Čínské Geely koupilo Volvo, za 1,8 miliardy dolarů

Čínské Geely koupilo Volvo, za 1,8 miliardy dolarů

Lewis Booth z představenstva Ford Motor Company a předseda představenstva největší čínské soukromé automobilky Geely Li Shufu na tiskové konferenci oznámili, že jednání o prodeji značky Volvo do Číny byla úspěšně uzavřena. Prodejní cena švédské továrny byla vyčíslena na 1,8 miliardy dolarů.

Geely se tak stává stoprocentním vlastníkem Volva a Ford si v něm neponechá žádný podíl. Vzhledem k technické spřízněnosti současných vozů Volvo a Ford koncern FMC souhlasil s tím, že Číňanům bude v časově neomezeném období i nadále dodávat motory a další potřebné díly.

Nejtěžší jednání se vedla právě o nakládání s duševním vlastnictvím a patenty. Automobilka Volvo bude moci využívat vybraných technologií Ford a bude je moci poskytovat i třetím stranám včetně Geely. Li Shufu potvrdil, že Volvo bude pokračovat jako zvláštní značka bez přímého propojení s Geely a část výroby zachová ve Švédsku.

Poslední slovo budou mít ještě regulační úřady, ale neočekává se, že by Číňané mohli něco zásadního proti Volvu namítat, v porovnání s nešťastnou anabází s Hummerem...

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků