Čínské sedmimístné MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Ano, opravdu!

Ne, neděláme si legraci. Přední vzpěry MacPherson a zadní klikovou nápravu s torzní příčkou tohoto dozajista praktického a ekonomického čínského MPV značky Baojun naladili specialisté společnosti Lotus Engineering. Zkrátka, ne jen monoposty F1 a extrémními okruhovými speciály živ je člověk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O dynamiku tady nepůjde. Hlavní jsou provozní náklady, praktičnost a nízká cena

Sedmimístné MPV s uspořádáním sedadel 2+2+3 se jmenuje Baojun 730 a vzniklo díky společnému úsilí automobilek SAIC-GM-Wuling. Ano, prsty v tom má i americký koncern General Motors. Zákulisí nás nicméně moc nemusí zajímat, protože se tohle vskutku ekonomické MPV na náš trh vozit nebude.

Čínský Qoros 3 překvapil, je nejbezpečnějším autem roku 2013

Čínský Qoros 3 překvapil, je nejbezpečnějším autem roku 2013

Tím pádem se Dacia Lodgy nemusí obávat o své neotřesitelné postavení krále levných sedmimístných přepravníků. Baojun 730 by však určitě dokázal rumunskému MPV sebrat několik váhavých zákazníků, vždyť se jen podívejte, kolik se do něj vejde lahví. Dokonce i s třetí řadou sedadel bude mít v kufru pořád slušných 330 litrů volného místa.

Baojun 730 bude k dostání se čtyřválcovými motory 1,5 a 1,8 l. Patnáctistovka nabízí výkon 81 kW (110 k) a na stovku tohle velké MPV rozjede za „méně než 17 sekund“. Pod tím si můžeme představit cokoli, protože „méně než 17 sekund“ je jak 2,5 sekundy, tak také 16,9 sekundy. Maximální rychlost 150 km/h bude asi stačit. Důležitá je spotřeba, která podle místních norem dosahuje na uspokojivých 7,1 l/100 km.

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Osmnáctistovka s výkonem 101 kW (137 k) poskytne určitě lepší dynamické vlastnosti se stovkou za závratných 15 sekund a maximální rychlostí 160 km/h. A teď přijde na řadu cena. Základní model se prodává v přepočtu za přibližně 220 000 korun, což by na našem trhu lačnícím po levných velkoprostorových vozech způsobilo doslova masové demonstrace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků