Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínská značka Lynk & Co představuje svůj třetí produkční model, který využívá modulární platformu současných modelů Volvo. Jedná se o nový sedan, jenž se postupně dostane také na trh Evropy.

Čínský koncern Geely nadále rozšiřuje portfolio modelů své domácí značky Lynk & Co. Nový sedan s jednoduchým označením 03 je dalším vozem, který stojí na společně vyvinuté modulární platformě s automobilkou Volvo. Jak je známo, švédská značka patří rovněž pod čínský koncern a vzájemné sdílení techniky tedy není žádnou novinkou.

Sedan 03 pokračuje v designovém jazyku dřívějších SUV 01 a 02. Prvky přídě a zádě se tedy od větších modelů vlastně vůbec neliší. LED denní světlomety jsou tak položeny vysoko u kapoty vozu, zatímco hlavní lampy a mřížka chladiče je umístěna v podlouhlém pásu pod nimi. Agresivnější vzezření pak doplňují ostřeji řezané nárazníky, zadní difuzor či menší křidélko na víku kufru.

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Architektura interiéru vychází také ze starších modelů. Uprostřed středového panelu je velký dotykový displej infotainmentu a minimum klasických tlačítek. Částečně digitální je pak i přístrojový štít před řidičem. Standardně má 03 nabídnout vysokou míru konektivity, multimediálních vychytávek a jízdních asistentů.

Na čínském trhu dostane model pod kapotu benzinový 1,5litrový tříválec nebo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Chystá se ovšem i plug-in hybridní varianta s možností čistě elektrické jízdy a dojezdu až 64 kilometrů. Právě tato verze by se měla jako první nabízet také v Evropě.

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Na evropský trh má čínské Lynk & Co již dlouhou dobu spadeno. Dříve automobilka oznámila evropské uvedení SUV 01 a 02, a to nejpozději na konci roku 2019. Nový sedan 03 bude následovat poté. V Číně se však 03 objeví v prodeji už od letošního října.

Největší počet modelů Lynk & Co má být v Číně „prodán“ na základě předplatného, respektive jakési formy vypůjčení vozu od automobilky. Za fixní poplatek tak budou mít zájemci auto k dispozici na jeden až tři roky. Výrobce počítá, že o tento způsob koupě bude v případě 03 vůbec největší zájem.

Lynk & Co má těžký úkol. Chce nabízet auta lidem, kteří je vlastně nechtějí

Lynk & Co má těžký úkol. Chce nabízet auta lidem, kteří je vlastně nechtějí

Lynk & Co je sice nadále poměrně mladou značkou, během minulého roku si nicméně odnesla rekord za nejrychleji prodávané auto světa. Po uvedení modelu 01 si vůz za pouhých 137 vteřin objednalo na 6000 zákazníků.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků