Čína výrazně omezí automobilový průmysl

Čínská vláda opět ukázala, kdo je doma pánem a že přílišný rozmach zahraničních společností dokáže kdykoli zredukovat k obrazu svému.

Dle vyjádření čínské vlády totiž v brzké době dojde k omezení budování nových závodů na výrobu automobilů. Důvod je prý zcela jednoduchý. Továrny se staví takovým tempem, že zůstávají kapacity jednotlivých továren nevyužity a ty tak v podstatě leží ladem.

Tento problém vzniká hlavně tím, že v Číně vznikají jednak továrny samotných zahraničních automobilek a druhak také továrny čínských společností. Ty poté nabízejí své kapacity automobilkám, které si u nich mohou nechat vozy vyrábět.

Nově vzniklé závody, které si vybudují samy automobilky, pak převezmou výrobu z čínských závodů a ty zůstávají nevyužity.

Nyní tak budou muset automobilky žádat o povolení k výstavbě nového závodu. To získá jen v případě, že automobilka prodala na čínském trhu více než 80 procent produkce z uplynulého roku. Jak to bude ovšem u zcela nových automobilek, které v uplynulých letech nic nevyráběly, zdroje nic neříkají.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků