Čínské gumy nepustily Prokopa ve Švédsku do elitní desítky

+

Martin Prokop vstoupil do sezony mistrovství světa s vozem Ford Fiesta S2000 dvanáctým místem na Švédské rallye. Svůj start bral jezdec Czech Ford National Teamu víceméně tréninkově. Protože severská soutěž nebyla součástí šampionátu S-WRC, jehož se zúčastní, chtěl na ní trochu ušetřit. Nakonec na to poněkud doplatil.

„Krásně jsme se svezli, vyzkoušeli, co bylo potřeba, a dosyta si užili zimní soutěže. Podmínky a počasí byly krásné, ale těžké. Výsledek to není špatný, dosáhli jsme několika špičkových časů, takže jsme byli s navigátorem Honzou Tománkem spokojeni,“ říkal Prokop AutoRevue.cz těsně po příletu ze Švédska.

Jediné, nad čímž se pozastavil, byla kvalita čínských pneumatik Dmack. „Jelikož jsme švédský start nebrali úplně vážně, nezvolili jsme jako většina soupeřů osvědčené gumy Michelin, ale čínskou novinku. Nakonec se ale ukázalo, že jsme byli schopní bojovat s absolutní špičkou kategorie WRC. Porazit nějaké silnější auto mohl být takový bonus, ale s tím obutím to nešlo,“ zalitoval osmadvacetiletý pilot.

Rozhodla nízká cena

„Když z ledu a sněhu při druhých průjezdech vylézala šotolina, tak už naše pneumatiky nestíhaly a my nemohli bojovat o čelo. Čínský výrobce jel poprvé a má před sebou ještě hodně práce. Na rychlosti to bylo znát, volbu si mohu trochu vyčítat, ale cena byla proti Michellinu tak nízká, že se to vyplatilo. Byl to záměr, protože jsme jeli do Švédska pro zábavu a nechtěli tolik utratit,“ vysvětlil Prokop s tím, že ho na trati potkaly dva defekty.

„Tyhle gumy mají dost měkkou konstrukci i směs. Z prvního důvodu se pneumatika jednou prorazila a podruhé svlékla z ráfku. Druhý faktor zapříčinil ohýbání hřebů na místech, kde se vjíždí na šotolinu. Auto pak přestává správně poslouchat. Číňani ve Švédsku sbírali data a určitě vědí, v čem se mají zlepšit,“ dodal jihlavský jezdec, který už nyní myslí na další podnik šampionátu, kterým je Mexická rallye (3. – 6. března).

Semerád vítězství nečekal

Dalším, kdo ve Švédsku jezdil s pneumatikami značky Dmack, byl druhý Čech na startu Martin Semerád. Mladík obsadil celkově šestnáctou příčku, ale poprvé v kariéře vyhrál hodnocení kategorie P-WRC vypsané pro produkční vozy. „Doufali jsme, že můžeme bojovat o bednu, ale určitě jsme nečekali, že budeme tak vysoko. Povedl se nám začátek sezony, pětadvacet bodů je skvělých," radoval se jezdec, který se spolujezdcem Michalem Ernstem, usedá do vozu Mitsubishi Lancer EVO IX.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Martin Prokop při loňském vystoupení na Švédské rallye
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků