Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

Lynk & Co, čínsko-švédská lifestylová značka vlastněná čínským gigantem Geely, se chystá na vpád do Evropy. Její produkty si můžete koupit, půjčit je někomu, nebo na chvíli půjčit z obchodu. Je to takové moderní pojetí vlastnictví auta. Prostě buď si ho koupíte, nebo půjčíte.

V portfoliu najdete tři modely - vetší SUV 01, crossover 02 a sedan 03. Poslední ze zmiňovaných se dostal do veřejného povědomí hlavně závodní verzí TCR, která vznikla ve spolupráci se společností Cyan Racing. Stovka za 4,4 sekundy a maximální rychlost 310 km/h, na to lidé slyší.

Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Rekordmanům Ringu vytřel zrak čínský sedan. Zostudil i Jaguaru XE SV Project 8

Lynk & Co se prezentuje jako globální značka. Potenciálním zájemcům z Evropy tak jen zbývalo počkat, kdy se z domácí Číny rozšíří i dál. Britský magazín Auto Express se proto zeptal zakladatele společnosti Alaina Vissera. „V Evropě odstartujeme příští rok. Na jeho konci bychom chtěli mít obchod v Amsterdamu, které by měl následovat Berlín a Göteborg (Švédsko).“

V Evropě bude k mání zatím pouze SUV 01. Tento model je v Číně extrémně populární. Po spuštění předobjednávek v roce 2017 bylo za dvě minuty a sedmnáct sekund zaznamenáno 6000 zájemců. Velké popularitě se vůz pyšní hlavně díky své ceně. V přepočtu totiž stojí okolo půl milionu korun. Je to tedy taková čínská Dacia Duster.

Nové čínské SUV Lynk&Co 01 za dva roky dorazí do Evropy s technikou Volva

Nové čínské SUV Lynk&Co 01 za dva roky dorazí do Evropy s technikou Volva

S tímto tvrzením musím trochu opatrně, ale v podstatě to tak je. Základ 01 je ve Volvu XC40 a nabízí i podobně prémiovou výbavu. Volvo je ale podstatně dražší. 01 se snaží nabídnout co nejvíc, za co nejmenší peníze. Už podobnost s rumunským SUV vidíte? Pod kapotou 01 jsou logicky pohonná ústrojí z Volva, kdy vrchol zastupuje motor T4 Drive-E o výkonu 190 koní.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 70 příspěvků