Čína zvažuje razantní krok. Hrozí ukončit prodeje vozů se spalovacím pohonem!

Obrovský čínský trh by mohl udělat velký obrat k elektrifikaci. Zdejší vláda potvrdila, že momentálně prověřuje možnost zákazu výroby a prodeje naftových a benzínových vozidel. Zatím není jasné, jestli se tak opravdu stane. A případně v jakém časovém horizontu. 

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Případné změny by zřejmě přispěly také k velkým důsledkům pro globální trh s automobily. Již minulý rok Čína vydala odvážné prohlášení. Podle něj by do roku 2030 na zdejším trhu chtěli mít až 40% všech prodaných vozů z kategorie hybridů, plug-in hybridů či elektromobilů. Úplné zastavení prodeje a výroby benzínů a dieselů by mohlo dramaticky urychlit tuto časovou osu.

Tato zpráva přišla po podobných vyhlášeních z jiných států. Francie a Velká Británie zveřejnily podobné záměry. Do roku 2040 by chtěly zastavit prodej nových vozidel poháněných jen naftou a benzínem. Tento krok má přinutit všechny nové automobily mít nějakou formu elektrifikace.

Elektromobil Baojun E100:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků