Čínská firma kopírovala znak BMW. Teď musí zaplatit kompenzaci

Už i v zemi proslulé napodobeninami začínají více dbát na porušení ochranné známky. Posledním příkladem je německá automobilka BMW.
Čínská firma kopírovala znak BMW. Teď musí zaplatit kompenzaci

Známý výrobce vozů se v Číně soudil se společností Deguo Baoma Group. Důvodem byla registrace ochranné známky velice podobné té, kterou tradičně používá BMW. Německá automobilka to nenechala jen tak a soud nakonec vyhrála.

Čínská společnost vznikla v roce 2008. Majitel společnosti si následně zaregistroval ochranní známku BMN. Ta měla znak velice podobný s ikonickým znakem BMW.

S tímto logem se prodávalo množství různých oděvních výrobků. Bylo možné si pořídit například také kabelky či obuv.

Dotykový displej je podle BMW "mrtvý". Na CES ukáže holografický

Dotykový displej je podle BMW "mrtvý". Na CES ukáže holografický

Podle Shanghai Daily se zdejší soud postavil na stranu BMW. Čínská společnost, která logo beze studu kopírovala, musí zaplatit kompenzaci. Ta se podle informací pohybuje ve výši kolem 11 milionů českých korun.

Podobný souboj svádí v této zemi také Jaguar Land Rover. Britský výrobce se soudí s čínskou automobilkou Jiangling motor. Její model Land Wind X7 SUV představený v roce 2014 je totiž dokonalou kopií Range Roveru Evoque.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků