Číňané to spustili, Brilliance BS6 je v Evropě

První dovozci začali na starém kontinentu nabízet zákazníkům nové vozy čínské  provenience. První vlaštovkou je velká limuzína Brilliance BS6, o jehož dovoz a distribuci se bude starat německá společnost HSO Car Distribution. Brilliance dnes spolupracuje na výrobě vozů pro BMW, Toyotu a Mitsubishi, a i její vlastní vůz vznikl v kooperaci s Porsche, Italdesignem, Pininfarinou.

První dodávka BS6 je již na cestě do Evropy a u vybraných dealerů se objeví v průběhu prosince. V příštím roce by pak chtěl Brilliance prodat 15 000 vozů v celé Evropě. Model byl podroben testům Dekry a TÜV a splňuje všechny požadavky kladené na vůz prodávaný v EU.

V počátku bude dodáván pouze s benzínovými motory. Půjde o čtyřválec 2,0 o výkonu 90 kW (122 k) a točivém momentu 170 Nm. S ním zrychlí na stovku za 13,8 s a dosáhne maximální rychlosti 190 km/h.

Druhým agregát je také čtyřválec. Ten má ovšem objem 2,4 l, výkon 96 kW (130 k) a točivý moment 200 Nm. Tento motor má svůj původ u automobilky Mitsubishi a čínská automobilka jej vyrábí v licenci. S ním zrychlí na stovku za 12,5 s a dosáhne maximální rychlosti 195 km/h.

Vůz s délkou 4 880 mm a rozvorem 2 790 mm nabídne až 550 l zavazadlového prostoru. Model B6 patří mezi klasické sedany a na trhu se bude snažit konkurovat vozům střední třídy. Vůči nim přichází s poměrně neevropským designem, ovšem evropskými výbavami a nízkými cenami.

Přesné specifikace výbav budou ještě upřesněny, jejich jména ale budou znít Comfort a DeLuxe. A dá se očekávat, že budou velmi štědré. Ceny vozu budou sahat od 19 000 euro (cca 530 tisíc Kč) za model 2,0i Comfort až po 23 000 euro (cca 640 tisíc Kč) za model 2,4i DeLuxe. Okolo 20 tisíc euro tak zákazník získá něco, o čem se mu dnes nemůže zdát ani u nejlevnější korejské konkurence. Je zatím otázkou, zda bude tento vůz v nabídce všech zemí Evropské unie, nebo se v počátku soustředí pouze na vybrané trhy. Rozhodně bude k dostání ve státech Beneluxu, kde mají čínské vozy nejlepší postavení, a v Německu.

Přestože nebude BS6 žádnou přehlídkou nejmodernějších technologií, nenáročnému zákazníkovi nabídne všechny potřebné prvky, jako je elektrická výbava, automatická klimatizace, bezpečnostní výbavu na úrovni konkurence, navigaci a mnoho dalšího. A to vše za skvělé ceny.

Brilliance pochopitelně není tím čínským vozem, který by měl zaplavit Evropu, je však prvním důkazem, že čínská ofensiva je opravdu na spadnutí. Nabídka vozů nižších tříd za nedostižné ceny na sebe jistě nenechá dlouho čekat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brilliance BS6
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků