Čínské vozy prozatím do České republiky nemíří

Dle posledních informací společnost Auto Diskont, která doposud jako jediná jednala se zástupci čínských automobilek, odložila zahájení prodejů vozů těchto výrobců. Jedním z důvodů, které tato společnost uvedla, je, že čínští distributoři nedokázali garantovat technické podmínky, které jsou nutné k homologaci vozu u nás. Právě tento problém je doposud největší překážkou k rozšíření prodejů čínských vozů v Evropě, byť např. čínský Landwind v některých zemí svůj model prodává.

Vedení společnosti také uvedlo, že technická úroveň se u čínských vozů výrazně zvětšila a zvětšila se také bezpečnost, která byla častou kritikou. Právě u zmíněného Landwindu proběhly výrazné technické změny, které přinesly zlepšení bezpečnosti vozu, a tak se jeho prodeje již brzy rozšíří i do ostatních zemí EU vč. České republiky.

Další automobilkou, která by se měla v brzké době představit i na našem trhu, je Geely. Ta již dokončuje všechny potřebné procesy před vlastní homologací a v příštím roce by se i u nás měly objevit tři její modely. Hlavním lákadlem pak bude cena, když nejlevnější model bude startovat pod hranicí 120 000 Kč.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků