Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Číňané otevřeli v EU automobilku, nabídnou auta za 8000 eur

Čínská automobilka Great Wall se stala první společností z nejlidnatější země světa, která otevřela svůj montážní závod na území Evropské unie. Čínská auta se budou vyrábět v továrně nedaleko města Loveč na severu Bulharska. Letos by z ní podle plánů měly vyjet čtyři tisíce vozů.

Great Wall a její bulharský partner Litex Motors do továrny plánují investovat 113 milionů leva (1,44 miliardy korun) a výhledově vytvořit dva tisíce pracovních míst. Dosud do závodu investovaly polovinu z plánované částky, napsala polská agentura PAP. Výrobní kapacita továrny se má z původních dvou tisíc aut ročně zvýšit na 50 tisíc vozů v roce 2014, řekli podle agentury AP zástupci čínské firmy.

Lovečská továrna bude montovat osobní auta Voleex c10, jejichž cena se má pohybovat kolem osmi tisíc eur (necelých 200 tisíc korun) a pick-up Steed 5, později i model Hover 6, což je auto typu SUV.

Čínská auta vyráběná v Bulharsku ponesou označení „vyrobeno v EU“, což bylo pro Great Wall klíčové kvůli clům. Automobily montované z částí dodávaných z Číny budou určené pro bulharský, rumunský a turecký trh. Podle informací z loňského podzimu chce Great Wall v dalších letech expandovat do Skandinávie a Británie, zajímalo by ji i Německo.

Čínské automobilky se již před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v jen v období mezi loňským lednem a říjnem meziročně stoupl o 30 procent na 322 tisíc vozů.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků