní ceny by mu v evropském tažení mohly pomoci.

Aiways U6: Základní technická data a ceny 
Kapacita baterií  [kWh] 63
Pohon FWD
Výkon celkový [kW] 160
Točivý moment [N.m] 315
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7
Komb. spotřeba [kWh/ 100 km] 15,9
Kombinovaný dojezd [km] 400
Provozní hmotnost [kg] 1715
Objem zav. prostoru [l] 472/1260
Délka [mm] 4805
Šířka [mm] 1880
Výška [mm] 1641
Rozvor [mm] 2800
Cena Aiways U6 Prime (přepočet Kč) 1.162.000 

Doporučujeme

Články odjinud