Čínská automobilka Byton se do dvou let chystá na evropský trh. Co nabídne?

Čínský výrobce elektromobilů shromáždil velký kapitál a po představení na domácím trhu se chystá i na starý kontinent.

Evropský trh možná není tak velký a už vůbec ne tak dynamicky rostoucí jako například ty asijské, ovšem stále se jedná o náročné, ale důležité území. Sice se na malém prostoru musíte vypořádat s rozkouskovanými zvyklostmi, rozdílnými jazyky, zastoupeními a místními předpisy, ale přesto se očekává, že některé čínské automobilky se na zdejší trh vrhnou pod svým jménem.

Takový plán má i Byton. Start-upový projekt automobilky zaměřené na elektromobily, který teprve na začátku příštího roku vyrobí první produkční auto. Britský Autocar přináší informace o této velké neznámé přímo ze zdroje. Číňané totiž nezapomněli zajistit si krom potřebných miliard i schopné lidi. Šéfinženýrem je tedy Ir David Twohig. Ten nedávno pracoval pro alianci Renault-Nissan a jeho posledním projektem bylo všeobecně chválené kupé Alpine A110.

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Čínské Lynk & Co 03 je nový sedan s technikou Volva. Přijede i do Evropy

Těsně po premiéře v Číně se ještě příští rok uvede také zastoupení v Severní Americe. Rok na to má přijít i Evropa. "Automobilka v Nanjingu roste tempem, který jsem nikdy v automobilovém průmyslu za 26 let nezažil," prozrazuje Twohig.

Byton chce všechny své modely stavět na jedné modulární platformě. Ta počítá primárně se sedany, hatchbacky a SUV a motory vpředu s pohonem předních či všech kol. Krom elektromobility jde vstříc i autonomní jízdě. Vývojáři chtějí co nejdříve dosáhnout úrovně 4. Tehdy je auto schopné samo řešit i složité dopravní situace.

Čína povolila šroubek. BMW i VW získaly na tamním trhu zajímavou výhodu

Čína povolila šroubek. BMW i VW získaly na tamním trhu zajímavou výhodu

Byton zatím uvedl dva koncepty, které jsou prý z 85 procent shodné se sériovými verzemi. M-Byte coby SUV a K-Byte jako velké SUV. Vyznačují se svébytným designem s prosvětlenou přední maskou a interiérem orinetovaným na obrovský displej infotainmentu.

Co se týče pohonu, Byton chce nabízet verzi jak s jedním motorem, která by měla nabídnout výkon 272 koňských sil, tak i se dvěma pohonnými agregáty. V takovém případě výkon naroste až na 476 koní. Slabší varianta by měla mít dojezd okolo čtyř set kilometrů, ta silnější prý zvládne dojet do vzdálenosti ještě o dalších sto kilometrů delší.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků