Čínská automobilka Geely zachraňuje tradiční londýnské taxíky

Čínská automobilka Geely zachraňuje tradiční londýnské taxíky

Výrobce londýnských taxíků šel do nucené správy loni v říjnu. Propustil tehdy 99 ze 176 zaměstnanců. Čínská Geely teď dává britské automobilce opět naději.

Geely spolupracuje s Manganese Bronze již několik let, kdy přesouvala podstatné části výroby taxivozů modelu TX4 z Coventry do Šanghaje. Konečné montáže vozů však slíbila ponechat v Coventry. Průmyslové město ve střední Anglii je tradičním místem výroby londýnských taxíků.

Podle profesora mezinárodního obchodu na univerzitě v Coventry je Geely velkým hráčem s rychlým růstem.

„V krátkém období není problém Manganese Bronze zachránit. V delším období je ale potřeba vyvíjet nové modely taxíků, které budou schopné na trhu konkurovat. Geely v tomto směru nabízí záchranné laso,“ řekl serveru BBC Bailey.

Geely udělala hlavní krok v expanzi do Evropy v roce 2010. Tehdy koupila od americké společnosti Ford Motor švédskou automobilku Volvo Car za 1,5 miliardy dolarů (28 miliard korun).

Zdroj: E15.cz
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků