Čínská automobilka Geely zachraňuje tradiční londýnské taxíky

Čínská automobilka Geely zachraňuje tradiční londýnské taxíky

Výrobce londýnských taxíků šel do nucené správy loni v říjnu. Propustil tehdy 99 ze 176 zaměstnanců. Čínská Geely teď dává britské automobilce opět naději.

Geely spolupracuje s Manganese Bronze již několik let, kdy přesouvala podstatné části výroby taxivozů modelu TX4 z Coventry do Šanghaje. Konečné montáže vozů však slíbila ponechat v Coventry. Průmyslové město ve střední Anglii je tradičním místem výroby londýnských taxíků.

Podle profesora mezinárodního obchodu na univerzitě v Coventry je Geely velkým hráčem s rychlým růstem.

„V krátkém období není problém Manganese Bronze zachránit. V delším období je ale potřeba vyvíjet nové modely taxíků, které budou schopné na trhu konkurovat. Geely v tomto směru nabízí záchranné laso,“ řekl serveru BBC Bailey.

Geely udělala hlavní krok v expanzi do Evropy v roce 2010. Tehdy koupila od americké společnosti Ford Motor švédskou automobilku Volvo Car za 1,5 miliardy dolarů (28 miliard korun).

Zdroj: E15.cz
 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků