Čínská divize BMW hodlá znásobit současnou výrobu

Čínská divize bavorské automobilky BMW oznámila na Pekingském autosalonu svůj záměr, ztrojnásobit své současné výrobní kapacity. Automobilka totiž nestíhá pokrýt rychle rostoucí poptávku po „bavorácích“ na tamním trhu, a tak se často stává, že zákazníci musí na svůj vůz čekat příliš dlouho. 

Roční výrobní kapacita společného podniku BMW a Brilliance Automotive Holding v současnosti činí 35 tisíc automobilů. V roce 2012 by tato kapacita měla být podstatně vyšší a z výrobních linek by mělo ročně sjíždět zhruba 100 tisíc vozů. Společnost BMW zaznamenala oproti roku 2007 narůst prodejů o 42 procent. Statistiky mluví o tom, že v období od ledna do března se místním dealerům podařilo prodat 14 574 vozidel BMW. Na zvyšování poptávky se přitom ve značné míře podílejí čínští podnikatelé, kteří čím dále tím víc touží po luxusních vozech. 
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků