Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Elektromobilita a autonomní řízení – to jsou hlavní cíle čínského automobilového trhu. Čínské ministerstvo průmyslu chce čistší a bezpečnější silnice. Oznámilo to v rámci svého plánu na příštích patnáct let.
Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Až 40 % nových aut má být na čínském trhu poháněno pouze elektrickou energií. Vzhledem k tomu, jak významným trhem právě Čína je, dá se předpokládat, že vládní plán ovlivní i vývoj a míru investic automobilek do elektromobility.

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Někteří výrobci již na tento trend reagují a připravují své elektromobily na míru čínskému zákazníkovi. Například aliance Renault-Nissan investuje do levného, plně elektrického modelu, stejně jako Volkswagen v partnerství s místní automobilkou Anhui Jiunhang Automobile. Ve Wolfsburgu navíc pracují na speciální modelové řadě elektromobilů pro globální prodeje, stejně jako Toyota, která se dlouho držela hybridní varianty.

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Podobně jako Spojené státy, také Čína buduje státní síť nabíjecích stanic, aby program podpořila. Do čtyř let chce vybudovat pět milionů stanic, o deset let později by jich mělo být až 80 milionů.

Čína zakázala testování autonomních vozů. Kvůli „tempomatu“ Tesly

Čína zakázala testování autonomních vozů. Kvůli „tempomatu“ Tesly

Dalším cílem čínské vlády je rozvoj autonomního řízení. Do roku 2030 by se až 10 % nových vozů mělo obejít bez řidiče. Ještě o deset let dříve by měla mít polovina prodaných vozů systém automatického nouzového brzdění. Proti těmto plánům je však současná čínská legislativa, která zakazuje testování autonomních vozů na čínských silnicích.  

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků