Čínská automobilka Byton se do dvou let chystá na evropský trh. Co nabídne?

Čínský výrobce elektromobilů shromáždil velký kapitál a po představení na domácím trhu se chystá i na starý kontinent.

Evropský trh možná není tak velký a už vůbec ne tak dynamicky rostoucí jako například ty asijské, ovšem stále se jedná o náročné, ale důležité území. Sice se na malém prostoru musíte vypořádat s rozkouskovanými zvyklostmi, rozdílnými jazyky, zastoupeními a místními předpisy, ale přesto se očekává, že některé čínské automobilky se na zdejší trh vrhnou pod svým jménem.

Takový plán má i Byton. Start-upový projekt automobilky zaměřené na elektromobily, který teprve na začátku příštího roku vyrobí první produkční auto. Britský Autocar přináší informace o této velké neznámé přímo ze zdroje. Číňané totiž nezapomněli zajistit si krom potřebných miliard i schopné lidi. Šéfinženýrem je tedy Ir David Twohig. Ten nedávno pracoval pro alianci Renault-Nissan a jeho posledním projektem bylo všeobecně chválené kupé Alpine A110.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Těsně po premiéře v Číně se ještě příští rok uvede také zastoupení v Severní Americe. Rok na to má přijít i Evropa. "Automobilka v Nanjingu roste tempem, který jsem nikdy v automobilovém průmyslu za 26 let nezažil," prozrazuje Twohig.

Byton chce všechny své modely stavět na jedné modulární platformě. Ta počítá primárně se sedany, hatchbacky a SUV a motory vpředu s pohonem předních či všech kol. Krom elektromobility jde vstříc i autonomní jízdě. Vývojáři chtějí co nejdříve dosáhnout úrovně 4. Tehdy je auto schopné samo řešit i složité dopravní situace.

Čína povolila šroubek. BMW i VW získaly na tamním trhu zajímavou výhodu

Čína povolila šroubek. BMW i VW získaly na tamním trhu zajímavou výhodu

Byton zatím uvedl dva koncepty, které jsou prý z 85 procent shodné se sériovými verzemi. M-Byte coby SUV a K-Byte jako velké SUV. Vyznačují se svébytným designem s prosvětlenou přední maskou a interiérem orinetovaným na obrovský displej infotainmentu.

Co se týče pohonu, Byton chce nabízet verzi jak s jedním motorem, která by měla nabídnout výkon 272 koňských sil, tak i se dvěma pohonnými agregáty. V takovém případě výkon naroste až na 476 koní. Slabší varianta by měla mít dojezd okolo čtyř set kilometrů, ta silnější prý zvládne dojet do vzdálenosti ještě o dalších sto kilometrů delší.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků