Čínská vládá hodlá zamezit exportu nekvalitních vozů a plagiátů

Dlouho trvalo, než se čínské úřady rozhodly udělat něco s výrobou a exportem nekvalitních vozidel a plagiátů. Udělá to ale pěkně počínsku: od příštího roku totiž vláda rozhodně jaké automobilky budou moci exportovat své vozy do zahraničí. Navíc rozhodnou i o modelech a množství, které budou moci opustit čínské území.

Úřady tak chtějí tímto krokem předejít nekontrolovatelnému exportu vozů a motocyklů z tohoto asijského tygra. Velmi často totiž společnosti vyvážely plagiáty, mj. i české čtyřkolky Blata, které nesplňují téměř žádné kvalitativní parametry a čínské společnosti tak zahalila mlha nedůvěry. Zákazníci si nyní spojují čínské výrobky automaticky s plagiáty a nízkou kvalitou, což snižuje prestiž těm opravdu kvalitním.

Nově tak budou moci být exportovány pouze vozy a motocykly, které budou uznány za dostatečně kvalitní vůči světové produkci a nebudou tak dělat Číně ostudu. Navíc by mělo dojít k zamezení exportů zjevných plagiátů ať už pod vlastním čínským názvem, nebo pod názvem světového výrobce.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků