Čínská Kia Sportage dostala vážnější výraz. Uvnitř předbíhá evropskou verzi

Po uvedení modernizované Kie Sportage v Evropě a USA přichází novinka také na čínský trh. Zde ovšem přijíždí s trochu konzervativnějším vzhledem.

Kia nabízí model Sportage v Číně pod označením KX5. Místní specifikace SUV se však v mnoha ohledech po nejnovější modernizaci dost liší. Zatímco evropská a americká verze Sportage ctí nám známý designový jazyk korejské automobilky, čínské KX5 dostává překvapivě trochu střídmější vzhled a nyní již také moderněji vypadající interiér.

Kia KX5 tak zaujme zcela jinou přídí s novými níže položenými úzkými světlomety, nenajdete zde typickou „tygří“ masku chladiče a přepracován je i přední nárazník. Z profilu se čínský protějšek tolik neliší a linie oken a střechy je identická. Vzadu ovšem ke změnám dochází a nově jsou tvarované víko kufru i svítilny spojené přes celou záď a ozdobené chromovanou lištou.  

TEST Kia Sportage 2.0 CRDi MHEV 4x4 8AT: Pošťouchni mě

TEST Kia Sportage 2.0 CRDi MHEV 4x4 8AT: Pošťouchni mě

Velkou změnou je u čínského Sportage zcela nový interiér. Architektura palubní desky působí mnohem jednodušeji, na středovém panelu jsou tlačítka nahrazena dotykovou plochou, před řidičem je už digitální přístrojový štít a na vrcholu palubové desky stojí dle posledních trendu širokoúhlý dotykový displej infotainmentu. Vůči KX5 tedy evropská i americká verze Sportage vypadá zastaraleji.

U KX5 je také zmiňováno lepší odhlučnění interiéru a samozřejmě nesmí chybět výbava ve formě nejnovějších bezpečnostních a asistenčních systémů. Infotainment je navíc možné ovládat hlasem, objevuje se také přihrádka pro bezdrátové dobíjení telefonu nebo 360stupňový kamerový systém.

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Šéf Kie prozradil recept na úspěch. Zatímco jiné značky padaly, Kia rostla

Na rozdíl od Evropy, kde již modernizovaný Sportage přijel také s mild-hybridní technikou pod kapotou, je čínské KX5 v oblasti nabízených motorizací překvapivě trochu pozadu. Zákazníci si tak vystačí s přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 265 N.m. Tato motorizace je spojena se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Nebo mohou sáhnout po atmosférickém čtyřválci o objemu dvou litrů, který zajistí 120 kW (162 koní) a 203 N.m, přičemž využívá šestistupňový automat.

Design čínské Kie KX5 a evropského Sportage si můžete porovnat v galerii.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků