Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Čínská automobilka Great Wall se stala první společností z nejlidnatější země světa, která otevřela svůj montážní závod na území Evropské unie. Čínská auta se budou vyrábět v továrně nedaleko města Loveč na severu Bulharska. Letos by z ní podle plánů měly vyjet čtyři tisíce vozů.

Great Wall a její bulharský partner Litex Motors do továrny plánují investovat 113 milionů leva (1,44 miliardy korun) a výhledově vytvořit dva tisíce pracovních míst. Dosud do závodu investovaly polovinu z plánované částky, napsala polská agentura PAP. Výrobní kapacita továrny se má z původních dvou tisíc aut ročně zvýšit na 50 tisíc vozů v roce 2014, řekli podle agentury AP zástupci čínské firmy.

Lovečská továrna bude montovat osobní auta Voleex c10, jejichž cena se má pohybovat kolem osmi tisíc eur (necelých 200 tisíc korun) a pick-up Steed 5, později i model Hover 6, což je auto typu SUV.

Čínská auta vyráběná v Bulharsku ponesou označení „vyrobeno v EU“, což bylo pro Great Wall klíčové kvůli clům. Automobily montované z částí dodávaných z Číny budou určené pro bulharský, rumunský a turecký trh. Podle informací z loňského podzimu chce Great Wall v dalších letech expandovat do Skandinávie a Británie, zajímalo by ji i Německo.

Čínské automobilky se již před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v jen v období mezi loňským lednem a říjnem meziročně stoupl o 30 procent na 322 tisíc vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků