Čínské automobilky se začínají spojovat

I firmy z prostředí řízené ekonomiky musí myslet tržně. Pokud mají přežít v konkurenčním prostředí, musí buď nabídnout něco opravdu nevšedního, co osloví zákazníky, nebo se musí pokusit vydobýt si postavení společnými silami.

Přední čínské automobilky SAIC a Nanjing uzavřely definitivní dohodu o společné fúzi, což je vyvrcholením zhruba půlročního jednání.

Automobilka SAIC odkoupí část aktiv automobilky Nanjing v hodnotě přes 285 mil. dolarů a mateřská společnost automobilky Nanjingm, Jiangsu Yuejin Automotive Group pak získá prozatím nespecifikované množství akcií automobilky SAIC.

V rámci fúze bude navíc vybudován i společný výrobní podnik, kde budou mít podíl obě strany v poměru 75 % pro SAIC a 25% pro Jiangsu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků