Čínská automobilka Byton se do dvou let chystá na evropský trh. Co nabídne?

Čínský výrobce elektromobilů shromáždil velký kapitál a po představení na domácím trhu se chystá i na starý kontinent.

Evropský trh možná není tak velký a už vůbec ne tak dynamicky rostoucí jako například ty asijské, ovšem stále se jedná o náročné, ale důležité území. Sice se na malém prostoru musíte vypořádat s rozkouskovanými zvyklostmi, rozdílnými jazyky, zastoupeními a místními předpisy, ale přesto se očekává, že některé čínské automobilky se na zdejší trh vrhnou pod svým jménem.

Takový plán má i Byton. Start-upový projekt automobilky zaměřené na elektromobily, který teprve na začátku příštího roku vyrobí první produkční auto. Britský Autocar přináší informace o této velké neznámé přímo ze zdroje. Číňané totiž nezapomněli zajistit si krom potřebných miliard i schopné lidi. Šéfinženýrem je tedy Ir David Twohig. Ten nedávno pracoval pro alianci Renault-Nissan a jeho posledním projektem bylo všeobecně chválené kupé Alpine A110.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Těsně po premiéře v Číně se ještě příští rok uvede také zastoupení v Severní Americe. Rok na to má přijít i Evropa. "Automobilka v Nanjingu roste tempem, který jsem nikdy v automobilovém průmyslu za 26 let nezažil," prozrazuje Twohig.

Byton chce všechny své modely stavět na jedné modulární platformě. Ta počítá primárně se sedany, hatchbacky a SUV a motory vpředu s pohonem předních či všech kol. Krom elektromobility jde vstříc i autonomní jízdě. Vývojáři chtějí co nejdříve dosáhnout úrovně 4. Tehdy je auto schopné samo řešit i složité dopravní situace.

Čína povolila šroubek. BMW i VW získaly na tamním trhu zajímavou výhodu

Čína povolila šroubek. BMW i VW získaly na tamním trhu zajímavou výhodu

Byton zatím uvedl dva koncepty, které jsou prý z 85 procent shodné se sériovými verzemi. M-Byte coby SUV a K-Byte jako velké SUV. Vyznačují se svébytným designem s prosvětlenou přední maskou a interiérem orinetovaným na obrovský displej infotainmentu.

Co se týče pohonu, Byton chce nabízet verzi jak s jedním motorem, která by měla nabídnout výkon 272 koňských sil, tak i se dvěma pohonnými agregáty. V takovém případě výkon naroste až na 476 koní. Slabší varianta by měla mít dojezd okolo čtyř set kilometrů, ta silnější prý zvládne dojet do vzdálenosti ještě o dalších sto kilometrů delší.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků