Číňané testovali autonomní řízení. Flotila vozů P7 ujela 3600 km v podstatě sama

Expedice mezi dvěma velkými městy mohla trvat necelých 24 hodin. Nakonec se protáhla na osm dní.

Čínská automobilka XPeng uspořádala speciální výzvu založenou na autonomní jízdě. 19. března tohoto roku vyrazila s flotilou luxusních modelů P7 na roadtrip z Kantonu do Pekingu. Tato dvě města jsou od sebe vzdálená přes 2000 kilometrů a autem to trvá necelých 22 hodin. Vozy ale nejely přímou cestou.

Čína si připsala světový rekord za největší mozaiku z aut. Bylo potřeba 1339 vozů Geely

Čína si připsala světový rekord za největší mozaiku z aut. Bylo potřeba 1339 vozů Geely

V rámci testování autonomní jízdy založené na funkci NGP (Navigation Guided Pilot) ujela testovací flotila přes 3600 km, z toho 2930 km po dálnicích. Představitelé značky mohou slavit, úspěšnost předjíždění a měnění jízdních pruhů prý činila 94,41 % a nájezdy a výjezdy na dálnice byly úspěšné z 92,76 %.

Testování autonomní jízdy trvalo osm dní a do Pekingu tak flotila dorazila až 26. března. Na expedici se podílelo 228 tamních motoristických novinářů, nadšenců do elektromobility a inženýrů. Vozy navštívily deset velkých měst a celkem 6 provincií. Navigační systém NGP se prý předvedl i v deštivých podmínkách a v horách.

Je libo Range Rover z tržnice? Číňané okopírovali další luxusní SUV

Je libo Range Rover z tržnice? Číňané okopírovali další luxusní SUV

XPeng P7 si okolí hlídá pomocí 14 kamer, 5 radarů a 12 senzorů. Systém NGP umí auto umisťovat na centimetry přesně. Vůz používá čip Nvidia Xavier a brzdový systém Bosch iBooster. Důležité je zmínit, že i přes autonomní úspěchy musel být za volantem vždy připravený řidič. I kvůli tomu, aby pak dobíjel baterii. Podle NEDC má P7 dojezd přes 700 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička