Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Elektromobilita a autonomní řízení – to jsou hlavní cíle čínského automobilového trhu. Čínské ministerstvo průmyslu chce čistší a bezpečnější silnice. Oznámilo to v rámci svého plánu na příštích patnáct let.
Čína prosazuje elektromobily. Do roku 2030 chce podíl 40 %

Až 40 % nových aut má být na čínském trhu poháněno pouze elektrickou energií. Vzhledem k tomu, jak významným trhem právě Čína je, dá se předpokládat, že vládní plán ovlivní i vývoj a míru investic automobilek do elektromobility.

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

10 elektromobilů s nejdelším dojezdem. Stále je to málo

Někteří výrobci již na tento trend reagují a připravují své elektromobily na míru čínskému zákazníkovi. Například aliance Renault-Nissan investuje do levného, plně elektrického modelu, stejně jako Volkswagen v partnerství s místní automobilkou Anhui Jiunhang Automobile. Ve Wolfsburgu navíc pracují na speciální modelové řadě elektromobilů pro globální prodeje, stejně jako Toyota, která se dlouho držela hybridní varianty.

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Toyota mění plány. Také ona začne vyrábět klasické elektromobily

Podobně jako Spojené státy, také Čína buduje státní síť nabíjecích stanic, aby program podpořila. Do čtyř let chce vybudovat pět milionů stanic, o deset let později by jich mělo být až 80 milionů.

Čína zakázala testování autonomních vozů. Kvůli „tempomatu“ Tesly

Čína zakázala testování autonomních vozů. Kvůli „tempomatu“ Tesly

Dalším cílem čínské vlády je rozvoj autonomního řízení. Do roku 2030 by se až 10 % nových vozů mělo obejít bez řidiče. Ještě o deset let dříve by měla mít polovina prodaných vozů systém automatického nouzového brzdění. Proti těmto plánům je však současná čínská legislativa, která zakazuje testování autonomních vozů na čínských silnicích.  

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků