Čína výrazně omezí automobilový průmysl

16 komentářů

range enthusiast
28. prosince • 18:57

Ovšem existuje ještě jeden pohled na celou věc - vememe-li v potaz historii číny, vyplyne z toho, že čína (soudruzi nesoudruzi) pracuje s naprosto jinou perspektivou, něž naše eurooatlantická kultura. Oni očekávají globálně výsledky toho, co nyní činí, za 20, 30 i 100 let. Číňanům jako konfuciánům naprosto nejde o bezprostřední účinek. Kromě zbohatnutí jednotlivcům jim nepokrytě jde o roli světového hráče č. 1. A k tomu potřebují technologickou a ekonomickou převahu. Vše co činí je motivováno kumulací know-how a technologií v číně. Proto prakticky neumožňují podnikání mimo společné poniky, takže i stávávající závody evropských automobilek jsou spoluvlastněny s čínyskými partnery. Nicméně - pro čínu jsou zajímavější licence, které s sebou nesou ipřenos technologie spíše než okamžitý ekonomický prospěch. Proto chtějí využívat primárně své výrobní kapacity pro licenční výrobu. A nenechme se mílit. Toto je jen začátek - součet bude za 20 - 50 let...

bingo
29. prosince • 11:43

Na druhou stranu Cina uz v historii v roli technologickeho lidra byla a nikdy nic nedokazala, byla rada, ze sama nejak drzela pohromade. Cina sice zrejme vsechny utluce cisly, ale trendy bude v regionu urcovat nekdo jiny (je asi jasne kdo).

Vladimír
28. prosince • 17:01

hrozí předčasným vyčerpáním. Mám obavy, aby ropa nedošla dřív než stačím našetřit na svůj ojetý moderní vůz jako náhradu za svoji Š120L. A to myslím zcela vážně - to šetření mi bude chvíli trvat. :-|

Cynik
28. prosince • 13:26

"Nově vzniklé závody, které si vybudují samy automobilky, pak převezmou výrobu z čínských závodů a ty zůstávají nevyužity." Jasně - a omezením budování závodů to určitě zachráněj.Tak takovýhle argument bych pochopil v roce 1920, ale dneska? Myslel jsem, že princip fungování trhu už chápou snad všichni (i když vzhledem k preferencím KSČM u nás mám asi o lidské inteligenci ještě hodně růžové představy). :-(

Radek Ondrášík
28. prosince • 13:37

Řekl bych, že tam jde o něco úplně jiného. Čína vlastní desítky automobilek, ty mají vybudované velké továrny s velkými kapacitami na výrobu vozů. Tyto závody dlouhá léta vyráběla auta pro zahraniční automobilky, tedy vyráběly je v licenci.Nyní ovšem do Číny přichází ty automobilky a budují si tam vlastní závody, ve kterých se začnou vyrábět jejich vlastní vozy a původní továrny přijdou o zakázky.Tím vzniknou nové závody a staré budou bez práce a tomu chce vláda zamezit. Ono Čína je velmi specifická země a to, co tam vláda nařídí by jinde nepochodilo. Přes jakousi otevřenost trhu je tam stále pevná ruka, která nedovolí dělat věci, které by globální čínské ekonomice uškodily.Takže Čína udělá to, co by třeba chtěly udělat vlády i v EU a nemohou. Zakáže stavět nové tovrány, dokud se nenaplní stávající výrobní kapacity.

ToLa
28. prosince • 14:48

A kdo bude pracovat v těch nových závodech zahraničních producentů? Copak si tam Skoda poveze dělníky z Čech? No nepoveze, zamestná Číňany, takže sic jich o práci 1000 přijde ale nových 1000 bude zaměsnáno, a to nepočítám, výstavbu, infrastrukturu atd... Takže podle mě, tím, že se staví, vzniká mnohem více pracovních míst, než když se nestaví...Ale asi to mají soudruzi promyšlený....

Radek Ondrášík
28. prosince • 15:37

Nevím, zda se bojí nezaměstnanosti, ale Čína má velmi řízenou ekonomiku. Nechá budovat závody ve vybraných oblastech, aby se rozvíjely i jiné části země. Proto zvnikly v úplně zaostalých provinciích nám známé automobilky.Navíc proč budovat závody, když jsou kapacity. Pro Čínu bude lepší, když pronajme své prostory (má peníze za pronájem) zaměstnají se tam lidé (má peníze z daní). Takže ty příjmy jsou pak větší, než když postaví automobilka továrnu a zaměstná tam lidi.Nebo další možnost je, že je to úplně jinak a my jen spekulujeme, jak to může být ;-)

Jouda
28. prosince • 22:07

Docela s tebou souhlasim ... V cine funguje to ze dyz nekdo chce na tamnejsi trh, musi mit s cinskou vladou podnik 50/50 ... Takze "muzou" vzniknout dve tovarny pro jednu automobilku, zahranicni cast a cinska cast ... v cinsky casti samozrejme zahranicni automobilka nechce vyrabet vozy aby nemusela platit vlade vic nez je potreba ... podle me chtej akorad namastit kapsy. Nic vic ... akorad to krasne zaobalili aby to vypadalo jako ze mysleji ....

mno
28. prosince • 17:47

podla mna to bolo myslene inak. Zober si ze skodovka by v licencii vyrabala WV a dari sa jej. Teraz sa WV rozhodne ze si postavi hned vedla dalsi zavod, cim skodovku posle do krachu.

VANDIT
28. prosince • 12:49

Bude to znit hrozne, ale MY tady v evrope, muzeme byt jedine radi, ze je v cine takova vlada jaka je a ze OMEZUJE co se da, protoze jinak by nas sezrali za ziva... i pres aktualni ekonomicky rozmach je to porad omezeny rozmach. Kdyby mohli fachcit naplno, tak spotreba jejich zdroju vzroste tak, ze tady za PAR roku utrem hubu... takze evropani a USA muzou byt jedine radi a myslim si , ze jejich vladu za to tyto spolecenstvi (eu a usa) plati za to, aby to drzeli "nejak" na uzde

reiner
28. prosince • 9:21

:-D No jo, soudruzi myslí politicky, člověče! B-]

Ráďa
28. prosince • 11:34

Tak my (západní svět) bychom zas mohli na nejich auta uvalit aspoň 50% clo. Jenže to my nééé:-/

michal
28. prosince • 12:44

klidně 100%. Jim potom stačí zarazit (nebo výrazně omezit - způsob a důvod se vždycky nějaký najde) zahraničním automobilkám přístup na čínský trh. Vzhledem k jeho velikosti pak můžou jejich automobilky vyrábět v takových počtech že ostatní budou zírat s otevřenou hubou.

Evropan
28. prosince • 9:45

Oni na rozdíl od našich politiků domyšlejí dopady na vlastní obyvatelstvo.

Mi.
28. prosince • 9:50

obávám se, že na vlastní obyvatelstvo myslí až v poslední řadě

xxx
28. prosince • 15:30

to sa obavas uplne zbytocne.

Doporučujeme

Články odjinud