Čínské Geely koupilo Volvo, za 1,8 miliardy dolarů

Lewis Booth z představenstva Ford Motor Company a předseda představenstva největší čínské soukromé automobilky Geely Li Shufu na tiskové konferenci oznámili, že jednání o prodeji značky Volvo do Číny byla úspěšně uzavřena. Prodejní cena švédské továrny byla vyčíslena na 1,8 miliardy dolarů.

Geely se tak stává stoprocentním vlastníkem Volva a Ford si v něm neponechá žádný podíl. Vzhledem k technické spřízněnosti současných vozů Volvo a Ford koncern FMC souhlasil s tím, že Číňanům bude v časově neomezeném období i nadále dodávat motory a další potřebné díly.

Nejtěžší jednání se vedla právě o nakládání s duševním vlastnictvím a patenty. Automobilka Volvo bude moci využívat vybraných technologií Ford a bude je moci poskytovat i třetím stranám včetně Geely. Li Shufu potvrdil, že Volvo bude pokračovat jako zvláštní značka bez přímého propojení s Geely a část výroby zachová ve Švédsku.

Poslední slovo budou mít ještě regulační úřady, ale neočekává se, že by Číňané mohli něco zásadního proti Volvu namítat, v porovnání s nešťastnou anabází s Hummerem...

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků