Čína začíná mít problémy s logistikou

Kdo si stále myslí, že nás během několika let zaplaví neuvěřitelně levná a kvalitní čínská auta, je na omylu. Skeptikům dávají zapravdu závěry letošní konference Automotive Logistics China, jíž se zúčastnili zástupci dodavatelských firem a výrobců vozů. Podle nich se začíná automobilový průmysl v Číně potýkat s příliš vysokými náklady na logistiku výroby motorových vozidel. Již dnes tyto výdaje dosahují 18,5% místního HDP, což je takřka dvakrát tolik co ve vyspělých západních ekonomikách, a v budoucnu má toto číslo dále růst. Na vině je kromě nedostatečných technologií také jakási živelnost, v níž čínský automobilový průmysl roste. 

Robert Strain z místního oddělení General Motors delegátům zdůraznil nutnost užší spolupráce mezi producenty automobiů a příslušenství, aby si zajistili konkurenceschopnost svých výrobků na zahraničních trzích. Proti pozitivnímu vývoji totiž začínají hrát kromě logistiky také sílící měna a plynule rostoucí náklady na pracovní sílu a energie. Stěžejním odbytištěm pro vozy z Číny bude zřejmě Rusko, takže se zvažují možnosti nových distribučních kanálů mezi těmito dvěma zeměmi.


 

Doporučujeme

Články odjinud