Čína začíná mít problémy s logistikou

Kdo si stále myslí, že nás během několika let zaplaví neuvěřitelně levná a kvalitní čínská auta, je na omylu. Skeptikům dávají zapravdu závěry letošní konference Automotive Logistics China, jíž se zúčastnili zástupci dodavatelských firem a výrobců vozů. Podle nich se začíná automobilový průmysl v Číně potýkat s příliš vysokými náklady na logistiku výroby motorových vozidel. Již dnes tyto výdaje dosahují 18,5% místního HDP, což je takřka dvakrát tolik co ve vyspělých západních ekonomikách, a v budoucnu má toto číslo dále růst. Na vině je kromě nedostatečných technologií také jakási živelnost, v níž čínský automobilový průmysl roste. 

Robert Strain z místního oddělení General Motors delegátům zdůraznil nutnost užší spolupráce mezi producenty automobiů a příslušenství, aby si zajistili konkurenceschopnost svých výrobků na zahraničních trzích. Proti pozitivnímu vývoji totiž začínají hrát kromě logistiky také sílící měna a plynule rostoucí náklady na pracovní sílu a energie. Stěžejním odbytištěm pro vozy z Číny bude zřejmě Rusko, takže se zvažují možnosti nových distribučních kanálů mezi těmito dvěma zeměmi.


 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků