Číňané nemají rádi vůni nových aut. Ford tak hledá řešení, jak aroma odstranit

Někteří lidé by vám řekli, že nic nevoní lépe než interiér zbrusu nového auta. Jak to ale vypadá, určitá část řidičů v Číně tento pohled na věc nesdílí.

Problémy, které nyní řeší Ford na čínském trhu, působí docela úsměvně. Ačkoliv by velký počet lidí označil vůni interiéru nového auta za příjemnou, mezi čínskými motoristy se podle nejnovějších studií nachází určité procento lidí, kterým toto osobité aroma prý doslova vadí. A to samozřejmě vadí i Fordu, který chce zákazníkům dopřát jen to nejlepší pod nos.

Dle průzkumu společnosti J.D. Power v Číně je prý zápach nového auta jedním z největších problémů na trhu nových vozidel. Z každé stovky respondentů popsalo vůni, respektive zápach nového vozu jako nepříjemný přibližně 16 lidí. Co se může zdát jako malý počet, je ale v kontextu rozsáhlého trhu Číny vážnou nepříjemností pro automobilky.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Podle studie si na tento problém dokonce stěžuje dvakrát více lidí než na přílišnou spotřebu paliva ve svých autech. Není tedy divu, že patentové oddělení Fordu nyní jede na plné obrátky, aby Číňanům zajistilo nová vozidla, která nebudou „smrdět“.

Aroma uvnitř nových vozů je nejčastěji tvořeno mixem odérů, které vypouštějí kožená a látková polstrování, nové plastové díly a chemikálie používané při montáži dílů interiéru. Americká automobilka tak již dokonce podala v USA žádost o patent na speciální proces odstraňování zápachů z interiérů vozidel.

Chystá Ford celou rodinu modelů Bronco? Uniklé fotky tomu nasvědčují

Chystá Ford celou rodinu modelů Bronco? Uniklé fotky tomu nasvědčují

Nečekejte ovšem kdovíjak technologicky úžasný postup. Ford chce tyto v Číně nežádoucí pachy odstraňovat vyhříváním vozů na slunci, s puštěnými větráky topení a otevřenými okny, dokud nebude všechen zápach nových částí interiéru perfektně vyvětrán. Může se to zdát jako šílenost, ale výzkumnici Fordu mají jiný názor.

„Zatímco v americké kultuře je vůně nového auta oblíbená, naši čínští zákazníci ji nemají v lásce. Náš patent je výsledkem několika let výzkumu a je pouze jedním z nápadů, které v budoucnu zvažujeme využívat,“ okomentovala problém specialistka Fordu na materiály Debbie Mielewski.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků