Čínské automobilky mají úspěšný rok a míří do Evropy

24 komentářů

Buran
10. prosince • 16:01

Tak jsem si počet v diskusi a mám pocit, že se to zvrhlo na ekonomické diskuse o dotacích clech a jiným státních vymoženostech. Ale nikdo tady nezmiňuje produktivitu práce a celkovou úroveň koupěschopné poptávky. Fakt je, že evropská auta jsou drahá. Příliš drahá. Evropa má nízkou produktivitu práce - nízká míra zisku a vysoké náklady. Ovšem ne na pracovní sílu, ale na státní byrokracii celé slavné EU. Pochopitelně, že je to v prvé řadě na pracovní sílu (čímž si trochu protiřečím), ale to jen proto, že nenasytný byrokratický aparát EU potřebuje stále více, proto je různou formou zdaňování (přímého i nepřímého) zdražována i pracovní síla. Tím klelsá její produktivita, avšak fakticky za to může státní byrokracie a ne malá výkonnost zaměstnanců a podnikatelů. Osvědčí-li se auta z Číny, bude je Evropa i svět kupovat. Ale počítejte s tím, že předpisy EU tato auta velmi zdraží. Kdo z diskutujících má jakékoliv zkušenosti s dovozem mimo EU, pak ví, že díky clu, dovozním přirážkám a DPH je cena tohoto zboží navýšena cca o 32 %. (záleží, jak je vše v celním sazebníku) Fakt je, že slavná EU zvedla cla z třetích zemí (např. USA) o 100%. A pořád to nestačí nenasytnosti byrokracie. Takže nediskutujte o čínských dotacích, ale problém hledejte přímo v Evropě.

Brouk
9. prosince • 14:12

Svobodny trh = cesta k prosperite. Ja si radsi koupim o 2 tridy vetsi, silnejsi a vybavenejsi vuz z cinske produkce (nesnasim predsudky), nez nejaky debilni  VW Golf 1.4 MPI (sportline!!!) za 496 000. Tyhle jejich ceny jsou k smichu. Ja osobne se tesim na cinske auta a podporuju jejich dovoz do EU. Svobodny clovek se ma svobodne rozhodnout, jestli chce cinske auto nebo nemecke.

Petr-T
9. prosince • 23:52

Aha.. kup si úžasně levné autíčko z Číny a až nebudeš mít co žrát, tak si tam běž žádat o důchod. Ten jejich průmysl je totiž silně předotovanej a o nějakym férovym tržnim hospodářství se tu fakt nedá mluvit.

Brouk
10. prosince • 11:26

Proc bych nemel mit co zrat? Co to meles za nesmysly??? Ten jejich průmysl je totiž silně předotovanej ...a kdo ho dotuje? Cingischan??? Proste jejich zamestnanci jsou produktivnejsi a makaji za mensi mzdu. Me to ale vubec nevadi, kdyz to jim nevadi. Ja jsem spotrebitel a chci si vybrat. S tema socialistickyma myslenkama jdi ti i tobe podobni do hajzlu.

Petr-T
10. prosince • 13:20

Ale ať se zbytečně jenom nenavážim - teď jsem čet v jiný diskuzi Tvojí obhajobu korejců a nezbývá mi než souhlasit .. Korejce prostě můžu :))

Petr-T
10. prosince • 13:06

Socialistickejma myslenkama? ..to trochu nechápu. To, že se zastávam liberální tržního hospodářství? Nevim, jestli to má smysl rozebírat s někym, kdo naprosto nepochopil fungování a cíle čínský ekonomiky, Čingischáne :). ..jo jednu výhodu to mít bude, možná se stlačej ceny německejch předraženejch dehťáků dolů, ale jenom nesvéprávný lidi si budou kupovat ty čínský vehykly.

Brouk
10. prosince • 15:31

Zavrit dvere cizim trhum a potlacit konkurenci je socialisticka myslenka. Ja jsem pro liberalni trh a proto rikam, ze cina se ma do evropy vpustit. Co na tom nechapes? ...Jinak o tech korejcich jsem nepochopil, jestli to myslis ironicky nebo opravdu. pokud opravdu, jsem rad. ze nejses jeden z tech zaslepenejch s klapkama na ocich.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr-T
10. prosince • 20:17

Ne-e s těma korejcema jsem to fakt nemyslel ironicky. Auta od nich mi přijdou už dost vypělý a celkem spolehlivý, jenom ty palubky by mohli ještě trošku líp zmáknout.

Marek71
8. prosince • 15:33

Neviem ako pre ostatných, ale pre mňa nie je cena najdoležitejšia. Radšej si kúpim Focusa, Civic, Mazdu 3, atď. v cene cca 450 kKČ ako nejaký čínsky plagiát za 350 kKČ. Asi tak. Ale chápem, že pre spústu ľudí bude tá nízka cena veľkým lákadlom.

Loeve
9. prosince • 17:31

A uz si videl nejaký ten "čínsky plagiát ", ze tak hodnotis? Videl si picu a vies picu

bingo
9. prosince • 22:08

No jestli to bude vypadat jak radoby Focus s kuzi a v crashtestech se to rozmrda na kasi, tak to bude jednoduchy ....a myslim, ze to jinak nebude, aspon prvnich 5 let z Cinanu zadny ve vsech smerech srovnatelny auto vypadnout nemuze, to by byl zazrak, za 5 nebo spis 10 let asi jo, ale to uz muze byt vsechno jinak a uz nemusi mit vyhodu levne prace. Ale proste ted za -X% ceny nemuzou udelat tutez kvalitu. Tomu neverim.

mvb
8. prosince • 0:31

to se jim to konkuruje, kdyz jim vlada (cinska) drzi nehorazne nisko menu...

furgon
8. prosince • 8:30

clo, clo a zase clo. Presne tak, jako to delaji oni s exportovanyma autama z evropy.

dodo
8. prosince • 9:02

hmmm, zavedenie cla nieje systémové riešenie. To môže krátkodobo pomôcť no nieje to liek. Clo, ktore zaplatia obyvatelia dostanu statni uradnici a oni ho v pohode rozplundruju a co dalej?

furgon
8. prosince • 9:47

Mluvis trochu z cesty, proc sem motas nejaky uredniky, tady jde snad o o neco jinyho, ne?! Clo musi byt v takove vysi, ze cinskej strep s cirou optikou vychazejici z okopirovany Daihatsu Charade z konce 80.let, bude ve finale stat stejne jako treba Fabia nebo Punto.

Cynik
9. prosince • 11:08

Pokud mohu soudit, pak to neni DODO, kdo v tehle diskusi mluvi z cesty...

dodo
8. prosince • 10:40

Niesom ekonom, som technik. No potom z tvojho pohladu treba Punto doclit aby sa jeho cena vyrovnala aspon Audi A 3 atd. Ako hovorim, clo je krajne riesenie, neriesi pricinu, ale len kratkodobo nasledok, Clo ma opdstatnenie ak by Cina dotovala vyrobu auta a predavala by ho pod vyrobne naklady. Inak jeho dlhodobe zavedenie je kontraproduktivne riesenie ktore nic nevyriesi a pouzije ho iba choro zmyslajuci mozog.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
p0etrik
8. prosince • 21:22

Jenze Cina ty auta dotuje tim, ze umele udrzuje menu neprirozene nizko. Sice jim to drasticky prodrazuje dovoz, ale to je nepali, vzdyt jsou zcela sobestacni, nove veci pripadne do mesice opali. Jinak nez clem nebo dovoznimi kvotami se nelze branit.

furgon
8. prosince • 12:59

Choro zmyslajuci mozog si necha bez cla pustit na trh diky podhodnoceny cinsky mene auta, ktery budou kupovat choro zmyslajuci mozci, a ostatni pak nebudou mit co zrat.

dodo
8. prosince • 15:03

na takuto brilantnu odpoved sa neda ani odpovedat. Prajem Ti pevne zdravie a pekny den.

dodo
8. prosince • 6:41

Pokial viem cinsky juan je pevne naviazany na americky dolar, no je to preto pretoze USA je najvacsim trhom Ciny a pre svoje podniky chce tymto krokom zabezpecit stabilitu a ochranu pred spekulantmi typu Soros. Svoj postoj nezmenili ani ked dolar bol skoro 50 Sk/USD a taktiez teraz ked je okolo 30 Sk/USD. Naviazanie kurzu je dvojsecna zbran a to ze ich ekonomika je na spravnej ceste svedcia vysledky, na rozdiel od dristov politikov ktore pocuvame v SR a CR.

bingo
9. prosince • 21:58

Donedavna byl jejich kurz fixni, ted to upravili, takze doufam, ze brzo se cinska zivotni uroven zvedne a prestanou makat zadara.

rmira
8. prosince • 12:55

myslim, ze poslouchat politiky v Cine taky nebude zadnej med. Zlata zkorumpovana, dekadentni, zpovykana, stagnujici stredni evropa.......... aneb: jestli chceme stejne vysoky rust, musime prijmout cinsky zivotni styl a uroven a na to rikam: (peeeeeep)

Haya
8. prosince • 7:51

pokial viem, tak nás tu jednou ti žlutoocí sežerou...

Doporučujeme

Články odjinud