Čínské automobily si v Evropě pozvolna budují pevnou základnu. Aby ne, když stále nabízejí konvenční motory bez elektrifikace a značnou cenovou dostupnost.
Možná jste při návštěvě Itálie narazili na reklamu značky DR Automobiles v domnění, že se v reklamní agentuře překlepli, ale věřte, že nikoliv. V Itálii jde o zavedeného prodejce čínských vozů působícího na trhu od roku 2006. V jeho portfoliu najdeme zajímavý mix crossoverů i SUV s konvenčními pohony a mrňavý městský elektromobil. Nyní DR Automobiles ohlašuje přidružení nové značky Ickx, jejímž prvním zástupcem je drze vypadající model K2.
Na kopírování evropských a amerických značek jsme si v Asii zvykli, ale nabízet takový produkt v Evropě by mohlo někomu přijít jako provokace. Celá karoserie nápadně připomíná Jeep Wrangler a to nejen proporcemi, ale celkovým pojetím zádě i boků. Dokonce si vůz zachovává odnímatelné panely střechy i odhalený trubkový rám. Aby se neřeklo, maska a přední světla pro změnu evokují myšlenky na první generaci Range Roveru Sport, i když Britové v té době nepoužívali karbonovou výplň.
Důvodů, proč K2 vypadá právě takto, je několik. Předně vychází z platformy terénního vozu BAIC BJ40 a hranaté tvary přinášejí vysokou užitnou hodnotu i lepší orientaci v terénu, kam K2 bezesporu patří. Díky krátkým převisům, vysoko postaveným nárazníkům a 20palcovým kolům se může dobrodruh pochlubit nájezdovými úhly 37° vpředu a 31°vzadu. Spolu s přejezdovým úhlem 23° a světlou výškou 220 mm zvládne i náročný terén. Co se týče náprav, vpředu najdeme dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu tuhou nápravu.
Lze předpokládat, že K2 na místním trhu bude figurovat jako menší alternativa k Jeepu Wrangler pro klienty, kteří nemají v lásce elektrifikovaný pohon. S délkou 4645 mm je čínský Ital kratší o 140 mm a pod kapotou najdeme výhradně vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru. Laděný je na skromných 119 kW s 380 N.m točivého momentu. Tyto hodnoty mu ve spojení s osmistupňovým automatem umožňují dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h a táhnout přívěs do hmotnosti 1500 kg. Samotný vůz váží nemalých 2180 kg. Podle toho také vypadá průměrná spotřeba 10,3 l/100 km.
Stejně jednoduchá je situace ohledně výbavy a příplatků. Ickx K2 koupíte v jediné linii, kde je úplně vše. Například kožené čalounění, dvouzónová klimatizace i multimediální zařízení s 12,3palcovou obrazovkou podporující zrcadlení telefonů skrze Apple CarPlay a Android Auto. Jediná možnost volby je u laku karoserie, takže víte, že základní cena v přepočtu 1.292.000 korun se nijak výrazně nezmění.
Ano, Jeep Wrangler nabídne vyspělejší plug-in hybridní pohon s výkonem 280 kW a celkově bude o dost sofistikovanější, ale cenou začíná na 2.105.000 korunách (do konce měsíce akce v rámci doprodeje skladových zásob 1.999.000 korun). Pro někoho, kdo nechce strkat auto večer do zásuvky, nemá tolik peněz, ale chce si užít zábavu v terénu, je Ickx K2 zajímavou alternativou. Novinka se postupně rozšíří na další evropské trhy. Brali byste ji i u nás?