Čínské automobilky se začínají spojovat

I firmy z prostředí řízené ekonomiky musí myslet tržně. Pokud mají přežít v konkurenčním prostředí, musí buď nabídnout něco opravdu nevšedního, co osloví zákazníky, nebo se musí pokusit vydobýt si postavení společnými silami.

Přední čínské automobilky SAIC a Nanjing uzavřely definitivní dohodu o společné fúzi, což je vyvrcholením zhruba půlročního jednání.

Automobilka SAIC odkoupí část aktiv automobilky Nanjing v hodnotě přes 285 mil. dolarů a mateřská společnost automobilky Nanjingm, Jiangsu Yuejin Automotive Group pak získá prozatím nespecifikované množství akcií automobilky SAIC.

V rámci fúze bude navíc vybudován i společný výrobní podnik, kde budou mít podíl obě strany v poměru 75 % pro SAIC a 25% pro Jiangsu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků