Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Elektromobilita a autonomní řízení – to jsou hlavní cíle čínského automobilového trhu. Čínské ministerstvo průmyslu chce čistší a bezpečnější silnice. Oznámilo to v rámci svého plánu na příštích patnáct let.
Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Až 40 % nových aut má být na čínském trhu poháněno pouze elektrickou energií. Vzhledem k tomu, jak významným trhem právě Čína je, dá se předpokládat, že vládní plán ovlivní i vývoj a míru investic automobilek do elektromobility.

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Někteří výrobci již na tento trend reagují a připravují své elektromobily na míru čínskému zákazníkovi. Například aliance Renault-Nissan investuje do levného, plně elektrického modelu, stejně jako Volkswagen v partnerství s místní automobilkou Anhui Jiunhang Automobile. Ve Wolfsburgu navíc pracují na speciální modelové řadě elektromobilů pro globální prodeje, stejně jako Toyota, která se dlouho držela hybridní varianty.

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Podobně jako Spojené státy, také Čína buduje státní síť nabíjecích stanic, aby program podpořila. Do čtyř let chce vybudovat pět milionů stanic, o deset let později by jich mělo být až 80 milionů.

Čína zakázala testování autonomních vozů. Kvůli „tempomatu“ Tesly

Čína zakázala testování autonomních vozů. Kvůli „tempomatu“ Tesly

Dalším cílem čínské vlády je rozvoj autonomního řízení. Do roku 2030 by se až 10 % nových vozů mělo obejít bez řidiče. Ještě o deset let dříve by měla mít polovina prodaných vozů systém automatického nouzového brzdění. Proti těmto plánům je však současná čínská legislativa, která zakazuje testování autonomních vozů na čínských silnicích.  

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků