Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

Lynk & Co, čínsko-švédská lifestylová značka vlastněná čínským gigantem Geely, se chystá na vpád do Evropy. Její produkty si můžete koupit, půjčit je někomu, nebo na chvíli půjčit z obchodu. Je to takové moderní pojetí vlastnictví auta. Prostě buď si ho koupíte, nebo půjčíte.

V portfoliu najdete tři modely - vetší SUV 01, crossover 02 a sedan 03. Poslední ze zmiňovaných se dostal do veřejného povědomí hlavně závodní verzí TCR, která vznikla ve spolupráci se společností Cyan Racing. Stovka za 4,4 sekundy a maximální rychlost 310 km/h, na to lidé slyší.

Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Lynk & Co se prezentuje jako globální značka. Potenciálním zájemcům z Evropy tak jen zbývalo počkat, kdy se z domácí Číny rozšíří i dál. Britský magazín Auto Express se proto zeptal zakladatele společnosti Alaina Vissera. „V Evropě odstartujeme příští rok. Na jeho konci bychom chtěli mít obchod v Amsterdamu, které by měl následovat Berlín a Göteborg (Švédsko).“

V Evropě bude k mání zatím pouze SUV 01. Tento model je v Číně extrémně populární. Po spuštění předobjednávek v roce 2017 bylo za dvě minuty a sedmnáct sekund zaznamenáno 6000 zájemců. Velké popularitě se vůz pyšní hlavně díky své ceně. V přepočtu totiž stojí okolo půl milionu korun. Je to tedy taková čínská Dacia Duster.

Nové čínské SUV Lynk&Co 01 za dva roky dorazí do Evropy s technikou Volva

Nové čínské SUV Lynk&Co 01 za dva roky dorazí do Evropy s technikou Volva

S tímto tvrzením musím trochu opatrně, ale v podstatě to tak je. Základ 01 je ve Volvu XC40 a nabízí i podobně prémiovou výbavu. Volvo je ale podstatně dražší. 01 se snaží nabídnout co nejvíc, za co nejmenší peníze. Už podobnost s rumunským SUV vidíte? Pod kapotou 01 jsou logicky pohonná ústrojí z Volva, kdy vrchol zastupuje motor T4 Drive-E o výkonu 190 koní.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků