Číňané si brousí zuby na tři evropské automobilky. Ale které?

Úspěšná čínská společnost Beijing Automotive Group zvažuje podle agentury Bloomberg koupi některé evropské automobilky. Od této zahraniční akvizice si slibuje další rozvoj.
Číňané si brousí zuby na tři evropské automobilky. Ale které?

„Investiční banky nám vytipovaly tři středně velké evropské automobilové výrobce s „dobrou image´,“ řekl na tiskové konferenci Dong Haiyang, prezident nově zřízené divize BAIC International Development. „Chceme získat středně velkou značku v Evropě. Teď je nejlepší čas, dokud je ekonomika zadrhnutá.“

Beijing Auto dnes vyrábí v Číně automobily společně s Daimlerem a Hyundai Motor. Má však velké plány: v roce 2020 hodlá prodávat v zahraničí 400 000 aut. To by společnosti mělo přinést zisk 2,5 miliardy juanů (v přepočtu 8,16 miliardy korun).

Společnost také ústy svého mluvčího prohlásila, že hodlá vyrábět nejpozději v roce 2025 „auta na světové úrovni“. Proto si najala bývalého designéra vozů Ferrari Leonarda Fioravantiho. 

Zatím BAIC nejvíce zaujal sedanem Senova, který byl vyvinutý za použití technologie zakoupené od Saabu v roce 2009.

„Uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom se prosadili na zahraničních trzích,“ řekl předseda Beijing Auto Xu Heyi. „Pokud náš plán s nákupem evropské automobilky vyjde, zcela jistě se posuneme dále.“

Státem vlastněný výrobce automobilů Beijing Automotive by se tak se připojil k dalším čínským společnostem SAIC Motor Corp. a Great Wall Motor. SAIC vlastní britskou značku MG Motor a Great Wall Motor otevřel v únoru 2012 závod v Bulharsku.

Skupina Beijing Automotive nabídla na počátku letošního roku na hongkongské burze svoje akce. „Vede nás k tomu zesilující konkurence v Číně,“ řekl předseda Xu. „Chceme expandovat a potřebujeme k tomu prostředky. Letos prodáme 2,1 milionu aut. Do roku 2015 chceme vyrůst o 70 procent.“

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků