Čína výrazně omezí automobilový průmysl

Čínská vláda opět ukázala, kdo je doma pánem a že přílišný rozmach zahraničních společností dokáže kdykoli zredukovat k obrazu svému.

Dle vyjádření čínské vlády totiž v brzké době dojde k omezení budování nových závodů na výrobu automobilů. Důvod je prý zcela jednoduchý. Továrny se staví takovým tempem, že zůstávají kapacity jednotlivých továren nevyužity a ty tak v podstatě leží ladem.

Tento problém vzniká hlavně tím, že v Číně vznikají jednak továrny samotných zahraničních automobilek a druhak také továrny čínských společností. Ty poté nabízejí své kapacity automobilkám, které si u nich mohou nechat vozy vyrábět.

Nově vzniklé závody, které si vybudují samy automobilky, pak převezmou výrobu z čínských závodů a ty zůstávají nevyužity.

Nyní tak budou muset automobilky žádat o povolení k výstavbě nového závodu. To získá jen v případě, že automobilka prodala na čínském trhu více než 80 procent produkce z uplynulého roku. Jak to bude ovšem u zcela nových automobilek, které v uplynulých letech nic nevyráběly, zdroje nic neříkají.

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků