Čína se brzy stane globální automobilovou velmocí

Čína se má stát do tří let největším výrobcem automobilů v Asii. Předběhne i dosavadního lídra Japonsko. S tímto závěrem přišla společnost JD Power, která se specializuje na různé typy analýz automobilového trhu.

V roce 2010 má Čína vyrobit přes 11 mil. nových automobilů, což bude stačit na první místo. Navíc se předpokládá, že i samotné japonské automobilky přesunou část výroby do Číny a to hlavně pro levnou pracovní sílu.

Japonsko tak bude postupovat de facto stejně jako evropské automobilky, které také přesunují svou výrobu více na východ do zemí, kde je levnější pracovní síla.

V roce 2010 bude Japonsko a Čína vyrábět přes 76 procent všech automobilů vyrobených v Asii a vytvoří tak globální automobilovou velmoc.

Analýza blízké budoucnosti čínského trhu také mírně upravila prognózy navyšování výroby. Přepokládá se, že absolutní boom, kdy čínská výroba meziročně rosta i o 30 procent, je za námi a v budoucnu se bude výroba navyšovat tempem okolo 10 až 15 procent ročně.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků