Číňané zakázali výrobu stovek aut, včetně Audi či Mercedesu. Prý kvůli emisím

Od 1. ledna se zastaví čínská výroba 553 modelů aut.

Údajně jako součást strategie proti zvyšování emisí zakáže čínská vláda, respektive technologické centrum vozidel, tamní produkci neuvěřitelného počtu 553 modelů osobních vozů. Týká se to aut, která nesplňují čínské limity pro spotřebu paliva a emise.

Zatím není jasné, o jaký seznam vozů se jedná, ale jsou v něm především auta evropských a amerických značek včetně Audi, Mercedesu, BMW, Volkswagenu či Chevroletu. Na základě zveřejněných kódů se pravděpodobně jedná mimo jiné o Audi Q3, Mercedes-Benz třídy E a Chevrolet Cruze. Se zprávou přišla agentura Bloomberg.

Cui Donghashu, generální tajemník organizace, tvrdí, že 553 modelů je jen malá část celkové čínské produkce osobních vozů. Analytik Wang Liusheng z China Merchants Securities pak dodává a odhaduje, že zákaz výroby těchto aut je jen začátek. V blízké budoucnosti se zákazu dočkají další modely.

Frankfurt živě: Čínská auta už je třeba brát vážně, ukázal náš průzkum

Frankfurt živě: Čínská auta už je třeba brát vážně, ukázal náš průzkum

Tento radikální krok je zřejmě součástí "zelené" strategie v Číně, která chce zvýšit podíl hybridních a elektrických aut na 40 % do roku 2030 a zakázat prodej aut čistě na spalovací pohon do roku 2040. Minulý rok vzrostl podíl prodaných elektrifikovaných vozů v Číně meziročně o 50 procent na 336 tisíc kusů a předpokládá se další strmý růst.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků