Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínská značka Lynk & Co představuje svůj třetí produkční model, který využívá modulární platformu současných modelů Volvo. Jedná se o nový sedan, jenž se postupně dostane také na trh Evropy.

Čínský koncern Geely nadále rozšiřuje portfolio modelů své domácí značky Lynk & Co. Nový sedan s jednoduchým označením 03 je dalším vozem, který stojí na společně vyvinuté modulární platformě s automobilkou Volvo. Jak je známo, švédská značka patří rovněž pod čínský koncern a vzájemné sdílení techniky tedy není žádnou novinkou.

Sedan 03 pokračuje v designovém jazyku dřívějších SUV 01 a 02. Prvky přídě a zádě se tedy od větších modelů vlastně vůbec neliší. LED denní světlomety jsou tak položeny vysoko u kapoty vozu, zatímco hlavní lampy a mřížka chladiče je umístěna v podlouhlém pásu pod nimi. Agresivnější vzezření pak doplňují ostřeji řezané nárazníky, zadní difuzor či menší křidélko na víku kufru.

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Lynk & Co 02 je nový čínský crossover pro Evropu. Výroba proběhne v Belgii

Architektura interiéru vychází také ze starších modelů. Uprostřed středového panelu je velký dotykový displej infotainmentu a minimum klasických tlačítek. Částečně digitální je pak i přístrojový štít před řidičem. Standardně má 03 nabídnout vysokou míru konektivity, multimediálních vychytávek a jízdních asistentů.

Na čínském trhu dostane model pod kapotu benzinový 1,5litrový tříválec nebo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Chystá se ovšem i plug-in hybridní varianta s možností čistě elektrické jízdy a dojezdu až 64 kilometrů. Právě tato verze by se měla jako první nabízet také v Evropě.

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Majitel Volva chce masivně investovat do Lotusu. Půjde o miliardy korun

Na evropský trh má čínské Lynk & Co již dlouhou dobu spadeno. Dříve automobilka oznámila evropské uvedení SUV 01 a 02, a to nejpozději na konci roku 2019. Nový sedan 03 bude následovat poté. V Číně se však 03 objeví v prodeji už od letošního října.

Největší počet modelů Lynk & Co má být v Číně „prodán“ na základě předplatného, respektive jakési formy vypůjčení vozu od automobilky. Za fixní poplatek tak budou mít zájemci auto k dispozici na jeden až tři roky. Výrobce počítá, že o tento způsob koupě bude v případě 03 vůbec největší zájem.

Lynk & Co má těžký úkol. Chce nabízet auta lidem, kteří je vlastně nechtějí

Lynk & Co má těžký úkol. Chce nabízet auta lidem, kteří je vlastně nechtějí

Lynk & Co je sice nadále poměrně mladou značkou, během minulého roku si nicméně odnesla rekord za nejrychleji prodávané auto světa. Po uvedení modelu 01 si vůz za pouhých 137 vteřin objednalo na 6000 zákazníků.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků