BYD má problémy s kvalitou. Auta musí opravovat už při dodání na centrální sklady.
Čínský gigant BYD loni slavil mimořádně úspěšný rok. Celkem na trh dodal 3.024.417 vozů a překonal tak i Teslu, která do té doby kralovala světu elektromobilů. Zároveň se stal třetí nejhodnotnější značkou, když se dotáhl za první Toyotu a druhou Teslu. Není divu, že se BYD vydalo dobývat i Evropu, kde aktuálně nabízí šest modelů – hatchback Dolphin, sedany Seal a Han a trojici SUV Atto 3, Tang a Seal U. Je také partnerem letošního poháru UEFA Euro 2024.
Meziročně se prodeje zvedly o skoro 62 procent, jenže, když tak náhle naroste kvantita, může začít pokulhávat kvalita, a právě na tu jsou poslední dobou stížnosti. Jestli jste na některý z modelů BYD měli zálusk, nemusíte být zklamaní, protože vozy samotné jsou jen malým dílem skládačky. Zdá se, že daleko větší komplikace dělá značce úroveň logistiky. Podle portálu The Wall Street Journal připluly do Japonska vozy s poškrábaným lakem a ve vlhkém prostředí Thajska se odlupuje barva a deformuje slícování plastů.
Automobily dodané do Evropy zase bojují s plísní. Ta je příčinou přepravy a pobytu ve vlhkém prostředí. To není v automobilovém světě ojedinělé, problém ale je, že vozy BYD mají nízkou ochranu proti plísním, což znesnadňuje její odstranění. Odhaduje se, že v evropských skladech čeká na finální dodání asi 10.000 vozů.
Dobrou zprávou je, že čínské automobilky jsou schopné reagovat na problémy rychle, takže zlepšit ochranu vozů a zkvalitnit logistiku by neměl být problém, minimálně pro Evropu, kde si potrpíme na určitý standard. Je to i v zájmu dodacích lhůt, protože aktuálně musejí být auta po připlutí opravována nebo čištěna, což představuje zvýšené náklady a prodlužování termínů.