Číňané to spustili, Brilliance BS6 je v Evropě

První dovozci začali na starém kontinentu nabízet zákazníkům nové vozy čínské  provenience. První vlaštovkou je velká limuzína Brilliance BS6, o jehož dovoz a distribuci se bude starat německá společnost HSO Car Distribution. Brilliance dnes spolupracuje na výrobě vozů pro BMW, Toyotu a Mitsubishi, a i její vlastní vůz vznikl v kooperaci s Porsche, Italdesignem, Pininfarinou.

První dodávka BS6 je již na cestě do Evropy a u vybraných dealerů se objeví v průběhu prosince. V příštím roce by pak chtěl Brilliance prodat 15 000 vozů v celé Evropě. Model byl podroben testům Dekry a TÜV a splňuje všechny požadavky kladené na vůz prodávaný v EU.

V počátku bude dodáván pouze s benzínovými motory. Půjde o čtyřválec 2,0 o výkonu 90 kW (122 k) a točivém momentu 170 Nm. S ním zrychlí na stovku za 13,8 s a dosáhne maximální rychlosti 190 km/h.

Druhým agregát je také čtyřválec. Ten má ovšem objem 2,4 l, výkon 96 kW (130 k) a točivý moment 200 Nm. Tento motor má svůj původ u automobilky Mitsubishi a čínská automobilka jej vyrábí v licenci. S ním zrychlí na stovku za 12,5 s a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h.

Vůz s délkou 4 880 mm a rozvorem 2 790 mm nabídne až 550 l zavazadlového prostoru. Model B6 patří mezi klasické sedany a na trhu se bude snažit konkurovat vozům střední třídy. Vůči nim přichází s poměrně neevropským designem, ovšem evropskými výbavami a nízkými cenami.

Přesné specifikace výbav budou ještě upřesněny, jejich jména ale budou znít Comfort a DeLuxe. A dá se očekávat, že budou velmi štědré. Ceny vozu budou sahat od 19 000 euro (cca 530 tisíc Kč) za model 2,0i Comfort až po 23 000 euro (cca 640 tisíc Kč) za model 2,4i DeLuxe. Okolo 20 tisíc euro tak zákazník získá něco, o čem se mu dnes nemůže zdát ani u nejlevnější korejské konkurence. Je zatím otázkou, zda bude tento vůz v nabídce všech zemí Evropské unie, nebo se v počátku soustředí pouze na vybrané trhy. Rozhodně bude k dostání ve státech Beneluxu, kde mají čínské vozy nejlepší postavení, a v Německu.

Přestože nebude BS6 žádnou přehlídkou nejmodernějších technologií, nenáročnému zákazníkovi nabídne všechny potřebné prvky, jako je elektrická výbava, automatická klimatizace, bezpečnostní výbavu na úrovni konkurence, navigaci a mnoho dalšího. A to vše za skvělé ceny.

Brilliance pochopitelně není tím čínským vozem, který by měl zaplavit Evropu, je však prvním důkazem, že čínská ofensiva je opravdu na spadnutí. Nabídka vozů nižších tříd za nedostižné ceny na sebe jistě nenechá dlouho čekat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brilliance BS6
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků