Čínské sedmimístné MPV Baojun 730 vytunil Lotus. Ano, opravdu!

Ne, neděláme si legraci. Přední vzpěry MacPherson a zadní klikovou nápravu s torzní příčkou tohoto dozajista praktického a ekonomického čínského MPV značky Baojun naladili specialisté společnosti Lotus Engineering. Zkrátka, ne jen monoposty F1 a extrémními okruhovými speciály živ je člověk.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O dynamiku tady nepůjde. Hlavní jsou provozní náklady, praktičnost a nízká cena

Sedmimístné MPV s uspořádáním sedadel 2+2+3 se jmenuje Baojun 730 a vzniklo díky společnému úsilí automobilek SAIC-GM-Wuling. Ano, prsty v tom má i americký koncern General Motors. Zákulisí nás nicméně moc nemusí zajímat, protože se tohle vskutku ekonomické MPV na náš trh vozit nebude.

Čínský Qoros 3 překvapil, je nejbezpečnějším autem roku 2013

Čínský Qoros 3 překvapil, je nejbezpečnějším autem roku 2013

Tím pádem se Dacia Lodgy nemusí obávat o své neotřesitelné postavení krále levných sedmimístných přepravníků. Baojun 730 by však určitě dokázal rumunskému MPV sebrat několik váhavých zákazníků, vždyť se jen podívejte, kolik se do něj vejde lahví. Dokonce i s třetí řadou sedadel bude mít v kufru pořád slušných 330 litrů volného místa.

Baojun 730 bude k dostání se čtyřválcovými motory 1,5 a 1,8 l. Patnáctistovka nabízí výkon 81 kW (110 k) a na stovku tohle velké MPV rozjede za „méně než 17 sekund“. Pod tím si můžeme představit cokoli, protože „méně než 17 sekund“ je jak 2,5 sekundy, tak také 16,9 sekundy. Maximální rychlost 150 km/h bude asi stačit. Důležitá je spotřeba, která podle místních norem dosahuje na uspokojivých 7,1 l/100 km.

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Osmnáctistovka s výkonem 101 kW (137 k) poskytne určitě lepší dynamické vlastnosti se stovkou za závratných 15 sekund a maximální rychlostí 160 km/h. A teď přijde na řadu cena. Základní model se prodává v přepočtu za přibližně 220 000 korun, což by na našem trhu lačnícím po levných velkoprostorových vozech způsobilo doslova masové demonstrace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Dacia Duster 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 127 315 km
Cena: 225 000 Kč
Dacia Dokker 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: 19 544 km
Cena: 200 000 Kč
Dacia Sandero 1
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 230 000 Kč
Dacia Sandero 1
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 220 000 Kč
Dacia Dokker 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 300 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 340 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků