Čínská kopírka opět úřaduje. Hunsau Auto chystá vlastní Lamborghini Urus

Asijská průmyslová mašinerie poslední dobou prokazuje, že když chce, umí navrhnout i svébytně vypadající auta. To ale neznamená, že by se zcela vzdala plagiátorství.

Zotye SR9 jako Porsche Macan. Landwind X7 napodobující Range Rover Evoque. Chery QQ postavený od základů podle Chevroletu Spark… Tímto způsobem bychom mohli s vyjmenováváním čínských klonů známých aut pokračovat klidně do večera.

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Lamborghini Urus dorazilo na český trh. Pro letošek je už vyprodáno

Pravdou také je, že nemálo známějších velkých čínských automobilek už další kopie vyrábět nemusí.  Mají dost prostředků, za obchodní partnery největší světové výrobce a v řadách zaměstnanců nezřídka i evropské či americké manažery. To ale neznamená, že další v tomto hloupém kradení průmyslových vzorů nepokračují.

Jedním z těch, kdo něco takového dělá, je třeba přímo státní podnik Beijing Automotive Industry Holding, který možná znáte pod zkratkou BAIC. Tato firma zcela nepokrytě vyrábí auta připomínající Mercedesy třídy G či Jeepy Wrangler a právě dceřiná značka BAIC Group pod názvem Huansu Auto si nyní posvítila na další evropský produkt.

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Tím, kdo bude mít z napodobeniny nazvané X-Series nejmenší radost, je Lamborghini, potažmo jeho mateřský koncern Volkswagen. Přestože tento chystaný čínský vůz přesně jako zbrusu nové SUV Urus nakonec nevypadá (ilustrace byly předloze podobné poněkud více) a jeden by musel mít problémy se zrakem, aby si tyto dva stroje navzájem spletl, inspirace je zjevná.

Zatímco italský crossover je poháněný čtyřlitrovým přeplňovaným osmiválcem o výkonu 650 koní, Huansu X-Series má spoléhat na poloviční motor. Pod jeho přední kapotou bude uložený čtyřválec o objemu 2,0 litru s turbodmychadlem, který nabídne 195 koní.

SUV Landwind X7, čínská kopie Range Roveru Evoque, míří na trh

SUV Landwind X7, čínská kopie Range Roveru Evoque, míří na trh

Plagiát, který zboku částečně připomíná i Porsche Cayenne, je postaven na platformě BAIC SUV s rozvorem 2815 mm a jeho interiér má být schopen pojmout pět anebo sedm sedadel. Jeho prodej startuje už příští týden, přičemž jeho cena se má pohybovat od 100 do 150 tisíc čínských Juanů, tedy v přepočtu 340 až 510 tisíc korun.

 

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků