Čínská Kia Sportage dostala vážnější výraz. Uvnitř předbíhá evropskou verzi

Po uvedení modernizované Kie Sportage v Evropě a USA přichází novinka také na čínský trh. Zde ovšem přijíždí s trochu konzervativnějším vzhledem.

Kia nabízí model Sportage v Číně pod označením KX5. Místní specifikace SUV se však v mnoha ohledech po nejnovější modernizaci dost liší. Zatímco evropská a americká verze Sportage ctí nám známý designový jazyk korejské automobilky, čínské KX5 dostává překvapivě trochu střídmější vzhled a nyní již také moderněji vypadající interiér.

Kia KX5 tak zaujme zcela jinou přídí s novými níže položenými úzkými světlomety, nenajdete zde typickou „tygří“ masku chladiče a přepracován je i přední nárazník. Z profilu se čínský protějšek tolik neliší a linie oken a střechy je identická. Vzadu ovšem ke změnám dochází a nově jsou tvarované víko kufru i svítilny spojené přes celou záď a ozdobené chromovanou lištou.  

TEST Kia Sportage 2.0 CRDi MHEV 4x4 8AT: Pošťouchni mě

TEST Kia Sportage 2.0 CRDi MHEV 4x4 8AT: Pošťouchni mě

Velkou změnou je u čínského Sportage zcela nový interiér. Architektura palubní desky působí mnohem jednodušeji, na středovém panelu jsou tlačítka nahrazena dotykovou plochou, před řidičem je už digitální přístrojový štít a na vrcholu palubové desky stojí dle posledních trendu širokoúhlý dotykový displej infotainmentu. Vůči KX5 tedy evropská i americká verze Sportage vypadá zastaraleji.

U KX5 je také zmiňováno lepší odhlučnění interiéru a samozřejmě nesmí chybět výbava ve formě nejnovějších bezpečnostních a asistenčních systémů. Infotainment je navíc možné ovládat hlasem, objevuje se také přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu nebo 360stupňový kamerový systém.

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Na rozdíl od Evropy, kde již modernizovaný Sportage přijel také s mild-hybridní technikou pod kapotou, je čínské KX5 v oblasti nabízených motorizací překvapivě trochu pozadu. Zákazníci si tak vystačí s přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 265 N.m. Tato motorizace je spojena se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Nebo mohou sáhnout po atmosférickém čtyřválci o objemu dvou litrů, který zajistí 120 kW (162 koní) a 203 N.m, přičemž využívá šestistupňový automat.

Design čínské Kie KX5 a evropského Sportage si můžete porovnat v galerii.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků