Čína výrazně omezí automobilový průmysl

Čínská vláda opět ukázala, kdo je doma pánem a že přílišný rozmach zahraničních společností dokáže kdykoli zredukovat k obrazu svému.

Dle vyjádření čínské vlády totiž v brzké době dojde k omezení budování nových závodů na výrobu automobilů. Důvod je prý zcela jednoduchý. Továrny se staví takovým tempem, že zůstávají kapacity jednotlivých továren nevyužity a ty tak v podstatě leží ladem.

Tento problém vzniká hlavně tím, že v Číně vznikají jednak továrny samotných zahraničních automobilek a druhak také továrny čínských společností. Ty poté nabízejí své kapacity automobilkám, které si u nich mohou nechat vozy vyrábět.

Nově vzniklé závody, které si vybudují samy automobilky, pak převezmou výrobu z čínských závodů a ty zůstávají nevyužity.

Nyní tak budou muset automobilky žádat o povolení k výstavbě nového závodu. To získá jen v případě, že automobilka prodala na čínském trhu více než 80 procent produkce z uplynulého roku. Jak to bude ovšem u zcela nových automobilek, které v uplynulých letech nic nevyráběly, zdroje nic neříkají.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky