Číňané si brousí zuby na tři evropské automobilky. Ale které?

Úspěšná čínská společnost Beijing Automotive Group zvažuje podle agentury Bloomberg koupi některé evropské automobilky. Od této zahraniční akvizice si slibuje další rozvoj.
Číňané si brousí zuby na tři evropské automobilky. Ale které?

„Investiční banky nám vytipovaly tři středně velké evropské automobilové výrobce s „dobrou image´,“ řekl na tiskové konferenci Dong Haiyang, prezident nově zřízené divize BAIC International Development. „Chceme získat středně velkou značku v Evropě. Teď je nejlepší čas, dokud je ekonomika zadrhnutá.“

Beijing Auto dnes vyrábí v Číně automobily společně s Daimlerem a Hyundai Motor. Má však velké plány: v roce 2020 hodlá prodávat v zahraničí 400 000 aut. To by společnosti mělo přinést zisk 2,5 miliardy juanů (v přepočtu 8,16 miliardy korun).

Společnost také ústy svého mluvčího prohlásila, že hodlá vyrábět nejpozději v roce 2025 „auta na světové úrovni“. Proto si najala bývalého designéra vozů Ferrari Leonarda Fioravantiho. 

Zatím BAIC nejvíce zaujal sedanem Senova, který byl vyvinutý za použití technologie zakoupené od Saabu v roce 2009.

„Uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom se prosadili na zahraničních trzích,“ řekl předseda Beijing Auto Xu Heyi. „Pokud náš plán s nákupem evropské automobilky vyjde, zcela jistě se posuneme dále.“

Státem vlastněný výrobce automobilů Beijing Automotive by se tak se připojil k dalším čínským společnostem SAIC Motor Corp. a Great Wall Motor. SAIC vlastní britskou značku MG Motor a Great Wall Motor otevřel v únoru 2012 závod v Bulharsku.

Skupina Beijing Automotive nabídla na počátku letošního roku na hongkongské burze svoje akce. „Vede nás k tomu zesilující konkurence v Číně,“ řekl předseda Xu. „Chceme expandovat a potřebujeme k tomu prostředky. Letos prodáme 2,1 milionu aut. Do roku 2015 chceme vyrůst o 70 procent.“

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků