Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Elektromobilita a autonomní řízení – to jsou hlavní cíle čínského automobilového trhu. Čínské ministerstvo průmyslu chce čistší a bezpečnější silnice. Oznámilo to v rámci svého plánu na příštích patnáct let.
Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Až 40 % nových aut má být na čínském trhu poháněno pouze elektrickou energií. Vzhledem k tomu, jak významným trhem právě Čína je, dá se předpokládat, že vládní plán ovlivní i vývoj a míru investic automobilek do elektromobility.

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Někteří výrobci již na tento trend reagují a připravují své elektromobily na míru čínskému zákazníkovi. Například aliance Renault-Nissan investuje do levného, plně elektrického modelu, stejně jako Volkswagen v partnerství s místní automobilkou Anhui Jiunhang Automobile. Ve Wolfsburgu navíc pracují na speciální modelové řadě elektromobilů pro globální prodeje, stejně jako Toyota, která se dlouho držela hybridní varianty.

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Podobně jako Spojené státy, také Čína buduje státní síť nabíjecích stanic, aby program podpořila. Do čtyř let chce vybudovat pět milionů stanic, o deset let později by jich mělo být až 80 milionů.

Čína zakázala testování autonomních vozů. Kvůli „tempomatu“ Tesly

Čína zakázala testování autonomních vozů. Kvůli „tempomatu“ Tesly

Dalším cílem čínské vlády je rozvoj autonomního řízení. Do roku 2030 by se až 10 % nových vozů mělo obejít bez řidiče. Ještě o deset let dříve by měla mít polovina prodaných vozů systém automatického nouzového brzdění. Proti těmto plánům je však současná čínská legislativa, která zakazuje testování autonomních vozů na čínských silnicích.  

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků